De titel zegt al. Hoe lukt dit. Alleen in de wasmachine werkt niet. İk wil ook niet dat de kleur vervaagd. Hebben jullie tips?
Ik heb DE tip! Leg de jas in een emmer water met een flinke scheut azijn. (niet te zuinig zijn!) Dit een paar uurtjes laten weken en daarna heel voorzichtig uitwassen in de wasmachine. De azijn zorgt er niet alleen voor dat "vieze luchtjes" verdwijnen, maar ook dat de kleur mooi blijft. Ik heb zelf lang moeten zoeken naar een oplossing voor zweetlucht, en dit helpt ECHT!
Bedankt meiden Super!!! En dan gewoon normale azijn of schoonmaakazijn? En later ewoon met waspoeder de wasmachine in toch?
Ik was hier dat soort stinkende kleding met een heel klein scheutje afwasmiddel. De kleding wilde ik juist weg gaan gooien, toen die tip dus bleek te werken! Maar echt een klein scheutje hoor, anders komt er schuim uit je wasmachine
Ik gebruik gewone natuurazijn. Schoonmaakazijn lijkt mij te geconcentreerd en daarom ook te agressief. En later inderdaad gewoon met een (fijn)wasmiddel de wasmachine in.
nou ook namens mij bedankt voor de tip dames, heb heel wat truitjes die ik dan weer lekker kan dragen! ga direct even naar de winkel en lekker aan de was hahaha
even weken in azijn. emmer half vol water doen en de andere helft gewone natuur azijn,, verkleurd de kleur niet en azijn maakt ook schoon, je kan eventueel daarna nog even met de hand in een sopje doen,, zwart nooit te lang laten staan in water. xxjes
Bedankt meiden! Heb vanochtend meteen azijn gehaald en rond 14:00 in een emmer water met azijn gezet. Hoelang moet jet eigenlijk in zo een emmer water met azijn weken?
een paar uurtjes zou al wel genoeg moeten zijn. Meestal doe ik het voordat ik ga slapen en stop de volgende ochtend alles in de wasmachine. Alles ruikt dan weer zo lekker fris! En????? Ben wel benieuwd of het geluk is!
Ik was al jaren al mijn zwarte was met een bolletje schoonmaakazijn (in de wasmachine) om te voorkomen dat de kleur vervaagt. Deed mijn moeder vroeger al. En je ruikt echt niets meer van die azijn na het wassen. Ik zou je zwarte trenchcoat na de behandeling in de emmer NIET met gewoon wasmiddel in de machine doen hoor!