Sinds een paar weken zit onze oudste op de basisschool. Ze vindt het leuk, maar het is wel erg vermoeiend. Ik heb mijn uren zo verdeeld dat ze 1x per week een lange dag heeft en naar de bso moet, tot ongeveer half 5. Maar nu heb ik er toch wel een beetje een rot gevoel bij, zo'n lange dag voor zo'n kleintje... Ik heb uitgerekend hoe het zou zijn als ik iets meer ouderschapsverlof op zou nemen en mijn jongste kindje ipv 1.5 dag creche, 2 hele dagen heen zou moeten. Hij dus meer en dochter minder. Voor hem maakt het weinig uit denk ik, want hij was ook altijd al gewend aan 2 hele dagen creche. Financieel maakt het weinig verschil. Wat vinden jullie? Wie moet meer naar de opvang?
Ik ga inderdaad proberen de bso te vermijden, zover dat mogelijk is. Maar bij jullie kan dat zo te lezen prima! 2 dagen kdv maakt volgens mij niet heel verschil met 1,5 dag, dus dat lijkt me geen bezwaar. Als hier de oudste naar school gaat, plan ik het ook zo dat hij niet naar de bso hoeft en dat de jongste dan 2 dagen kdv heeft.
Ik heb het alleen net allemaal zo geregeld en durf het bijna niet meer te veranderen op de creche en op mijn werk. Weet ook niet of het bij beide wel kan hoor, maar ging het gewoon eens uitrekenen. Aan de andere kant denk ik soms dat ik er een groter probleem van maak dan mijn dochter om naar de bso te gaan.
Mijn kids gaan 2 dagen in de week (di en do) naar de BSO, voor hun is het geen probleem, ze gaan er ontzettend graag heen. Je zou het natuurlijk kunnen proberen om het idd te veranderen, vind je niets, dan kan je het misschien weer terug draaien?
Ik zou het wel proberen zo te regelen, want als je jongste dan straks ook naar de basisschool gaat, heb je helemaal geen opvang meer nodig. Dat bespaart ook weer opvangkosten en lijkt me voor de kindjes ook gewoon veel fijner. Vragen kan altijd toch? En mocht het niet kunnen, dan heb je nog geen probleem, dan went ze er vast snel genoeg aan!
Ik zou het nog even aankijken, mijn dochter was ook ontzettend moe in het begin. De BSO vond ze wel geweldig, nu na een half jaar is de vermoeidheid minder en ben ik blij dat ze nog lekker naar de BSO kan.
Het ligt eraan wat ik zou doen. Moet ze in de vakanties ook naar de BSO? zo ja, dan zou ik die middag erin houden voor het ritme en zodat het bekend blijft, zo niet, dan zou ik dan idd veranderen denk ik. Mijn zoontje gaat ook 1 middag naar de bso, maar dat laat ik expres doorlopen omdat hij in de schoolvakanties wel naar de bso moet.
Ik zou de Bso erin houden. Ik heb drie jaar op een Bso gewerkt en die vermoeidheid is normaal de eerste tijd. Nog steeds niet leuk maar het went en dan willen ze niet anders. Stel dat je haar eraf haalt ben je je plek kwijt, plus als ze later evt wel weer moet is de stap voor haar veel groter.
Ik zou het eerst ook zo laten. Ik vind het straks ook erg vervelend dat ik mijn dochter maar 1x s'ochtends zelf naar school kan brengen. 1 dag doet oma het, en de overige 3 dagen de bso. Gelukkig kan ik haar wel 3x per week zelf ophalen. Ik ga eventueel pas wat veranderen op mijn werk als de jongste ook naar school gaat.
Jelle gaat sinds augustus 1 dag per week naar de BSO en dat is ook nog eens de donderdag, aan het einde van de week dus. En hij was ook moe in het begin. Maar ècht, dat trekt bij en na een maandje stond hij te juichen als hij 's ochtends hoorde dat hij naar de BSO mocht. Edit: En bedenk je ook: Je dochter zit pas een paar weken op school, net in de drukste periode ook nog eens. Het einde van het schooljaar, misschien wel een overvolle klassen met in verhouding grotere kinderen (het leeftijdsverschil is soms ruim 2 jaar!) en al die andere kinderen die ook aan vakantie toe zijn. Om nog maar niet te spreken van de juf..
