Wie kan mij een alternatieve leerlingenrapport uitleggen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jolina, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lief van je ;). We hebben woensdag een gesprek of we onze dochter nu groep 2 wel of niet een jaartje laten overdoen. Nu had ik gevraagd of ik alvast de Cito score kon krijgen. Toen ze die wilde uitdraaien ging er iets mis en kreeg ik deze. Alleen geen uitslag van scores. Daarom wilde ik graag iets meer weten van haar rapport.

Wel zou ik je mening willen weten wat jij vindt van doublure.
    Is groep 2 overdoen eigenlijk alleen zinvol als de rijping nog niet zo ver is. Of als er een c en D score is....is het dan ook zinvol?
    Want kwa rijping vindt ik haar niet achterliggen zeg maar.... En de score ... Tja hoe letterlijk moet je die nemen.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.709
    2.517
    113
    Oh nee dan snap ik het ook niet. Is de toets score misschien een vaardigheidsscore. Dat het nog geen toets is maar een vaardigheidstest?

Oh haha te vroeg gereageerd. Ik zie dat het al uitgelegd staat.:p

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Een C is niks mis mee (c richting b of c of c naar een d) Een D is helemaal geen man overboord. Aan a, b, c, d, e heb je niet zoveel. Want het kan ook een D zijn die bijna een c is, maar kan ook naar een E. Daarom heb je meer aan de I, II, III, IV, V score. En zelfs met een E is doubluren vaak niet noodzakelijk. Heb nu ook kids in de klas me een D of E, die gaan gewoon over.We laten inderdaad bij de kleuters vaker kinderen doubluren als ze nog niet rijp zijn voor 3. Ze kunnen dan vaak beter in 2 doubluren.

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou ik heb inmiddels de score... Er zit zelfs een a tussen en een D en twee c's nou ik vindt dit een mooie score, vooral omdat ze met taal van een D naar een c is gegaan in 4 maanden tijd.

Kwa rijpheid vindt ik dat ze helemaal niet achter ligt. Maar goed we wachten maar eerst het gedroeg af woensdag.

Bedankt voor je reactie!

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees dit nu pas weer, hoe is het gesprek gegaan?

Overigens ben ik het hierin niet helemaal met wen eens dat bij kinderen met een d score ' geen man overboord is'. Als mijn zoontje alleen d scores zou hebben, zou ik hem nog een jaar laten kleuteren. Mijn ervaring is toch wel dat ze dan een stuk steviger binnen komen in groep 3. Maar dat is natuurlijk een mening :).

Te de scores van jouw dochter vind ik niet zorgwekkend. Ik verwacht dan ook niet dat ze haar op basis van deze scores laten doubleren ( en zou het ook niet adviseren ;)).

7. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Zo werkt het wel vaak in onderwijsland. Ben zelf juf. Je moet naar het totaal kijken, maar ook naar de andere toetsen, de werkhouding, de rijpheid, maar ook de intelligentie. Niet elk kind heeft er iets aan om een jaar over doen.
    Ik had het ook maar over een D ;)

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nou het gesprek ging over de Cito haar leeftijd en de werkhouding in de klas.

De Cito was wel verbeterd maar niet op het gewenste niveau. Plus dat ze nog jong is en dat ze schijnbaar vaak net even extra uitleg nodig heeft als ze werkjes te doen krijgen.

Kwa rijpheid vind ik het altijd zo moeilijk want is het niet vaak karakter wat ze zien als een rijpheid...

Ze is goed vooruit gegaan en soms heb ik twijfel wat nu goed is. Maar om haar het komende jaar op haar tenen te laten lopen of misschien in groep 4 problemen te laten krijgen wil ik ook niet.

Deel Deze Pagina