Gisteren zag bij de oudste met lang haar hoofdluis. Ze krabbelde steeds en in haar klas had ander meisje het ook. Meteen behandeld met prioderm. Op de bijsluiter stond dat ik 50 ml moet gebruiken bij lang haar. Goedingesmeerd, ruim de tijd genomen. Gewassen, cremespoeling niet uitspoelen en toen echt stukje voor stukje gekamd. Heel veel eruit gehaald. Vandaag gewon gewassen, cremespoeling er in gelaten en nu had ik toch nog drie levende en drie dode met kammen Ga ik het redden met elke dag kammen of toch eerder behandelen dan 8 dagen zoals op de verpakking staat .
De eerste dagen 2 keer per dag heel grondig kammen. Daarna dagelijks kammen met een stalen netenkam, gedurende 2 weken. Dat prioderm spul hoef je niet eens te gebruiken.
Kammen, kammen, kammen. Zodat je echt alles eruit kamt en vooral ook voorkomt dat nimfjes volwassen worden en weer eitjes leggen. Kleine luisjes vangen is niet erg, alleen maar goed; dan doorbreek je die cyclus. Neten vernielen/verwijderen, maar soms zijn ze zoooo klein dat je ze toch mist, daarom dus echt blijven kammen zodat je die baby's eruit haalt...