Help, was meurt nog steeds, zoek nu goed wasmiddel!

Discussie in 'De lounge' gestart door , 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, in navolging van mijn eerdere topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=115386
    nog wat vragen....

Mijn was stinkt her en der nog steeds, gebruik nu regelmatig azijn in de voorwas, was op 40 graden lang programma, maar helaas!
    Vieze muffige luchten :x

Nou wissel ik nogal eens van wasmiddel, maar wat is nou een goed a-merk?
    Ik heb bij de Karwei eens een megaverpakking Omo gehaald en die beviel wel goed. Zag 'm bij de Action voor 9,99 euro voor 4,6 kilo ofzo.
    Is dit duur? Waar haal ik goedkoop zo'n soort wasmiddel?

Oftewel, wie kan mij er meer over vertellen?
    En wel of geen wasverzachter?
    Mijn oma zweerde trouwens bij Dash, maar is ook nogal prijzig he....

HELP!

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    heb je ook goed tussen de deur rubbers schoongemaakt?
    of heb je al eens een lege trommel met azijn op 90 graden gedraaid?
    Dit doe ik ook wel eens met handdoeken erin omdat handdoeken ook snel muf kunnen worden.
    Dan heb je twee vliegen in één klap.

hopelijk ben je er snel vanaf.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb altijd Omo vloeibaar. Deze ruikt heerlijk.
    Soms is die in de aanbieding, 2 flessen voor 5 euro, en dan neem ik een partij mee.

Heel af en toe gebruik ik voor de handdoeken wasverzachter van robijn (morgenfris). Maar dat doe ik niet voor de geur, maar meer zodat de handdoeken lekker zacht blijven.

4. Niet meer actief

Marieke wij hebben nu Dash 2 in 1, heerlijk zeg!
    Dat is zo'n megapak met 150 wasbeurten, heb ik bij zo'n voordeelhal gehaald voor 20 euro denk ik.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

bij komt werkt het idd heel goed om een lege trommel met 90 graden te wassen...ik had hier ook last van...totdat mn oma me deze tip gaf (bleek achteraf dat het zelfs in het boekje van mn wasmachine staat, om de zoveel beurten even zo...)

6. Niet meer actief

Welke voordeelhal Anita?
    Die gebruikte mijn oma ook trouwens....

Schoonmaken van de rubbers en zeepbakje heb ik gedaan, kookwasjes met azijn etc ook, helpt niet.
    Tis echt zo'n vies muffig luchtje, in de boorden van spijkerbroeken, truien :x

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb nu ff dash maar vind robijn 100 keer lekkerder ruiken.
    Nog nooit muffe was gehad iig niet dat ik weet .

8. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Bij de Makro hebben ze regelmatig de grote verpakkingen van Dash, maar ook andere wasmiddelen in de aanbieding. Ik gebruik ook de Dash 2-in-1, of vloeibare Robijn.

9. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik gebruik voor de gekleurde was persil color en voor de witte was klein en krachtig van omo (ven de reclame)

Ik koop standaard in tijdens de reclames. dan heb je twee voor de prijs van een ofzo. scheelt echt.

/ook aftappen moet je doen he?
    Onderin de wasmachine zit een klepje als je die openhaalt zit er een schroefdeksel en een rietje (igg bij mijn wasmachine maar ik geloof dat alle wasmachines dit hebben) Dit rietje doe je het dopje vanaf en laat je het water (dat stinkt ook) weglopen, daarna haal je de schroefdop er af en haal je de rotzooi uit het filter.
    mischien is het handig dat je ook checkt of het water goed afvoert.

Hier mijn tips ik hoop dat je dr wat aan hebt.

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zweer bij Ariël, koop in de aanbieding (nu bij appie hein ;) ) Wasverzachter verschilt bij mij.

Dat probleem heb ik een aantal jaren geleden ook gehad, maar had toen ook een oude wasmachine wat z'n beste tijd had gehad.
    Heb toen nog een paar keer de wasmachine met soda laten draaien, hielp maar even.
    Uiteindelijk kwam er een nieuwe wasmachine en het probleem was weg...

o,ja... handdoeken e.d. niet nat in de wasmand gooien (deed manlief altijd :( ) als het opdroogt stinkt dat ook vreselijk en had het idee dat die geur er ook niet meer uit ging na het wassen, wat voor wasmiddel ik ook probeerde.

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik gebruik Ariel met Robijn wasverzachter, heb ook nooit muffe was gehad, ruikt altijd heerlijk!

*ja, ik geef het toe, ben een schone wasgoed-snuiver....*

12. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Misschien gebruik je te veel wasmiddel.
    Een eetlepel is al genoeg!
    Ja... mijn man werkt tussen de wasmachines ed.

13. Niet meer actief

1 eetlepel? wow dan ben ik echt een overgebruiker! hier gaat er zeker 100 gram poeder in de wasmachine per wasbeurt.
    Had eerst vloeibaar, maar dat werd zo duur! hahaha (vind je het gek ;))

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik doe qua hoeveelheid altijd de helft van wat op de verpakking staat en dan nog iets minder... En ik heb altijd lekker ruikende schone was. Als ik er meer in doe schuimt het de trommel uit, zo ongeveer... :)

Ik heb ook een poosje zo'n stinkende was gehad, en bij mij lag het echt aan het wasmiddel. Ik gebruikte Robijn vloeibaar en toen ik daarmee stopte was het over... Nu gebruik ik al een hele tijd Ariel poeder en dan van die grote pakken van Lukas Klamer... Dat is de proffesional.. Ik weet niet of dat voor de werking iets uitmaakt eigenlijk, was wel lekker voordelig... :) :)

15. Niet meer actief

Tnx voor de nieuwe tips ladies!

Bluesky, waar haal je dat dan?

Ik gebruik trouwens een half bolletje voor een volle trommel, lijkt me niet teveel?

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het gekocht bij de Makro, alleen kun je daar alleen kopen met een klantenpas. Als je iemand kent met zo´n pas is het wel voordelig om voor dat soort dingen daar te kijken, het scheelt vaak echt een hele hoop...

Ik had een pak Ariel waar dan 95 schepjes waspoeder inzitten voor (ik dacht) 15 euro... Tegenover 22 schepjes voor 10 euro bij de supermarkt...

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.879
    113
    Kan het niet zijn dat de geurtjes van de manier van drogen komen ipv uit de wasmachine? Als ik spijkerbroeken ophang te drogen en het duurt te lang gaan ze ook vaak stinken. (ik gooi dus alles in de droger, maar heb dus nooit meer last van geurtjes)

18. Noor83

Noor83 Actief lid

12 jun 2008
    186
    0
    0
    Je zou zoals iemand eerder al zei, 1 x in de 2 maanden of zo de wasmachine op 90 graden moeten laten lopen. Dat stond ook laatst in de allerhande. dat je was stinkt komt namelijk door bacteriën, en die gaan niet dood bij 40 graden.
    Ik heb het laatst ook gedaan en heb er nu helemaal geen last meer van.

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier dash of omo. laat je de natte was misschien te lang in de wasmachine zitten voordat je het ophangt of in de droger doet, dan gaat het namelijk ook stinken.

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    heb je de pomp of filter al schoongemaakt? als daar vuil inzit gaat de boel ook stinken. dan kan ie niet meer zo goed centrifugeren en afpompen. verder gebruik ik nu bij elke was calgon. color reus of ariel ruikt erg lekker.

Deel Deze Pagina