Wie kan me wat uitleg geven?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Fritsie7, May 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fritsie7

Fritsie7 Fanatiek lid

Dec 31, 2017
    1,470
    931
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn ‘eisprong’. Maandag de 14e had ik een knaller van een ovulatietest (positief, begrijp me niet verkeerd haha)
    Mijn temperatuur bleef onder het gemiddelde en stijgt tot op de dag van vandaag niet boven het gemiddelde van vóór de positieve test. Een paar dagen na die positieve test had ik weer een test gedaan waarvan het teststreepje vrij goed zichtbaar was en ik dacht opnieuw positief maar als ik ze opgedroogd vergelijk is die van maandag echt de knaller. Vandaag had ik een flinke dip in mn temperatuur! Zie temperatuurkaartje.
    Zou t nu dus kunnen dat ik na die positieve ovulatietest, tóch meteen een eisprong heb gehad zonder tempstijging en nu dus een mogelijke innesteling? Ik zou nu dus ongeveer 7/8dpo zijn en voel wat lichte krampjes sinds gisteravond.

Over die temperatuur... hij stijgt wel sinds maandag 14mei, ondanks wat schommelingen. Maar hij komt dus niet boven het gemiddelde van vóór maandag 14mei. Sinds maandag 14mei is mijn temperatuur behoorlijk gekelderd. Ben zo benieuwd wat dit allemaal betekent!

955E76FC-E60E-4B31-869C-999057DF9B5B.jpeg

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,605
    113
    Nabij Utrecht
    Nee je hebt nog geen eisprong gehad, dus je zit ook nog niet op 7 dpo.
    Een ei zonder tempstijging is eigenlijk niet mogelijk.
    Dit betekent dus dat je ei niet is gesprongen na de lh piek op de 14e.

Je hebt zeker niet doorgetest de afgelopen paar dagen? Want ik denk dat de kans groot is dat je eisprong vandaag of morgen is en je dus gisteren weer een posi ovu gehad zou hebben.
    Dat verklaart ook de krampjes die je hebt (groeipijn vh ei).

Ps... een innestelingstemp komt bijna nooit zo ver onder je basaal ;)
    Jouw basaal ligt op 36.55 en een dip van 0.35 onder je basaal is voor 99,9% niet van een innesteling :).

Temp je wel rectaal, elke dag op dezelfde tijd, direct na het wakker worden, terwijl je nog in bed ligt?

Fritsie7 likes this.
  3. Fritsie7

Fritsie7 Fanatiek lid

Dec 31, 2017
    1,470
    931
    113
    Female
    Noord Brabant
    Bedankt voor je duidelijke uitleg!
    Hier een foto van de testjes van afgelopen dagen, maar daar wordt ik dus ook niet veel wijzer van. Ik temp elke ochtend stipt om 09.00, liggend in bed als ik net wakker ben.

Attached Files:

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,605
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, hij is dus weer aan het oplopen.
    Ik zou vanavond nog eens testen :)

Fritsie7 likes this.
  5. Fritsie7

Fritsie7 Fanatiek lid

Dec 31, 2017
    1,470
    931
    113
    Female
    Noord Brabant
    Maar dit is dus we al de 3e keer dat ie deze week oploopt o_O

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Ik had ook vaak dat de ovulatietesten heel erg wisselden en dan ineens een echt positieve, heeft ook te maken met de concentratie van je urine.
    Als je tempetatuurkaart compleet is en je cyclus achter de rug ziet het er ineens heel logisch uit ;)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,605
    113
    Nabij Utrecht
    Dat kan en is heel normaal.
    LH schommelt namelijk in je cyclus :)

Fritsie7 likes this.
  8. Fritsie7

Fritsie7 Fanatiek lid

Dec 31, 2017
    1,470
    931
    113
    Female
    Noord Brabant
    BEDANKT voor jullie fijne en duidelijke uitleg. Hier kan ik wat mee!
    Ik krijg morgen een echo bij de gynaecoloog, hopelijk kan zij mij vertellen waar ik in mijn cyclus zit.

Share This Page