Beinvloed oude urine de uitslag van de test?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jannanas, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hoi allemaal,

we zitten nu in ronde 1 voor een tweede kindje. Ik had het gevoel dat het deze maand wel goed zou kunnen zitten, ik herkende dingen van de zwangerschap van mijn dochtertje. Bij mijn dochtertje waren we in de eerste ronde zwanger.
    Eergisteren of vandaag was mijn NOD, dit weet ik niet helemaal omdat ik maar 1 pilloze cylcus heb gehad, en die was 26 dagen.
    Ik heb vanmorgen getest met de KV test, 2 voor 5 euro. Ik had toen ik uit bed kwam mijn urine opgevangen in een potje en dit open in de warme badkamer laten staan tot 11 uur, en toen ermee getest. Ook niet geroerd oid. De uitslag was negatief. Zou het open laten staan in de warme ruimte nog van invloed kunnen op de uitslag van de test? Of te wel, is er een kans dat hij vals negatief heeft aangegeven?

Ik wil mezelf eigenlijk geen hoop geven, en durf nu eigenlijk niet meer te testen, want ik verwacht dan toch weer een negatieve uitslag. Aan de andere kant, als ik heb toch niet goed heb gedaan..........En ik blijf mezelf niet helemaal mezelf voelen, als jullie snappen wat ik bedoel?

Wie kent dit, of heeft er wel eens van gehoord? En wie kan me weer met beide benen op de grond zetten?

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Volgens mij moet je inderdaad geen valse hoop gaan hebben. Bij moeders voor moeders werd gevraagd om urine s morgens in een potje te doen en 's middags deden ze er pas een test mee. De hcg verdwijnt dus niet uit de urine ofzo. Helaas voor jou natuurlijk, maar denk dus dat de uitslag wel betrouwbaar was.

3. volgens mij moet dat geen effect geven op de test. het heeft alleen effect als je de urine zou testen op een blaasontsteking.. dan moet je t namelijk in de koelkast bewaren. maar op een zwangerschapstest heeft t volgens mij geen uitwerking. dus dan ben ik bang dat je negatieve test echt negatief was :(

4. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Maar van de MVM hoor ik van iedereen dat het echt een gesloten pot is, met schroefdeksel, en een of ander chemisch spulletje erin (ik mocht bij mijn eerste zwangerschap niet meedoen ivm bloedtransfusie :(). Ook lees ik wel eens dat ze het op een koele plek moeten bewaren.

5. dat is alleen als je test op een blaasontsteking jannanas.. er is hcg in je urine of niet, dus of de urine dan warm of koud bewaard is maakt dat niet uit.. hcg blijft erin zitten

en ze bedoeld voor de test van mvm :D daar heb ik ook urine voor moeten bewaren gewoon buiten de koelkast tijdens mn 1e zwangerschap. sochtends opgevangen en smiddags getest...

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    precies ik bedoelde voor de test van MVM, dus niet de grote bewaarpotten met dat chemische goedje! Helaas meis, ik denk echt dat het negatief is de test...

Deel Deze Pagina