Snappet

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nedyse, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nedyse

    Nedyse Actief lid

    29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Iemand ervaring met het onderwijssysteem snappet (werken op een tablet)?
    Mijn zoon gaat volgend schooljaar naar groep 5 en gaat dan met dit systeem werken.
     
  2. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wij hebben het op de school waar ik werk. Afgelopen jaar een pilot in groep 5/6 hmgehad ( ik had groep 7/8), en het is zo goed bevallen dat komend jaar groep 4 tm 8 gaan meedoen. Ik krijg 5/6, dus deels ervaren kinderen. De meeste kinderen zijn gemotiveerder, resultaten gaan omhoog en de stof is gedifferentieerder. Het meest enthousiast zijn mijn collega's over het nakijk systeem. Als leerkracht zie je precies hoever een kind is en wat het goed of fout heeft. Zo kun je meteen extra hulp bieden zo nodig, in plaats van dat je het pas ziet als je langsloopt op nakijkt. Wij kiezen er op school alleen wel voor om rekenen nog op papier te doen. De ervaring bij ons is dat de kinderen onzorgvuldiger zijn op een tablet. ze gebruiken dan geen kladpapier, en schrijven minder uit.
     
  3. Nedyse

    Nedyse Actief lid

    29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Toen ik het las, vond ik het echt iets voor mijn zoon. Ik denk dat hij het heel leuk zal vinden. Helaas valt mijn dochter in groep 7 net buiten de boot.
    Is het ook zo dat kinderen die beter zijn in bepaalde vakken (hij is erg goed in rekenen) eerder moeilijker werk krijgen aangeboden? Dat schortte er dit jaar nog weleens aan en dat vond ik erg jammer, want hij verveelde zich.
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Graag gedaan.

    Ja, daar is het inderdaad beter voor! Er wordt aan de hand van de gemaakte vragen meteen door het systeem bepaald wat er daarna moet komen. Kinderen dus zwakker zijn gaan remediëren, en kinderen die snel zijn en het ook goed maken gaan verrijken. Natuurlijk allebei met waar nodig instructie van de leerkracht, maar iedereen kan op eigen tempo verder.
     
  5. Nedyse

    Nedyse Actief lid

    29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt goed! Volgens mij kan het een uitkomst zijn voor hem. Nogmaals bedankt!
     

Deel Deze Pagina