Mieren in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dag dames,
    Ik heb mieren in huis, in de gang, bij de voordeur. Ik had gister al wat zout in kiertjes gestrooid. En vandaag een watje doordrenkt met schoonmaakazijn op de mat gelegd. Maar ik zag er net een paar door de hal deur naar de woonkamer kruipen. Dat wil ik niet! Watje maar in de prullenbak gegooid. Wie heeft de tip? Ik wil namelijk geen invasie van mieren straks in mijn huis!
    Wat kan ik het beste doen?

2. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Vapona mierenlokdoosjes voor binnen, en de poeder voor buiten :)

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik lees mee, want ik word ook gek van mieren. Ze lopen hier zelfs over het aanrecht en zo... Echt smerig. Mierenlokdoosjes hielpen hier niet, ze kwamen er zelfs op af leek het wel.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb gehoord dat je mierenlokdoosjes niet binnen moet zetten! Want daarmee lok je ze inderdaad. Dus dat ga ik niet proberen...
    Wat erg dochters! Vreselijk irritant he? Hier gelukkig nog niet zo ver, maar wil dat echt niet! Ik zie al hele invasies voor me dat ze in de keukenkastjes lopen en zo, lijkt me niet fijn

5. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Oh echt waar joh?
    Sinds ik ze hier heb staan zie ik geen mier meer lopen. Dus óf de lokdoosjes óf het poeder helpen ;)

6. misa

misa Niet meer actief

Hier ook mierenbende gehad! Sinds ik gelezen heb dat de lokdoosjes buiten moeten staan ipv binnen, zie ik amper nog een mier...! :)

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik wel, maar hoe doe je dat als het regent buiten? Dan worden de lokdoosjes denk ik nat?

8. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ohhh ik had er gister honderden. Ze liepen in mijn keuken, over de kastdeurtjes, de muur, de tafelpoten. Bah!
    Ik heb alle losse spullen de tuin in gegooid. Heb alles gestofzuigd en gepoetst. Ik las op internet iets over waspoeder, dat heb ik tegen de deur gestrooid (ze kwamen onder de deur door en azijn had ik niet in huis)
    Ochtend erna nogmaals alles gestofzuigd en toen heel de deur ingespoten met azijn. Ik heb ze niet meer terug gezien, maar met dit weer zal ik ook niet graag op avontuur gaan.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat erg! Dat wil ik echt voorkomen, ik heb het idee dat je ze met azijn en misschien met waspoeder verplaatst. Want ze komen gewoon in de woonkamer nu ik azijn in de gang gezet had. Niet mijn bedoeling! Verder is mijn keuken altijd schoon en leeg, en heb ik ze daar nog niet gezien, maar heb open keuken..

10. Jebb

Jebb Niet meer actief

Bij mij kwam het inderdaad door een restje limo in een bekertje op het aanrecht. Ik let er altijd op, maar nu waren ze dus naar binnen gemarcheerd. Gelukkig heb ik ze allemaal 'gevangen'. En aangezien ik zag dat ze onder de deur door kwamen, in een keurige rij, heb ik ze daar meteen de weg versperd. Ze konden dus niet meer naar binnen.
    Misschien dat je de kieren van de ramen / deuren preventief kan inspuiten met azijn. Dan blijven ze misschien buiten, op de enkeling na die al binnen is.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hadden het zelfde vorig jaar! moest naar de wc en zag ineens allemaal mieren in de gang.
    Heb de mieren binnen allemaal stuk voor stuk dood gedrukt en toen kokend water gemengd met flink wat mierenpoeder van Bayer.
    Dat mengsel helpt als een tierelier!! Heb het mengsel toen 1x langs de hele voorgevel gesproeid en dan goed langs alle kieren. Sinds die tijd nooit meer een mier gezien :D

12. misa

misa Niet meer actief

Geen idee, de doosjes staan er nog steeds, beide kanten van de deur in de achtertuin. :)

13. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Die mierenpoeder van bayer, waar koop je dat? Ik kan dat wel eens proberen een keer voor buiten. En ik wil mierenlokdoosje buiten zetten

14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha, heb je niet gekeken of ze nat worden dan?

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Heb het even doorgelezen.. Ik ga proberen met HG of zo, zo een spuitbus, sprayen buiten? Of ander die bayer poeder lijkt me ook wel wat! Dankjewel, als er nog meer tips zijn, hoor ik dat graag

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik werk in een huisartsenpraktijk. Wij hebben ze ook :) uit alle hoeken en kieren komen ze tevoorschijn...

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Hier ook in de keuken en elk jaar weer opnieuw, wat ik ook probeer, het helpt niet. Ik lees hier mee voor hopelijk de gouden tip.

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Vervelend he! Wat heb jij allemaal al geprobeerd?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    De stomste dingen al, lokdoosjes, zout, poeder (maar mag geloof ik niet eens in ruimtes waar ook huisdieren komen), muntjes bij de drempels, azijn, elke dag alles bij langs met kokend water. Ben het magische hulpmiddel nog niet tegengekomen en ze zitten overal en ik vind het zo vies.

Deel Deze Pagina