Mijn zoon gaat graag naar school, maar nòg liever naar de BSO. Hij vindt het er hartstikke leuk, en is op z'n vrije dagen zelfs een beetje teleurgesteld dat hij er niet heen mag. Hij gaat trouwens 3 x; ma di en do. Misschien ben ik gewoon geen leuke moeder, maar misschien moet je het ook niet erger maken dan het is; soms is een BSO gewoon leuk. Ik heb die trouwens ook hard nodig om de vakanties te overbruggen; ik heb helaas geen 13 vakantieweken en moet dus voor gemiddeld zo'n 8 weken per jaar opvang hebben op mijn werkdagen als de school dicht is. Maar je moet 't zelf weten. Jij kent je kind, en ziet hoe zij het daar heeft. Jij kent je persoonlijke situatie, en weet of het mogelijk is om je uren te veranderen. succes met je afweging.
Ik zou het zo eerst nog laten, vind zelf 1 dag bso niet veel helemaal niet tot half 5. Mijn dochter gaat ook straks naar school en zou dan zoals het er nu naar uitziet 2 dagen naar de bso moeten. Ik heb hier morgen een gesprek over om te kijken of dit anders kan. Aangezien ik al om 7uur in de ochtend begin en papa om 7:30 en de kids dus al om 7:00 op de voorschoolse opvang zullen zijn. Ik werk 2 dagen van 11uur en kan de kinderen dan dus pas om 18:15 ophalen. Nu trekt mijn meisje het nog omdat ze er ook 2 dagen rust tussen heeft en tussen de middag een slaapje doet op de opvang, maar denk dat het te veel word als ze naar school gaat. Op woensdag werk ik gelukkig al een halve dag. Zou het liefst de vrijdag ook een halve dag willen en dan de dinsdag of donderdag een halve dag i.p.v die 2 dagen vrij.
Je kunt eventueel ook alleen vakantieopvang nemen, als je normaal gesproken geen BSO nodig hebt. Je hebt wel kans dat je dan iets duurder per uur uit bent. Bij ons (catalpa) krijg je 15%korting op de vakantieopvang als je daarnaast ook in de schoolweken BSO afneemt. Maar goed, de schoolweken vervallen dan en dan ben je natuurlijk alleen die 12 weken kwijt.
Bedankt Bleusky ik zal er eens navraag over doen hoe dat bij ons zit. Volgens mij moet alleen vakantieopvang ook mogelijk zijn.
ik zou het zo laten. 1 dag bso is prima te doen hoor. ik zag erg tegen de twee dagen bso op maar het gaat eigenlijk vanaf het begin best goed. En je bent met de bso in de vakanties ook gedekt en dan is het allemaal ook niet zo vreemd. ( als werkgever zou ik het ook niet zo leuk vinden als je weer wilt veranderen)
Ik heb idd even niet aan de vakantieopvang gedacht. En vandaag had ze wel leuk gespeeld, dus laat het maar even bezinken. Ze stond trouwens om 15.00 uur op het plein om opgehaald te worden. Mijn zus moest haar naar de leidsters brengen om te zeggen dat ze naar de bso moet, slordig he?
Hier is de bso ook een groot feest. Ik haal haar pas om 6 uur op en toch wil ze eigenlijk nooit mee naar huis. Op de bso hoeft niks.. En mag er vanalles. Ander speelgoed, films kijken, gezelschapsspelletjes, op de computer spelen... Allemaal geen probleem! Liever naar het park? Even kijken wie er nog meer wil en dan lekker buiten spelen met een groepje. Ze is gek op de leidsters en haar beste vriendinnen komen van een andere school dus die ziet ze enkel op dinsdag. Voor haar is het dus elke dinsdag feest
Ik had ook helemaal niet aan die vakantieopvang gedacht. Ja zou kunnen kiezen voor alleen vakantieopvang. Maar kijk het eerst wel even zo aan! Over 2 jaar gaat de jongste ook naar school, dus gooi ik alles weer om. Dan kan ik gewoon schooltijden gaan werken.