wie kan mij antwoord geven??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nicol, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

    Ha die Nicol,

    Ik ben in juli gestopt met de pil en heb ook dagen gehad dat ik wat emotioneler was. Verder in eens puistjes gekregen. Van die aders en gevoelige borsten hoor ik ook wel van andere meiden die gestopt zijn. Je lichaam en hormonen veranderen nu eenmaal als je de pil niet slikt... Zelf merk ik het vooral omdat het al heel lange cyclus heb deze eerste ronde. Ontpillen noemen ze dat...

    Wat betreft je eerste punt. UIt onderzoek blijkt dat vrouwen die veel stress hebben, gemiddeld gezien minder gemakkelijk zwanger worden. Stress heeft immers ook invloed op de hormoonhuishouding. Sommige vrouwen ervaren meer stress als ze zwanger aan het worden zijn... Je hoort dan vooral ook wel verhalen van vrouwen die bijvoorbeeld niet zwanger raakten, het hele medische circuit door, nog niet... stoppen met dat medische circuit en dan in eens wel zwanger worden.
    Zelf ben ik er best mee bezig (vooral ook door die lange cyclus), maar op een leuke manier. We hebben ook alle tijd en geen haast. Dat zal lijkt me geen invloed hebben.

    Veel succes en geniet vooral van deze tijd
    Chrizzzy
     
  2. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi chrizzy,

    :D hele leuke ondertekst en ik heb dit idd ook erg vaak gehoord en gezien. heb in een kdv gewerkt (kinderdagverblijf 3,5 jaar) en daar heb ik die verhalen menigmaal gehoord. zelfs zo, er was een stel idd al jaren bezig en toen waren ze gestopt met de malle molen zeg maar en direct daarna spontaan zwanger. zij is bevallen het kindje zat op het kdv en toen het kindje 6mnd was vertelde ze dat ze weer in verwachting was. dus zo zie je maar dat dit ook naar mijn mening idd invloed heeft.

    de gyn die ik heb gesproken zei van niet, mijn ervaring van mezelf; ik was er eerst erg mee bezig, mijn schoonzusje was ook zwanger en de maand dat zei moest bevallen was ik heel erg met haar bezig, want 1,5 week na de datum dat zei moest bevallen zouden wij op vakantie gaan en ik wilde niet dat we haar en de kleine direct na de bevalling niet konden zien. aangezien ze al een paar dgn overtijd liep. deze maand ben ik dus wel gelijk zwanger geraakt.

    succes iedereen en idd komt het komt het zo niet dan nog maar lekker oefenen

    gr saskia
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het kan wel degelijk invloed hebben
    zelf ben ik ook maanden bezig geweest met maar 1 wens ik wil zo graag maar me lichaam zei iets anders en heeft tot 3 keer me zwangerschap afgebroken :( omdat ik er lichamelijk en geestelijk niet aan toe was en er te veel mee bezig was
    toen heb ik gezegt ok mag niet zo zijn we hebben het geprobeert
    ik ben toen heel relaxt geworden en wat schetste onze verbazing na 8 weken dacht ik hmz me menstratie blijft wel erg lang uit en was ik zwanger van dit wondertje
    dus wel degelijk kan het invloed hebben ook beaamde me gyno dat maar dat was 13 jaar geleden toen heb ik ook in de mallemolen gezeten en 5 jaar moeten wachten voor mee eerste
    dus ja meningen zijn verschillend erover denk ik dan maar
    maar dit heb ik dus onder vonden

    succes debbie
     

Deel Deze Pagina