Poll: verzorgingsproducten: wat mis je of wat kan beter?

Discussion in 'De lounge' started by Nicky1973, Oct 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat mis je/wat kan beter/wat kan goedkoper?

1. Shampoo

2. Make-up

3. Lichaam

4. Iets anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Ik ben mama van twee en raak binnenkort mijn baan kwijt. Nu heb ik onlangs een aanbod gekregen te starten met mijn eigen lijn in verzorgingsproducten/make-up. Het is een aanbod waar ik serieus over nadenk en pieker me suf welk produkt (voor lichaam, gezicht, haar of make-up) nog niet te vinden is of stukken goedkoper kan. Zelf zat ik te denken aan betere scrubcreme voor het gezicht die niet al te duur.
    Graag wil ik weten wat jullie dus missen of denken dat beter kan.
    Alvast bedankt voor de reacties!;)

2. Dana

Dana Niet meer actief

make-up, vooral omdat dat over het algemeen als je iets goeds wilt ook erg duur is.

verder misschien ook lichaamsverzorging, ik vind de scheercrème/producten en dat soort dingen ook erg duur.

succes, leuk plan! :D

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Dank je voor je reactie!
    Ik heb het vooral met scrubcreme, die van de Hema is goed en relatief goedkoop, maar ik ben nog geen betere en goedkopere tegengekomen.
    Welk make-up produkt kan goedkoper volgens jou? Ikzelf vind mascara te duur en is zo op! Heel vroeger kon je bijvoorbeeld van Lancome nog navulpippetjes kopen: goedkoper en ideaal!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Om eerlijk te zijn: op al deze gebieden is er al zó een gigantisch groot aanbod, dat ik niets kan bedenken wat er nog niet is.

Het enige wat ik nog niet gevonden heb is een oogcreme die écht geschikt is voor een zeer gevoelige, zeer droge huid die snel stuk gaat. Goedkoop vind ik dan totaal onbelangrijk (al zal ik er geen 80 euro aan uit willen geven, een paar tientjes vind ik nog oke mits het een echt goede creme is).

Off-topic: navullen van mascara is niet erg hygienisch, ik vermoed dat ze het daarom niet meer verkopen. Een oogontsteking is ook niet iets waar je op zit te wachten...

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind de scrub van de Etos heel fijn, en niet duur.
    Wat ik wel mis is een echt fijn schuimend iets voor in bad. Vaak gaat het schuim al na een paar minuten weg.
    Make-up zonder dierproeven voor een mooie prijs, dat is ook wel een gat in de markt denk ik.

6. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    @Bri: heb je die oogcreme dan al niet van Vichy ofzo?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Reinigingsmelk die tevens gelijk een laagje als een dag of nachtcreme achterlaat ( lekker snel en makkelijk)

Of reinigingsmelk die zowel voor de ogen als voor de huid goed zijn zodat je het dus in 1 keer voor je gezicht kunt gebruiken.

Ik ben erg voor de 2 in 1 producten omdat dit gewoon makkelijk is. Vooral in de ochtend.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik gebruik nu aquasource biosensitive van biotherm, omdat ik voor de rest ook alles van biotherm heb en dit mij erg goed bevalt. Mij was gezegd dat deze oogcreme het beste voor mijn 'probleem' zou zijn. Niet dus. Het lijkt alleen nog maar schraler te worden... Heb voor de rest nog niets geprobeerd.
    Behalve dat ik er, als het écht stuk is, een beetje bepanthen opsmeer voor het slapen, dan geneest het in elk geval lekker snel. Misschien moet ik het daar maar bij houden, en er overdag niets opsmeren (op die vette ondergrond kun je echt geen oogschaduw aanbrengen).

In het algemeen denk ik dat er momenteel veel belangstelling is voor 'natuurlijke' en duurzame producten. Dus niet op dieren getest (mag dit uberhaupt nog voor cosmetica?), zo natuurlijk mogelijke producten en zo min mogelijk chemicaliën, liefst ook nog biologisch en/of fair trade geproduceerd. Maar dan mik je niet op 'zo goedkoop mogelijk'.

Zelf vind ik prijs op dit moment geen bezwaar. Maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die de body butters van Bodyshop zouden willen kopen, maar ze te duur vinden. (die zijn namelijk echt superfijn voor een zeer droge huid.) Idem voor dat doucheschuim en de body butters van Rituals.

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Das een hele goede, die van de dierproefvrije make-up. Ik vraag me af hoe je dan moet testen of de make-up wel goed is dan?:(

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

die zoek ik ook nog steeds. ook voor kinderen trouwens lastig.

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Das een goeie! Zeker met kids erg makkelijk!

12. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Inderdaad! Zelf koop ik liever de goedkopere butters van de KV ipv bij de Bodyshop.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja inderdaad. Ik merk het in de ochtend dat het makkelijker zou zijn dat ik gelijk alles in 1 keer klaar kan hebben.

In reinig trouwens in de avond en de ochtend ( voordat er gedacht wordt dat ik in de avond niet reinig, ;))

14. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Das idd een goed idee.
    Wat leuk al deze reacties. Nu weet ik een beetje wat er leeft.:D

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Inderdaad net als iemand hier als zegt, het aanbod is al zoooo groot!
    En dat al in verschillende prijsklassen.. Dus van super goedkoop, naar peperduur!

16. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    2-1 reinigingsmelk..
    Je hebt verschillende soorten wasschuim, sommigen ook voor ogen en gezicht..
    Gaat nog sneller dan met een watje, vooral onder de douche!

En hoe goedkoop wil je iets hebben? Dan is het al misschien niet meer mogelijk..

TS, waar denk je zelf aan?
    Een mascara a la dior voor een Hema prijsje????
    Zo niet, is er toch al genoeg keuze?

17. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Haha, dacht ik niet hoor, zou niet durven!;)

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Een goede body en gezichts scrub! En idd een reinigingsmelk die idd ook iets van dag of nacht creme achter laat!

Hier ook nogal van het gemak.

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Bedoel je zo één die gelijk een laagje achterlaat zodat je geen creme meer hoeft op te doen? Dus een melk voor de avond en de ochtend?

20. maansteen

maansteen Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,316
    0
    36
    Ik heb gestemd voor iets anders.

Wat ik heerlijke producten vind zijn die van de Lush. Maar ik vind het zo duur...Die bubble bar slices bijvoorbeeld; dat schuim blijft écht lang 'mooi' en die geur blijf je de hele dag nog in de badkamer ruiken..mmmm. Dus als er producten á la lush op de markt komen, voor een kleinere prijs, zou ik zeker klant worden:)

Verder vind ik het voor cosmetica in z'n algemeenheid belangrijk dat er zo weinig mogelijk kunstmatige stofjes enzo inzitten, en dat het echt iets voor je (huid) 'doet'.

Share This Page