Einde kolfrecht, en dan?

Discussion in 'Borstvoeding' started by 2schatjes, Dec 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Dag meiden,

Mijn kindje is 9 maanden en mijn officiele kolfrecht zit erop.
    Ik heb op mijn werk (2 dgn per week) geregeld dat ik 1x per dag doorkolf tot de 10 maanden, maar hoe moet het dan?

Ze krijgt nog 4 a 5 voedingen per dag.
    Zo ongeveer om 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en soms om 23.00.
    Daarnaast krijgt ze na de ochtendvoeding een halve boterham, smorgens tussendoor fruit, rond de middag een boterham en rond 5 uur groente/aardappels. Verder krijgt ze nog geen ander drinken of iets dergelijks.
    Ik kolf nu 1x per dag, ongeveer 1 voeding bijeen, maar ze drinkt dus nog 2 voedingen van 160 bij de oppas. Ik had veel voorraad maar die slinkt nu behoorlijk.

Kan ik haar "schema" wat aanpassen zodat ik onder werktijd 1 voeding mee hoef te geven en hoe moet het wanneer ik niet meer ga kolven? Hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!

Groetjes!

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Kan je niet in je lunchpauze kolven?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kwartier eerder beginnen en kwartier langer doorwerken zodat je 2 x een kwartier hebt om te kolven?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou gewoon lekker in de lunchpauze blijven kolven. Verder meer vast voedsel verschuiven naar de momenten dat je niet bij je kind bent.
    Je werkt maar 2 dagen, dus die andere 5 dagen kun je alles gewoon op verzoek blijven doen.

5. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. eerder beginnen of langer doorwerken zit er helaas niet in. ik heb 3 kindjes en met deze 3 is het al erg aanpoten om op tijd op mijn werk te zijn en op tijd naar huis om alles thuis klaar te krijgen haha.

In de lunchpauze is natuurlijk ook een optie. Dan kan ik 1 voeding blijven kolven, maar hoe vang ik die andere voeding op? Geven jullie dan wat anders in plaats van melk op een werkdag?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik kolf al meer dan een maand niet meer... ik schrik van je vraag,want nu vraag ik opeens af of ik mn meisje niet te kort doe...

Ze krijgt s morgens borst, s avonds en meestal één keer s nachts, op dagen dat ik dus NIET thuis ben. Dagen dat ik thuis ben (4/7) krijgt ze op verzoek, de hele dag door. Als ik er niet ben drinkt ze wat water of thee. Ze eet al wel goed, gemiddeld op zo'n dag drie boterhammen, twee stuks fruit en warme hap.

7. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    in koffie en theepauzes?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon meegeven wat je kolft en dan eet ze bij de oppas gewoon een boterham extra met een beker water of thee. Of wat ze dan ook maar lust.

9. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

Aug 7, 2009
    461
    0
    16
    Dat idd.

Mijn kolfrecht loopt met de kerstdagen af en ik ga dan ook in mijn pauzetijd kolven, kolf sinds kort sowieso nog maar 1 keer op een werkdag, dus dat is prima te doen. Overigens hoef ik het van mijn werkgever niet eens perse in mijn eigen tijd te doen, ben ook met 15-20 minuten klaar.
    Voedingsschema ziet er de meeste dagen ongeveer zo uit:

6.00 BV
    7.30 Boterham + wat thee
    Ergens in de ochtend fruit
    12.00 BV (live of in fles) + boterham
    15.00/15.30 thee of water + fruit, rijstwafel, soepstengel o.i.d.
    18.00 warm eten + soms soyayoghurt
    19.30 BV
    23.00 BV

Share This Page