Hoort dit bij een sprongetje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissQ, Nov 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Sinds vandaag zevert mijn kleine mannetje. Ook heeft hij ontdekt dat hij zijn tong uit kan steken. Nu is mijn vraag of dat dat zeveren/kwijlen bij een sprongetje kan horen.

Hij komt nu ook om de 2 a 2,5 uur voor een voeding en het lijkt of mijn borsten leeg zijn (maar neem aan dat ze dat toch niet zijn?). Met kolven komt er maar weinig uit, heb gekolfd net nadat ik Silvester te eten heb gegeven.

Duurt het lang voordat hij weer om de 3 a ,5 uur komt met eten? Dit is eigenlijk pas de eerste keer dat ik het merk dat hij anders doet tijdens een sprongetje. De vorige keren merkte ik wel dat hij wat meer dingetjes kon daarna, maar niet dat hij minder ging eten.

Sorrie voor al deze vragen, maar ben op dit moment gewoon een beetje erg onzeker.

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    In het boek oei ik groei (geleend bij de bieb :) ) staat

Eet hij slechter?

Hij wil het liefst de hele dag een de borst. Als hij eraan ligt drinkt hij amper
    Het is goed zolang hij de tepel maar in of tegen zijn mond voelt. En als hij eraf gehaald wordt, protesteert hij onmiddelijk, tot hij de tepel terug krijgt.
    Natuurlijk kun je dit gedrag alleen zien bij baby's die zelf mogen bepalen wanneer ze aan de borst willen. Sommigen van deze moeders denken dat er iets met de borstvoeding aan de hand is. Anderen twijfelen of ze wel de juiste keuze hebben gemaakt. Echter, de borst is er nu niet als voedselbron. Hij is er als troostbron. In deze periode duimen sommige baby's dan ook vaker, of sabbelen op hum vingers.

En het severen dat doet Kylian ook (al een hele tijd) maar ik geloof dat dit meer te maken heeft met het volgroeien van de speekselklieren.

Groetjes Anita

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    @pluk, ik weet niet zeker of hij slechter eet, ik weet wel dat hij langer aan de borst ligt en dat hij nu om de 2 uur komt voor een voeding. Dus dat kwijlen (en soms bubbeltjes blazen!) hoort gewoon bij het groten worden? Ik heb ook het idee dat hij meer op zijn duimpje aan het sabbelen is. Misschien een combinatie van een sprongetje en "gewoon" groter worden?

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hoogst waarschijnlijk wel hoor.
    Kylian wil de ene keer ook meer eten dan de andere keer alleen geven wij de fles dus kan ik wat beter zien wat hij daadwerkelijk drinkt.
    Laatst heeft hij ook wel een fles extra gehad hoor en daarbij hebben wij de ene dag ook meer honger dan de andere.

Groetjes Anita

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Daar heb je gelijk in! Ik ga hem zo maar weer uit zijn bedje halen, ik hoor hem alweer. Hij zal wel weer willen eten!

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het zeveren/kwijlen komt door de ontwikkeling van de speekselklieren en dat hij zijn tong gaat uitsteken hoort bij het ontdekken van de 'wereld' en zijn eigen kunnen!
    Het meer willen eten kan idd wel bij een sprongetje horen!

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Kunnen ze dan ook wat huileriger zijn?

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja meid, ook dat hoort helaas bij n sprongetje.... Als Iman in n sprongetje zit komt ze opeens snachts weer voor de fles...

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Dan weet ik in ieder geval wat er aan de hand is met hem. Het gaat nu al weer wat beter. Gisteren nog om de 2 uur gekomen voor een voeding, laatste voeding om 23:00 uur (na de babymassage!) en daarna kwam ie pas weer om half 5! Ik geloof dat zijn ritme weer een beetje terug aan het komen is. Ben benieuwd na vandaag, ik moet boodschapjes gaan doen voor mijn verjaardag, dus hoop dat Silvester dat niet zo heel erg vind.....!

10. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Mijn dochtertje is nu 12 weken oud en is de hele week al aan het mekkeren. Ze drinkt erg slecht, is huikerig en humeurig en slaapt slechter en onrustiger. Dit zal wel weer het bekende sprongetje zijn. vraag me af hoelang dit duurt. Ze deed tot een week geleden lekker kletsen en geluidjes maken en veel lachen. Nu moeten we moeite doen voor een lachje en die leuke lieve geluidjes maakt ze nauwelijks meer. Hoort dit ook bij de sprong?

11. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij 12 weken is er inderdaad ook een sprong en de punten die je noemt, horen er inderdaad bij. Misschien is het wat om "Oei ik groei" aan te schaffen of te lenen bij de bieb. Zo herken je sneller wat er met je kleine aan de hand is en weet je wat er in zijn wereldje gebeurt. Ik heb er echt veel aan.

Share This Page