Ik heb vandaag zo'n rapport meegekregen van de juf en ik snap een paar dingen niet. Je ziet de grafiek ... De lijnen stijgen wel alleen bij rekenen niet denderend. Nu zie ik ernaast de datums, leeftijd, taak en func. Niveaus staan. Die snap ik. Alleen de toetsscore en vaardigheids score... Hoe moet ik die nu lezen? Als er dan bv toetsscore/vaardigheidsscor 35/66 staat .. Hoe moet ik dat nu zien? 35 van 100 en 66 van 100?
Klinkt als een uitdraai van het cito lvs. Toetsscore is de hoeveelheid goede antwoorden. Die voert de leerkracht in. (je weet op basis van de toetsscore die jij daar ziet niet hoeveel opgaven er waren, dat staat ook niet in die lijst) De vaardigheidsscore is een berekening die op basis vd toetsscore er uit rolt. Per vakgebied zijn er op scholen protocollen die aangeven hoeveel punten de leerlingen per toetsperiode in vaardigheidsscore moeten groeien. Dit is niet in toetsscores weergegeven want die bestaan niet elke keer uit dezelfde hoeveelheid vragen. Daarnaast heeft elke toets een andere vaardigheidsscore. Een score van bij 23 bij rekenen geeft een andere uitkomst dan een vs van 23 bij begrijpend lezen. Wat el telt is: hoe hoger de vs, hoe beter de reslutaten. Er is echter geen schaal van 0-100 (naar mijn weten, maar pin me er niet op vast svp ) ik hoop dat dit warrige verhaal je iets meer duidelijk heeft gegeven, of misschien juist verwarring
Je ziet geen I, II, III, IV, V? Kort door de bocht is een III gemiddeld. IV is matig/onvoldoende. V is onvoldoende.
Heb je het over 1 toets of krijg je de toetsen van de afgelopen leerjaren ook in dat schema in beeld? Het FN (functioneringsniveau) wordt meestal gebruikt om te praten over het niveau vh kind. Google eens op 'vaardigheidsscores cito' , dan krijg je een mooie link met een pdf van cito zelf, die legt het duidelijk uit (denk ik dan)
Nee er staan geen scores achter .... Helaas... Het eerste leerjaar wordt ook aangegeven.... Er staan de niveaus idd ook op. M1-e1 en m2- e2 Dus dat snap ik dan wel maar die nummers snap ik dan weer niks van... De verhouding snap ik niet.
Dit lijkt op de uitdraai van de Cito. Bij ons staat er ook de uitslag achter. Staan er bij jou ook geen letters achter (A, B, C, D of E)?
via deze link kan je als je de vaardigheidsscores hebt zien welk cito niveau het is. http://www.sbzw.nl/userfiles/CITO_tabellen_tussenopbrengsten_-_februari_2014.PDF
Is het niet gewoon 35 van de 66 goed? Dochter had voor de peutercito destijds 42/45. Dat betekende toen dat ze er maar 3 fout had.
Is een oude versie. Cito heeft net alles zitten veranderen. Kan dus dat een kind op rapport 2 een III had en nu een IV.
Nee er staat ook geen I enz achter... Bij ons werken ze volgens mij nog met de abcd scores... Hoor dat wel van andere moeders
Nieuwe cito normen staan hiertussen. Het laatst geupdate februari 2014. De nieuwe citonormen zijn september 2013 ingegaan. Er staan oude en nieuwe normen in de link die ik gaf + scores voor A-D & I-V. Als het goed is staat er op de cito uitdraai welke toets er afgenomen is. (jaartal).
Er staat de Cito van 2011 boven en oude normen met uitroepteken... De uitslag van de vorige keer komt ook overeen met wat wij wisten.
Nee dat is het ook niet het. Onze dochter had 46/106 met rekenen en 60/107 met taal. Bij beide scoorde ze A+ en had ze 0 fout volgens de juf.
Ik wil je (als juf) best verder uitleg geven. Je kan natuurlijk ook even terug gaan naar de juf.. pb maar als je uitleg wilt. Dat 36/66 is volgens mij 36 vragen van de toets goed gemaakt, daar hoort dan een vaardigsheidsscore bij van 66.