wie kan mij dit uitleggen (cao-vraagje)

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy11, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wist wel dat vakantiegeld en eindejaarsuitkering/ 13e maand tegen bijzonder tarief was, maar vergeten dat overwerk er ook bij hoort hihi.

Dat van het vakantiegeld nog tot in den treure uit lopen leggen aan mensen eind mei...

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

nou snap ik er helemaal niks meer van... hij krijgt niks terug, hij moet betalen :(

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    dan weet ik het ook niet meer
    even contact opnemen met iemand die veel van belastingen afweet enzo?

over dat van het overwerk zou je misschien ook contact kunnen opnemen met de belastingdienst ofzo? Of personeelszaken als die werkgever dat heeft?

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heeeeeel herkenbaar :D!

@Miffy, je belastingteruggaaf hangt niet alleen af van je inkomen. Voor wat betreft het deel van loonheffing kan je dus een teruggaaf hebben, maar voor andere delen van de inkomstenbelasting kan hij bijvoorbeeld wél moeten betalen. In dat geval moet hij dus minder bijbetalen dan hij anders gedaan zou hebben.

Groetjes,
    Josien

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Je betaald bijzonder tarief omdat de belastingdienst niet wil dat ze te weinig belasting hebben ingehouden en je dit alsnog moet betalen aan het eind van het jaar. Daarom wordt altijd een tarief hoger gepakt.

Als het goed is staat het % bijzonder tarief op de loonstrook.

Als blijkt dat dit bijzonder tarief te hoog is geweest, omdat het totaal aan inkomsten minder was dan geschat, dan krijg je het bij de aangifte inkomstenbelasting weer terug.

Deel Deze Pagina