Geen temp stijging na positieve ovutest?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by liefebees, Mar 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi allemaal,

Willen jullie ff met mij meedenken?
    Eergisteren had ik een positieve ovutest, dit was cyclusdag 20. Gisteren was mn temp maar met 0,1 grd gestegen dus nog geen ei gehad dacht ik. Gisteren weer ovutestje gedaan maar die was niet meer positief, nog wel een duidelijke 2e streep maar niet net zoals de controlestreep.
    Nu vanmorgen weer getempt en mn temp is nu weer net zo laag als de dag van mn positieve ovutest.
    Zou er dus geen eisprong hebben plaatsgevonden ondanks mn positieve test? Iemand een idee?

2. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    hmmm raar, zag dat hij vandaag weer lager is.
    Ik hoop de komende 3 dgn (+8mnd) hoger, dn zet FF je eisprong erin.

welke ovutesten gebruik je?

3. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Ziet er idd gek uit, heb er nog niet zo'n verstand van hoor. Ga je nog door met ovutesten voor de zekerheid?

4. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Hallo dames,

Hier een beetje hetzelfde verhaal..
    Afgelopen donderdag (ochtend en avond)had ik een positieve ovutest :) van Clear Blue. Vrijdagochtend was deze weer negatief. Nu heb ik voor mijn gevoel zaterdagmiddag duidelijk mijn ei gevoeld, ook had ik deze dagen veel vruchtbaar slijm en pijn/steken linksonder in mijn onderbuik. Vanaf vrijdag pijnlijke/gevoelige tepels.
    Nu is het maandag en vanmorgen was mijn temp nog steeds niet omhoog gegaan.
    Kan het zo zijn dat mijn tempstijging pas later is, of zou ik misschien dan toch geen eisprong hebben gehad ??

Wat denken jullie hiervan ??

5. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Summer wat vreemd!
    Ik zit inmiddels al op dag 34 en heb al 2 x een positieve ovutest gehad maar mn temp doet helemaal niets.. Erg irritant!

6. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Hey Sasjuh83,

Ik vond het inderdaad ook heel vreemd, snap er niks van!
    Ga er dan maar van uit dat ik geen goede eisprong heb gehad, weet het anders ook niet..

Bij jou is het ook heel vreemd zeg, dat je al 2 keer een positieve ovutest hebt gehad en er gebeurt ook niks. Zie dat jij ook lange en onregelmatige cyclus hebt..
    Er wordt wel gezegd dat het temperaturen betrouwbaar is, dus ja..
    Hopelijk dan volgende maand meer geluk.

Jij ook voor het eerst aan het temperaturen ??

7. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ja lang en onregelmatig idd, jij ook zie ik. Vervelend he!
    Nee dit is mn 2e cyclus dat ik aan het tempen ben, vorige cyclus had ik mn eisprong op dag 32.
    Ik heb alleen al heel snel na mn ei bloedverlies, dat zet dan niet echt door en dan word ik op dag 12 na ei echt ongi.
    Heb hier ook al een afspraak voor gehad bij de gyn en ze gaan mn volgende cyclus monitoren dmv echo's. Heb donderdag weer een afspraak dus ben benieuwd..

8. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Jah idd heel vervelend die lange en onregelmatige cyclussen. Als mijn positieve ovutest klopt op dag 21, dan heb ik ongeveer dezelfde cyclus als hiervoor.. Nog maar even afwachten dus.

Wat vervelend dat je al gauw na je eisprong last hebt van bloedverlies. Zul je misschien vast ook wel eens gedacht hebben dat het een innestelingsbloeding was ??

Wel spannend! Of er ook wat uit die onderzoeken zal komen. Ben jij allang gestopt met de anticonceptie ??
    Alvast succes bij de gynaecoloog donderdag!!

9. sasjuh welke ovutesten gebruik je?

10. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik gebruik de testen van Zwanger&Kids.

11. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Grrr hier hetzelfde,
    Had afgelopen donderdag een positieve ovulatietest (testpoint van Etos) maar nog geen tempstijging...
    Vraag me dus ook af of ik een eisprong heb gehad...

12. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Vervelend he! Eerst blij dat ik een positieve ovutest in handen heb en dan ineens gaat mijn temp niet omhoog. Wordt er onzeker van..
    Dit is de eerste cyclus dat ik mijn temp bij hou, dus kan helaas ook niet vergelijken met andere cyclussen.

Heb jij wel je ei gevoeld ?? Of denk je dat je toch geen eisprong hebt gehad ??

13. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn vorige cyclus ging mn temp wel omhoog na een posi test, zie mn temp kaartje.

14. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Mijn vorige cyclus was een drama, geen positieve ovulatietest en geen tempstijging, geen ei gehad denk ik. Vermoedde al dat ik die cyclus daarvoor een miskraam had gehad, wat hierdoor wordt versterkt.
    Normaal gesproken stijgt mijn temp altijd keurig na eisprong van 36.7 naar 37.1

Je wordt er inderdaad erg onzeker door, heb je nu wel of niet een eisprong gehad of is dit weer een verknoeide maand....
    Ik was tijdens het klussen afgelopen weekend wel extra vochtig (sorry voor de bewoording ;) ) dus denk dat hij rond die tijd is geweest...
    Na donderdag namen de testen qua kleur ook weer af...

Succes meid,
    Liefs Jo

15. summer1983

summer1983 Actief lid

Jan 26, 2011
    352
    0
    16
    Ik denk ook wel bijna zeker te weten dat mijn eisprong zaterdag/zondag is geweest. Krijg een dag ervoor vaak erg pijnlijke tepels, had veel rekbaar slijm en voelde ook flinke steken in mijn zij/onderbuik. Deze dingen waren na het weekend weer verdwenen.

Heb deze maand wel een paar keer op verschillende tijden mijn temp gemeten door nachtdiensten op mijn werk. Zat te denken dat hierdoor mijn tempkaartje misschien wel niet helemaal precies is.

Moeten het maar weer afwachten..

16. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb helemaal geen slijm gezien, en ook niets gevoeld.. Weet dus ook wel bijna zeker dat er geen ei is geweest.
    Voel normaal altijd wel iets en nu helemaal niets..
    Morgen met de gyn overleggen of ik primolut kan krijgen om een ongi op te wekken en een nieuwe cyclus te starten!

17. Jammer dat je toch geen eisprong hebt gehad. Zal wel een cyste zijn geworden dan, balen!

Share This Page