Wanneer naar de huisarts? 12 rondes of 12 maanden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babystew, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hoihoi,

Wij zitten nu in ronde 11 voor een derde kindje. Mijn oudste dochter was na 1 ronde raak en mijn jongste na 4, dus dit is wel een domper. Ik was 2 weken nadat we begonnen met proberen meteen zwanger maar dit werd helaas een vroege miskraam. Daarna niks meer.

Mijn vraag is nu of we moeten wachten tot 12 maanden of dat we in cyclussen moeten rekenen. Ik heb vanwege een vrij korte cyclus er al 11 kansen opzitten, terwijl we qua tijd in maanden 'pas' 8 maanden bezig zijn. Maar als ik wacht tot oktober en het lukt niet hebben we er dus al rond de 16 rondes opzitten.. Dus dat voelt wat mij betreft ook niet helemaal 'eerlijk'. Wat zouden jullie doen?

Er is trouwens al vastgesteld dat mijn man drager is van een chromosoomafwijking. Dit wisten we al voordat we begonnen aan onze kinderwens.

2. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon er tussenin ergens heen gaan en dan zeggen dat je al 14 rondes bezig bent... ik denk dat ze je dan (ook vanwege de chromosoomafwijking) wel alvast doorverwijzen

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ik zou zeggen na een jaar.. aangezien dat het advies is (een jaar proberen, dan naar de huisarts)

anders zou het wel lullig zijn als je maar 6 cyclussen per jaar hebt ofzo.. moet je 2 jaar proberen ;)

Maar als je je zorgen maakt, kan je altijd eerder gaan, maar 8 maand is wel vroeg.. gemiddeld duurt het een jaar. Ik zou nog even geduld hebben :)

Wij zijn zelf na 14 maanden gegaan.

4. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    normaal is het na 1 jaar.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het gaat per jaar. En de meeste dokters houden zich daar aan.

Maar je kan het altijd vragen!

Deel Deze Pagina