Gaan jullie mannen mee met elke FM meting?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lynn84, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo meiden,

Wij mogen eindelijk deze maand beginnen met IUI, erg spannend allemaal.

Op 5 juli heb ik mijn eerste FM meting, dat is pas dag 9 van mijn cyclus, heb mijn cyclus al maanden in de gaten gehouden en op dag 14 of 15 heb ik altijd mijn eisprong.

Gaan jullie mannen elke dag mee tot de IUI? Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik graag wil dat hij de eerste maand elke keer mee gaat naar het ziekenhuis en dat hij daarna pas mee hoefd wanneer we de IUI moeten onder gaan.
    Op zijn werk is dat allemaal mogelijk, gelukkig.

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Liefs Lynn

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn met IVF bezig, mijn man ging de eerste FM meting mee maar aangezien je binnen 4 minuten weer buiten staat stelt het toch niet zoveel voor, dus daarna ben ik alleen gegaan....de rest van de behandeling gaat ie wel mee.

Succes met IUI !!

3. lente67

lente67 Niet meer actief

Mijn vriend gaat uit zichzelf gelukkig iedere keer mee. Het blijft toch elke keer spannend en we doen het tenslotte samen. En je weet nooit wat je te horen krijgt. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten. Daarbij is het voor mijn vriend makkelijk met zijn diensten te wisselen dus dat scheelt natuurlijk een hoop.

Veel suc6!

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb geen rijbewijs en wij moeten nogal een stukje rijden naar de kliniek.
    Dus, hij moet wel mee :) Kan gelukkig allemaal en hij doet het met liefde.

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Door de weeks ging hij nooit mee. Hij is halverwege dit jaar bij een nieuwe baas begonnen dus heeft niet zijn volle uren. Aangezien we in april al een week vakantie hadden en in sept 2 weken op huwelijksreis zei ik dat dat niet hoefde. Mijn moeder of zus ging dan mee.
    In het weekend ging hij uiteraard altijd mee en ook met de punctie en de terugplaatsing was hij aanwezig.....Straks als de test posi is gaat hij de 1e echo ook mee dat is tevens een terugkijk consult met onze arts...

6. mijn lief ging wel mee naar de fm bij de 1e icsi. nu bij de 2e icsi is hij alleen mee geweest naar de 1e fm en verder punctie en tp.

suc 6 met je iui

7. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Mijn liefje gaat niet mee. Vind ik ook niet erg. Hij is ontzettend benauwd voor t ziekenhuis. De arme ziel! :D

8. Hoi meiden,

Wat leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben.
    Zo zie je toch dat iedereen er anders mee omgaat.
    We hebben net besloten dat mijn man de eerste keren telkens mee gaat Met z'n tweeen hoor je toch meer dan alleen, omdat dit toch allemal nieuw is voor ons. Hopelijk hoef het niet maar de volgende keer hoef hij natuurlijk alleen mee als de echte IUI.

Super bedankt voor al jullie reacties en succes met jullie behandelingen.

Liefs Lynn XXX

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echt niet! Wij doen alles gescheiden, zelfs bij de IUI.
    Die hele malle molen kost al zo veel tijd! Vind het ook niet nodig. Voor mij stelt een FM echt niets voor. Ik SMS hem vaak alleen even hoe het was, soms vertel ik het 's avonds pas.
    Alleen als het in het weekend is gaat hij soms mee met een inseminatie.
    Bovendien vindt hij het een erg vervelend idee dat ik op de gang zit te wachten terwijl hij zn kwakkie produceert.
    Mochten we zwanger raken, dan gaan we natuurlijk wel samen zwanger zijn!!!

10. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Bij ons is mijn hubbie ook alleen de 1e keren meegeweest. Het 1e gesprek, de 1e FM, de 1e inseminatie. Daarna alleen als hij echt tijd had of het in het weekend viel. Vond het ook echt niet nodig, het stelt niet zo veel voor zo'n FM. Hoe vaker je ze hebt gehad, hoe minder het voorstelt.
    Ik zeg al wel eens doe mij zo'n apparaat en ik red mezelf! Bij de punctie en de TP-en van IVF gaat hij wel mee, maar dat komt omdat wij helemaal naar Dusseldorf gaan.
    Maar iedereen gaat er anders mee om. Gewoon doen waar je je het beste bij voelt! Veel succes!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ging meestal in mijn eentje naar een fm. Ik moest soms wel 7-8x per cyclus en we zijn heel wat jaren bezig geweest. Mijn man kon daar echt niet elke keer voor vrij krijgen. En ik had al zoveel echo's gehad, binnen 10 minuten stond je weer buiten. Dus dat kon net zo goed in mijn eentje.

