Mijn man en ik zitten in de 1e ronde voor ons 2e kindje. De afgelopen 2 cycli heb ik alvast rond de eisprong mijn temperatuur gemeten zodat ik weer inzicht zou krijgen in wanneer mijn eisprong is (en omdat ik een enorme controlfreak ben). Mijn temperatuur na de eisprong is altijd minimaal rond de 36,9/37,0 graden (een enkele dag 36,8 graden). Dit was ook al zo toen we voor ons 1e kindje gingen. Deze cyclus is mijn temperatuur na de eisprong amper verhoogd. Ik blijf een paar dagen steken op de 36,8 graden. Ik gebruik geen ovulatietesten maar ik herken mijn eisprong meestal wel aan de stand van mijn baarmoeder en slijmverlies. Dat was deze cyclus allebei heel duidelijk. Kan iemand verklaren waarom mijn temperatuur zo minimaal stijgt dit keer? Heb ik geen goede eisprong gehad? Kan dit zomaar een keer gebeuren zonder dat het iets betekent? Als mijn temperatuur zo laag blijft, betekent dat dan automatisch dat ik niet zwanger ben? Aan mijn thermometer ligt het niet, ik heb het met 2 verschillende gemeten vanochtend. Ik meet ook altijd om hetzelfde tijdstip voor het opstaan. Wel moet ik er 's nachts altijd wel een keertje uit, of voor onze dochter of om naar de wc te gaan. Bedankt voor het mee denken!
Kaartje na de miskraam Cyclus afgelopen januari Het kaartje van de vorige cyclus en de huidige ronde zien jullie in mijn handtekening.
ik heb even op je huidige kaartje gespiekt. het hoeft niet te betekenen dat je elke maand hetzelfde kaartje hebt, als er maar een eisprong is. in je huidige kaartje zie je duidelijk een eisprong, ook al blijft hij 'maar' op 36.8 hangen. voor je ei heb je 36.4 dus er zit 0.4 verschil tussen. Prima dus! je kan helaas niet nu al zeggen of je zwanger bent of niet. Dat is pas echt bij je nod, of de dag erna te zien aan je temperatuur. hij kan tot aan je nod (of de dag erna) ineens een flinke daling maken. bij mijn 1e zwangerschap had ik op nod 37.3 graden (voor ei 36.8 ) en bij mijn 2e zwangerschap had ik op nod 37.1 ( voor ei 36.8) het enige wat ik uit je kaartje kan halen is dat tijdens je menstruatie je temp nog best relatief hoog bleef, maar dat kan ook aan liggen omdat je misschien toen nog veel eruit bent gegaan
Dank je voor je reactie! Dat niet ieder kaartje op elkaar hoeft te lijken, blijkt dan maar weer. Dacht toch mijn lichaam en lichaamstemperatuur nu een beetje te kennen Voor mijn ei heb ik dit keer veel dagen een temperatuur boven de cover line zitten, dat ben ik niet gewend. En inderdaad bleef mijn temperatuur ook nog lang hoog, best gek. Haha ik weet dat er nu nog niet te zien is of ik al zwanger ben. Was het maar zo hè Mijn vraag was ook niet zo duidelijk denk ik. Ik vraag me af of je bij een relatief lage temperatuur (stel dat ie 36,8 blijft) ook zwanger kunt zijn. Maar dat is waarschijnlijk ook weer per vrouw verschillend en misschien ook wel per cyclus. Ik zou het liefst gewoon een verklaring voor alles willen hebben maar zo werkt het natuurlijk niet Ik moet nu gewoon geduld hebben. Geen ervaringen dat een vrije lage temperatuur na de eisprong iets zegt over de kwaliteit van de eisprong zelf?
Volgens mij is het belangrijkste dat er een aantal tienden verschil zit (minstens 0,2 graden) tussen de temp voor je eisprong en erna. Voor de rest zegt de hoogte van je temp niets over wel of niet zwanger. Het blijft afwachten. Toen ik zwanger was bleef de temp eerst hangen rond 36.8 en daarna steeg de temp op een gegeven moment door naar de 37.0 en bleef zo hoog. Ik weet nog dat ik heel internet afzocht naar tempkaartjes die op die van mij leken (en dan natuurlijk van mensen die zwanger waren). Je wilt graag bevestiging, maar de tijd zal het zeggen
Dank je voor je reactie! Je hebt ook helemaal gelijk hoor en dat weet ik ook wel Merk dat ik hier toch wel wat onzeker van word, maar afwachten is het allerbeste en ook het enige dat ik kan doen. Ik heb een LF van 10 dagen, heel soms 11 of 12 dagen, dus ik hoef in ieder geval niet zo lang te wachten voordat ik weet of ik ongesteld ga worden. Ik probeer niet te gaan testen voor die tijd
Ik wilde hier ook nog even laten weten dat ik vanochtend positief heb getest met een kruidvat en digitale cb test Die redelijk minimale verhoging na mijn eisprong had dus niets te betekenen