Tips?? Helppp

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder1982, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Hallo allemaal,

mijn vriend en ik willen nu voor een kindje gaan. Dit zal een lange reis gaan worden aangezien ik PCO heb.
    Ik wil hier aan de rest vragen of er tips zijn voor het sneller zwanger raken. Helpt temperaturen echt of heeft het niet echt zin? Wanneer je veel afscheiding hebt, nadert dan je eisprong of is die dan juist al geweest?

Alvast bedankt !!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbt afscheiding; dat is bij iedereen verschillend. Maar tempen is bij PCO denk ik wel handig om inzicht te krijgen. maar heb er niet heel veel verstand van, dus hecht niet te veel waarde aan mijn mening.\
    Hoop dat het voor jullie snel raak is!

3. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi Vlinder,

Helaas is dat echt voor elke vrouw anders.
    Van temperaturen raak je niet sneller zwanger. Je kan ermee in de gaten houden wanneer je je eisprong verwacht. Maar bij tempen kun je pas achteraf zien of je eisprong is geweest en dan heeft het dus geen zin meer om te klussen. Je kan in dat geval beter ovutesten gebruiken en evt tempen om je eisprong te bevestigen.

Witte afscheiding zegt ook niets. Het kan wel zijn dat je afscheiding eggwhite wordt in je vruchtbare dagen. Het is dan eiwit-achtig en je kan er draden van trekken tussen je vingers. Maar lang niet iedereen heeft dit tijdens de vruchtbare dagen. Ik kan aan mijn afscheiding niets aflezen.
    Witte afscheiding heb ik zowel wel en niet gehad en ik ben na 22 maanden nog niet 1x zwanger geweest (ook geen miskraam gelukkig).

Vooral in het begin denk je dat elk pijntje en gevoeletje iets betekent. Probeer er bewust van te zijn dat je deze pijntjes en gevoeletjes ook had toen je nog niet had besloten om voor een kindje te gaan, maar er toen niet bij stil stond en er geen aandacht aan schonk.

Ik probeer je niet uit je enthousiasme te halen hoor, vind het juist heel erg leuk dat er weer een stel voor gaat. Ik probeer je alleen van te voren te behoeden voor teleurstelling.

Hey, maar wie ben ik....mss ben je wel heel snel zwanger!!! IK hoop het in elk geval voor jullie :)

Suc6
    Liefs Kweb

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wat voor anti-conceptie heb je gebruikt? want als je bijv aan de pil hebt gezeten of andere hormonen; neem dan eerst even tijd om je cyclus te leren kennen.. ik ben nu met mijn 3e cyclus na stoppen met pil bezig en merk dat ik nu meer inzicht in mijn cyclus heb en daardoor ook beter weet hoe het loopt en gaat..
    Je kan natuurlijk meteen beginnen met tempen of ovu testen.. maar maak jezelf niet gek --> geniet er ook van!
    Heel veel succes met zwanger worden en ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik had/ heb ook pco,
    en met tempen krijg je meer inzicht in je cyclus
    als je dan ook op je slijm let en andere symptomen,
    zou je van te voren ook je ei kunnen zien aankomen

daarnaast als je dan weet wanneer je ei was,
    dan weet je ook wanneer je nod is

6. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Bedankt voor alle tips en steun !

Ik ben inmiddels 4 jaar geleden gestopt met de pil, dus ontpillen, daar heb ik geen last van. In de tussentijd heb ik altijd met condoom gedaan. Verder heb ik niks gebruikt. Inmiddels heb ik een lieve vriend en we gebruiken sinds vorige week geen bescherming. Ik had wel afgelopen zaterdag een afscheidingsplekje in mijn ondergoed ( sorry voor de details :$ ) Kan dit mijn ei geweest zijn?

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dat kan, maar hoeft ook niet. Ik heb bv. wel vaker wat meer afscheiding dan gemiddeld. Dan denk ik ook gelijk van alles en blijkt het later niks te zijn... Misschien moet je ovulatietesten gaan gebruiken, dan wordt het duidelijker voor je wanneer je ei komt en gaat.

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij hadden ovutesten geen zin,
    want ik kreeg meerdere lh-pieken voordat mijn ei eindelijk een keer doorkwam.
    Als je dan ook nog eens last hebt van onregelmatige cyclussen,
    weet je ook niet wanneer je kan beginnen en stoppen met testen.

9. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Wij hebben nu bijna elke dag gemeenschap met elkaar. Is dat goed?

10. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Dat ligt maar net aan de kwaliteit van je vriends zaad. Elke dag hoeft helemaal niet goed te zijn, omdat je vriends lichaam wel de kans moet krijgen om weer nieuwe zaadproductie aan te maken.

Als je bijv meerdere keren per dag klust, heb je alleen bij de 1e zaadlozing levende zaadcellen. Vanaf de 2e keer is het veelal vooral vocht.

Ik denk dat je het beste kan minderen naar om de dag. En jouw meest vruchtbare dag is 1 dag voor je eisprong en die zou je kunnen vinden met een ovutest.

Nou suc6

11. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Ik heb een vreemde cyclus dus ik weet niet echt wanneer mijn eisprong precies plaats vindt. Eerst had ik een cyclus van 32-33 dagen en de laatste paar maanden zit ik op 47 dagen:(

Deel Deze Pagina