Hij is wel altijd meegegaan naar onderzoeken, gesprekken, IUI-behandelingen en natuurlijk de punctie's en terugplaatsingen. Dat vind ik niet meer dan logisch. Op de natuurlijke manier doe je het toch ook samen?

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Met de FM gaat hij niet mee, stelt weinig voor en veel info krijg je niet (in ieder geval niet bij de nurse practsioner in ons ziekenhuis ) De IUI zelf daarin tegen gaat hij wel mee.

13. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Mijn vriend gaat mee, als hij kan. Meestal hou ik rekening met de tijd zodat hij geen vrij hoeft te nemen van zijn werk. Als het echt niet anders kan ga ik alleen. Mijn vriend gaat graag mee, we doen het tenslotte samen! In de tijd dat hij allerlei onderzoeken moest en de TESE, ben ikook met hem mee gegaan alle keren.

Tot nu toe is het elke keer nog goed uitgekomen en ben ik pas 1 keer alleen geweest met een FM. De IUI is een andere zaak, dan neemt hij echt vrij! Want dat wil hij ook het liefste zelf doen :D

14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Mijn vriend gaat overal mee naar toe, ook straks de iui-d. We doen samen wat we samen kunnen doen. Als het aan mijn vriend lag was hij degene die alles zou ondergaan.

XXX Liefs

15. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Als ik een FM had ging mijn man niet mee hoor!
    Stelt op zich niet zo heel veel voor, je staat meestal binnen 5 minuten weer buiten hier.

Bij belangrijke dingen en de 2x dat ik een mk heb gehad is hij wel steeds mee geweest.!

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De eerste iui is manlief elke fm meegeweest. Daarna een paar rondes met de uitgangsecho. De laatste 2 keer heb ik die ook zelf gedaan. Als de fm in het weekend is gaat hij wel mee, door de weeks niet. En de iui is hij er natuurlijk bij.
    En afhankelijk of ik vrij ben of niet wie het zaad wegbrengt. Dit mogen wij thuis doen namelijk. Van de 5 x 1x in weekend iui gehad, dus samen weggebracht en verder 2x ik en 2x man.

Hier zit man ook deels toch met uren. Baas vind het geen probleem, maar man wel. En de fm stelt inderdaad weinig voor.

Maar iedereen hierin zijn eigen keus natuurlijk. Vind het wel belangrijk dat hij bij de iui is. Want normaal ben je ook met zijn 2en bezig met zwanger worden. En daarbij ben ik na de iui meestal een beetje slapjes

17. Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties, ik was erg benieuwd hoe andere hier mee omgaan. Zo zie je maar dat iedereen er anders over denkt.
    Mijn man heeft gisteren en gesprek op zijn werk gehad, er is hem verteld dat hij alle tijd mag nemen die hij nodig heeft. Gelukkig.
    Nu vind ik het overdreven dat als het niet allemaal gaat lukken elke fm meting meegaat, maar voor de eerste keren vind ik het wel een veilig gevoel.

Bedankt voor alle reacties.

Liefs Lynn

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    mijn vriend gaat elke afspraak mee. Ik heb al aangegeven dat ik het niet zo erg zou vinden als hij bij de fm niet mee zou gaan. Maar dat wil hij zelf niet. Hij wil gewoon mee. Vind het wel heel erg lief.....

19. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gelukkig ook een vent die elke keer mee gaat naar elke meting, afspraak, punctie en natuurlijk tp. Ben ik ook wel heel blij om, want soms krijg je toch pijnlijk nieuws te horen bij een fm meting en dat hebben we hier al een keer gehad. Dus ben op zo'n moment echt heel erg blij dat hij dan bij me is. We hebben van te voren ook gezegt dat we dit helemaal samen gaan doen, en dat voelt goed. Plus dat wij de uitslagen van de fm metingen altijd door moeten bellen na onze gyn in Duitsland en dat doet me vriend altijd omdat ik niet goed ben in de Duitse taal. (meestal krijgen we wel een nederlandse vrouw er aan maar soms toch duitsers). Ik probeer de afspraken altijd wel zo vroeg mogelijk in te plannen zodat me vriend weinig tijd hoeft in te halen. Meestal zijn we al om 08:15 aan de beurt, en hij hoeft pas om 09:00 te beginnen dus hoeft vaak maar een kwartiertje of half uurtje in te halen.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik doe ook het meeste alleen..
    Mijn vriend vind het ziekenhuis echt helemaal niets en ik vind het totaal geen probleem dus waarom zou ik hem ermee opzadelen..
    Hij vind het erg naar om mij in die stoel te zien liggen met een eendebek enz enz ;)
    Verder als ik het aan hem vraag doet ie het wel hoor.. Maar als het alleen voor een FM of inseminatie is dan hoeft het wat mij betreft niet..
    We bellen toch zowiezo direct nadat ik weer buiten naar de auto loop..

Deel Deze Pagina