Opbergen speelgoed / speelplek

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lycos, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Mijn dochtertje (inmiddels 1 jaar) heeft enorm veel speelgoed.
    Op de plek waar nu de box staat wil ik graag een leuke speelplek creëren. voor zowel opbergen als spelen.

Ik ben op zoek naar inspiratie.
    Hoe bergen jullie alles op voor de kids?

Foto's zijn zeer welkom :D

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben een mooie steigerhouten speeltafel voor onze zoon en daar laten we binnenkort een bijpassende speelgoedkist bij maken. Dit tafeltje kan ook gemaakt worden met een speelgoedkist eraan vast. Misschien iets voor jullie?

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    In de speelkamer staat een Kallax kast met 16 vakken, met middenbovenin 4 witte deurtjes, en in de rest zwarte bakken waar alles gesorteerd in zit.
    We begonnen met een kast met 8 vakken, die staat nu op zoons kamer, en later kreeg hij op zijn kamer toen nog een 4 vakkenkast, die staat nu bij dochter. Ik ben een enorme fan van die kasten, hoe niet mooi ze ook zijn, maar er kan zo lekker veel in :)

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hebben een klein tafeltje met een stoeltje en het speelgoed zit in een roulatie systeem. Elke week haal ik een andere bak naar beneden. Anders lijkt mijn huis net de Bart Smit... Geen opvallende kinderhoek dus.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ehh in de kamer de onderkant van een grote witte kast en een A4 kastje met papier en knutsel spul tussen de kast en eettafel in .Op hun kamers in Ikea kasten en gewoon op de grond 😄.

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik lees mee. Ben ook opzoek naar ideeën voor onze nieuwe woning :)

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Wij hebben deze nagemaakt

Screenshot_20161007-161736.jpg

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Mandjeskast is van de praxis.....

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dit is onze speelplek. Aan de andere kant van de kamer staat nog de box (die over een paar maanden plaats maakt voor de kerstboom en dan niet meer terugkomt) en een speelkeukentje.. En onderin de buffetkast een deur met knutselspullen en bordspellen/puzzels..

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben zelf een kist gemaakt met uitstekende klep en daar kunnen de 2 stoeltjes aan die we erbij gemaakt hebben. De kist is roze en ik heb er bloemen op geverfd.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Wij hebben ook de Ikea Stuva en twee lange lack-planken er boven. Google eens op speelplek + woonkamer of kinderhoekje en je komt allerlei leuke ideeen tegen.

@uuz, dat huisje vond ik ook zo leuk. Neemt dat veel ruimte in beslag?

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Wij hebben een kallax kast 2×2 en in de onderste 2 manden in het groen en boven in boeken en een doos duplo. Boven op de kast staat spul wat hij maakt en wat autos en een boerderijtje. Er naast staat een leuke kleine tafel van de ikea ( 6euro?) In het groen.

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het is wel een object in de kamer, ja. Maat vh werkblad is 171,4 x 40 cm, dus die ruimte neemt het in, tegen de muur. De losslingerende rommel van dl nam meer ruimte in ;)

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Wij hebben alles in de trapkast staan (in de Ikea Trofast kast met bakken). Zoontje trekt daar zelf het speelgoed uit waarmee hij wil spelen en speelt dan op de grond, salontafel, tv-meubel of eettafel.
    In de keuken staat nog een speelkeukentje.
    Ik vind het eerlijk gezocht zonde van de (beperkte) woonruimte om een vaste speelhoek te hebben en heb niet het idee dat zoontje het mist (maar hij weet natuurlijk ook niet beter).

16. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij hebben op verschillende plekken wat staan. Een keukentje, speelgoedkist (met daarin paar bakjes met klein spul), en speelkleed met opbergmand. Knutselspullen die ze niet zelf mag pakken, liggen in de trapkast. Onderin de boekenkast is de onderste plank voor de kindertjes. Mijn zoontje vermaakt zich prima door steeds van de ene naar de andere 'speelplek' te verkassen :)

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb geen speelgoed opgeborgen staan in de woonkamer. Dit geeft mij ontzettend veel onrust en ik vind het er gewoon niet mooi uit zien.
    Ik heb een klein wit tafeltje met 3 verschillende witte kleine stoeltjes staan in de woonkamer. Deze maak ik aan het einde van de dag als de kinderen op bed liggen altijd weer leeg. De bakken met speelgoed staan in een witte kast met witte bakken (valt mooi weg) onder de trap (wel een hele ruime hal dus dat is fijn).
    Overdag is het hier een explosie aan speelgoed en bakken. Aan het einde van de dag alles weer in een bak geordend en opgeruimd.
    Op de slaapkamers staat weinig speelgoed. In ieder geval geen losse dingen. Onze dochter heeft daar 1 mand met deksel waar haar playmobiel in zit, onze zoon een deel van zijn auto's.
    De bakken van beneden gaan het hele huis door, dus ook naar boven. Maar worden dus altijd weer beneden in de hal opgeruimd.

Onze dochter heeft een tuinhuis (stond er al toen we onze nieuwe woning kochten) hierin heb ik haar poppenspeelgoed, keukentje en verkeedkleding opgeruimd. Ze speelt hier heel veel.

Buitenspeelgoed staat in de garage op een vaste plek. zandbakspullen ook in bakken met deksels. Hier heb ik ook het wegenkleed van onze zoon opgeborgen.

18. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik kan heel slecht tegen speelgoed beneden
    Ze hebben hun kamers zo Ikea kast met manden en vind prima als ze beneden komen spelen kleuren kleien maar erna gaat het weer naar boven nu zijn ze ook wat ouder 9,7,5

De jongste van 18 maanden heb ik zo houten kastje met rieten mandjes 6 en daar zijn speelgoedjes in van alles wat

Buiten een speel tuin huisje elke trieche auto fietsen skeelers tractor spacescootrt

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik zie mooie opbergers! Misschien heb je hier wat aan @Lycos:

Play Corner

20. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid