Zojuist een heel mooie termijnecho gehad ❤ Maar ik sta voor een raadsel! Ik had op zaterdag een positieve ovulatietest, wat zou betekenen dat ik a.s. zaterdag of zondag 12 weken zwanger zal zijn. Maar de termijnecho gaf nu 11 weken en 6 dagen of 12 weken aan! Mijn ei kan toch niet zo ver voor de positieve ovulatietest gesprongen zijn?
Dat kan hoor. Ik ben ook 4 dagen eerder uitgerekend dan km eigen berekening. Ieder kindje groeit in t begin "gelijk" maar een paar mm meer of minder (gemeten) kan zo al dagen verschil maken. Niets geks aan dus. Geniet van je zwangerschap!
Ja dat kan inderdaad wel. Bij mijn vorige zwangerschap zou ik verder moeten zijn en werd het met de echo terug een paar dagen teruggezet en bij deze zwangerschap was ik al een paar dagen verder dan gedacht. De echo is ook bepalend gaf de verloskundige bij ons aan, het blijft natuur he
Een termijnecho is (helaas) niet altijd tot op de dag nauwkeurig. Er zijn ook heel veel dames op dit forum die doormiddel van IVF zwanger zijn geraakt en alsnog dagen voor of achterlopen op de termijnecho. Het blijft een nauwkeurig werkje, het opmeten van het kindje.. kan altijd een meetfoutje in zitten en daarnaast geloof ik persoonlijk ook niet dat alle kindjes precies even hard groeien. Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad en ik wens je nog een hele fijne zwangerschap toe.