Ovulatie testen steeds negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door olive, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb verschillende ovulatietesten geprobeerd (sensi (normaal en extra gevoelig, clearblue en predictor).
    Ik krijg steeds een negatief resultaat. :x

Met temperaturen gaat het overigens wel goed.:)
    Om me heen hoor ik dat die testen wel helpen en dan denk ik wat is er mis met mij?? :(

Herken je dit?

Groetjes,

Olive

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Wanneer gebruik je de testen? Je schijnt ze nl. niet met ochtendurine te mogen gebruiken. Daarnaast moet je ook ongeveer vier uren voor het testen weinig drinken en niet plassen. Zelf drink ik op de dagen dat ik test nadat ik om ca 7 uur ben opgestaan 1 kop koffie en 1 kop thee tot een uur of 12 en dan test ik. Werkt bij mij heel goed. Wel heb ik gemerkt dat bij mij het merk heel veel verschil maakt. Met de testen van MatCare waren ze altijd positief (streepjes even donker) en op de LH-piek was de teststreep donkerder. Ik vond dat verwarrend en probeerde de testen van 123ovulatietest. Die worden bij mij nooit positief. Werkt dus ook niet. Ik gebruik nu CB digital en dat bevalt prima. Heb elke maand smiley's en vlak daarna gaat mijn temp omhoog.

Dus ja... Misschien is het nog even zoeken naar het juiste merk? Of kun je nog zorgen dat je urine wat meer geconcentreerd is?

Soms hoor je ook nog wel eens dat vrouwen een heel korte LH-piek hebben. Daar heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt dat ie dan soms precies tussen twee testmomenten in valt, waardoor je 'm mist. Je zou dan twee keer per dag moeten testen. De eerste keer zo rond het middaguur en de tweede keer tussen 18 en 20 uur 's avonds...

Succes!

3. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi annabeth,

Bedankt voor je reactie! :)

Is misschien wel een idee om 2 x te gaan testen, maar doordeweeks op mijn werk heb ik daar weinig gelegenheid toe. Maar misschien in de ochtend proberen en in de avond?
    Fijn dat ze bij jou wel werken! Op een gegeven moment voel je je zo 'onvruchtbaar' als het ware als die rotdingen steeds negatief aangeven ;)

Groetjes,

4. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb altijd de sensitest dipsticks gebruikt.
    En altijd mijn piek gevonden door 2x daags te testen
    aan het eind van de ochtend zo 11-12 uur en eind van de
    middag/begin van de avond.
    Toen ik begon met ovutestjes zelfs 3x daags.
    En meestal was het in de middag het donkerste.
    Mijn piek duurde het kortste 8 uur en langste 1 hele dag.
    Misschien toch 2x daags gaan testen ??

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    En hoe lang duurt jouw cyclus en vanaf wanneer begin je met testen?
    Ik had soms een eisprong op dag 11 en dan weer eens op dag 18 dus
    dat wisselt ook enorm....
    Hoop dat je gauw een positieve test in handen heb.:)

Hier nogmaals een paar ovutestjes:

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Fijn om die testjes te zien. Bij wordt het lichte streepje lichter, maar ik heb nog geen piek gezien. Volgens FF moet het ei nog komen, dus klopt ook wel.
    Maar blijkbaar doe ik het fout want ik doe het 's ochtends. Waarom mag je geen ochtendurine gebruiken?

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hele korte LH piek. Ik gebruikte de dipsticks van Zwanger en Kids en daarop kon ik dan zien dat het streepje donkerder werd. Dan ging ik 2 of 3 keer per dag testen en als het streepje dan echt donker was gebruikte ik er de CB digitaal bij om zeker te weten dat ik positief testte :D

Succes!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb ook nog geen streep of smiley gehad, terwijl als mijn temp morgen gelijk is of hoger, mijn ei zondag geweest is.

Deel Deze Pagina