Hey allemaal, kan iemand mij uitleggen wat het gele lichaampje inhoud? Gisteren konden ze zien op de echo dat me ei 15 mm is.. Kan toch niet zo zijn dat hij nu al gesprongen is? vanmorgen gele afscheiding? wat is dit.. lees van alles en nog wat kom er niet uit.??? Wie kan me uitleggen wat dit is? Alvast BEdankt..Dina
Je bent wel ongeduldig hoor Gele lichaam en gele afscheiding hebben NIETS met elkaar te maken. Het gele lichaam is het achterblijfsel of het overblijfsel van je follikel na het springen van je eitje. Hiermee worden bepaalde hormonen afgegeven en na een aantal dagen verdwijnt dit gele lichaam.
Ben een beetje in de war gisteren zeiden ze je ei is 15 mm zal de komende dagen wel springen..en vanochtend bij afvegen zag ik gele afscheiding dus ik dacht gele lichaampje vond het snel hahaha.. beetje dom als ik het nu terug lees me eisprong is nog niet geweest dus ?
Ow dus gele lichaampje zie je helemaal niet?? sorry ben beetje terleurgesteld was gisteren bij genaecologie geweest..zegt hij ja we gaan half jaartje uit proberen denk ik van hallo ben al 2 jaar bijna bezig een x miskraam..zegt ie ja je bent nu 24 kans dat je op je 45 geen kind heb is 0% ik zo nou hoop dat ik er wel meer heb en klaar ben voor me 45 hahah.. wilde me niet helpen..echt niet leuk.. sorry dat ik het op jullie afreageer oeff..bedankt voor de uitleg..
Ik durf niet te zeggen of je eisprong nu wel of niet is geweest. Ik heb geen ervaring met echo's ivm follikelmetingen enzo, dus weet ook niet hoe groot ze moeten zijn om te kunnen springen. Maar idd het gele lichaam is voor jou niet zichtbaar. Kan me voorstellen dat je even de balen hebt van het hele verhaal. Mn stiefdochter en haar man zijn ook na twee jaar proberen in de MMM geraakt en daar werd aangegeven dat ze het nog maar een half jaar moesten proberen, omdat er verder geen 'rare' dingen aan de hand zouden zijn. Zij heeft twee miskramen gehad en na drie jaar "oefenen" is ze alsnog heel spontaan zwanger geworden en heeft nu een zoon van 2 maanden oud.... en zij is nog jonger als jij bent
Heb nog even gegoogeld voor je mbt gele lichaam.... Op Wikipedia een boel info gevonden omtrent Menstruaticyclus en heb onderstaand voor je gekopieerd. _________ De tweede fase wordt luteale fase genoemd en begint op het moment dat de follikel gesprongen is, en de eicel er uit verdwenen is. De granulosacellen van het follikel veranderen van vorm en worden granulosa luteïnecellen. Onder invloed van het LH zullen deze granulosa luteïnecellen progesteron gaan produceren. Het follikel zonder eicel wordt geel lichaam (corpus luteum) genoemd en zal nog enkele dagen de productie van progesteron blijven voortzetten. Onder invloed van de progesteron (en ook oestrogenen) verandert het baarmoederslijmvlies waarbij de slijmklieren secreet produceren en afgeeft, en zo klaargemaakt wordt voor de innesteling van het embryo. Deze fase heet daarom ook wel de secretoire fase. Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteund wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden (zie verder). Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. Bij vrouwen met een onregelmatige cyclus is de onzekerheid nog groter. Meer dan 70% blijkt vruchtbaar voor de 10e of na de 17e dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is. ______________
Een eitje springt als hij rond 20 mm is. hij groeit per dag ong 1 mm. dus binnen nu en 4 dagen zal je eitje gaan springen.