Overstappen merk bij 6 maanden 1 naar 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Martini, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi,
    Volgende week wordt onze meid alweer 6 maanden.
    Gaat zo onderhand dus ook van nummer 1 naar nummer 2.
    Wij willen tegelijkertijd van merk veranderen.
    Kan ik dit in 1 x doen? Of moet je eerst mengen of bijv om en om? Eerst fles nr 1 merk A en dan een fles nr 2 merk B?

Benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik gebruikte Kruidvat Standaard en stapte op advies van de kinderarts in één keer over op Nutrilon Omneo Comfort. Dus zowel merk als type veranderd. Dat gaf geen extra klachten. Volgens de kinderarts was het niet nodig om schepje voor schepje op te bouwen maar ik weet dat cb bijv anders adviseert.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt in 1 keer overstappen op een ander merk. Hoef je ook niet mee te wachten. De meeste kinderen kunnen prima overweg met de ene keer merk X in de fles en de andere keer merk Y. Is zelfs beter voor je kind om regelmatig van merk te wisselen, i.v.m. de smaakontwikkeling.

Natuurlijk beweren de fabrikanten (en als hun echo veel CB-medewerkers die bij de fabrikant op cursus geweest zijn) precies het tegendeel. Maar die denken aan hun eigenbelang (merkentrouw) en niet aan het belang van jou of je kind.

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Dank je voor de reacties.
    Het maakt dan dus ook niet uit als ze op het KDV een ander merk krijgt dan thuis? Of kun je het beter bij 1 merk houden als je eenmaal overgestapt bent? Dan zou ik voeding mee moeten geven naar het KDV wat voor 3 dgn best weer duur wordt dan. We willen juist naar een goedkoper merk overstappen.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dat ligt denk ik aan je kindje. Bij mij gaat het niet omdat ons mannetje ernstige obstipatie heeft. Maar ik denk dat het over het algemeen geen probleem moet zijn? Wie weet dat Dirksmama hier een concreter antwoord op heeft...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In de meeste gevallen (zeg maar zo'n 8 van de 10 kinderen) kun je thuis rustig een ander merk geven als op de opvang, kind zal er niet om malen. Smaakverschillen zijn juist goed en natuurlijk (moedermelk smaakt ook nooit hetzelfde). Tenzij je kind erge last van obstipatie of kramp heeft behalve bij merk X, kun je ongelimiteerd wisselen. Wel hetzelfde soort, dus ofwel Standaard, ofwel Comfort, ofwel HA.

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ok, ze is wel een onregelmatige poeper, maar echt krampen ofzo heeft ze niet.
    Ik ga het maar gewoon proberen vanaf volgende week denk ik.
    Bedankt!

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    hier gewoon nr 1 opgemaakt en overgegaan op nr 2. gewoon vanaf de ochtendfles. Bambix erbij gaat helemaal goed.

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij zijn met 6 mnd zonder problemen in 1x overgestapt naar nr 2 van ander merk

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ben ik idd ook van plan om bij de 6 maanden over te stappen van merk, van Nutrilon naar Jumbo/Kruidvat. Ik meng nu haar voeding met standaard en forte (beide 3 schepjes), maar ben ook van plan om dan gelijk alleen standaard 2 te gebruiken. Werkt het niet, kan ik zo weer switchen naar Nutrilon. Maar verwacht eerlijk gezegd geen problemen met 6 maanden.

Deel Deze Pagina