maandagochtend stond er hier een man van de woningbouw aan de deur, dat de onderburen een lekkage hebben van mijn wasmachine. ding van zn plek gehaald gisteren, en dat konden wij met geen mogelijkheid weten, de lekkage zit namelijk achter een tussenschot van tegels, dus er liep bij ons op de vloer ook geen water oid. de lekkage ligt overigens ook niet helemaal aan de wasmachine, maar aan de hoofdkraan. mooi balen, kan nu niet wassen, enfin, staat er net een woonconsulente van de woningbouw aan de deur, dat mijn onderburen een schade-claim gaan indienen tegen ons. kom ik er net achter dat onze wa verzekering is verlopen, en door gewoon een stomme fout, wij dit compleet over het hoofd gezien hebben. dus wat vraagjes, als wij nu nog een andere wa-verzekering afsluiten, valt dit gebeurde dan al daaronder, of gaat daar een bepaalde periode overheen? en is het wel helemaal fair? want de lekkage komt voornamelijk door de hoofdkraam, wat van de woningbouw is. schade van plafond van hun, is ook van de woningbouw. ik weet verder nog niet om wat het allemaal gaat, en wat de kosten ervan zijn, maar vind het ook een beetje vervelend dat het zo moet lopen. in principe hadden ze ook gewoon naar boven kunnen lopen, hey er komt water uit het plafond, zet die machine uit, voordat het dus erger werd.
huhuh....schade door wateroverlast is toch idd de woningbouw zijn pakkie an..vooral als het idd door die kraan komt! Okey...als jij de kraan open laat staan...dan idd niet...maar bedoel structurele fouten die gaan lekken.... Wij hadden water uit het plafond van de wc...zijn ze boven wezen kijken enz...moest de douche open! Okeee.... Eerst ff ontstoppen, en dat hielp dus geen ene moer..toen dus de douche open breken..niets te zien. De wc open breken...niets te zien...toen bij de buurman aangebeld...bleek zijn kraan aansluiting in de muur bij de douche te lekken...dus hij zag dat niet...en wij wel! want kwam dus bij ons de wc ingelopen!! al met al...ze hebben alles gerepareerd en geschilderd hoor....hun pakkie an dus.. Ik zou toch eens even overleggen....vooral als de schade idd structureel is...want dat is niet fair! Over de WA...ben bang als je nieuwe afsluit dat dit niet mee gaat tellen.....de melddatum is dan voor jouw afsluit datum...dus helaas...balen!!
'voornamelijk' door de hoofdkraan? Is het wel of niet de hoofdkraan, dat is wel een belangrijk verschil. Als het dat niet is, dan hebben jullie denk ik toch een probleem!
de oorzaak is de pakkingsring (jup, dat ding wat 10 cent kost bij een bouwmarkt), maar volgens ons zat die al vast aan de hoofdkraan, en dus bij het gebouw. de claim is voor zover wij weten nog niet ingediend, dus als wij het vandaag nog afsluiten, kan het dan nog wel?
Wie niet waagt, wie niet wint! Sowieso doen, je hebt het toch nodig. En meteen contact opnemen met de woningbouw, of ze het willen oplossen.
voor zo ver ik het begrijp. Als je buren zelf een inboedel verzekering hebben kunnen ze de schaden ook gewoon zelf via hun verzekering verhalen inverband waterschaden. Dat met de schultvraag woningbouw of jullie. Denk als je het echt niet kan zien het bij de woningbouw ligt. En anders bij jullie zelf. En zo snel mogelijk als nog een wa aansluiten. Maar dat snapje ondertussen zelf gelukkig ook. Mijn moeder toevallig is het, Het huis waar ik nu woon had schaden door de buurman. Hij was niet verzekerd en toen is het via haar verzekering gegaan. Dus vandaar ik denk dat het ook zo kan gaan, Dus hun eigenverzerkering. Bv buren breekt brand uit. Jij krijgt waterschaden dan moet je ook je eigen inboedelverzekering inschakelen. Of ik moet het mis hebben maar denk het niet. Succes er verder mee.
Ik denk dat het afsluiten van een verzekering voor deze schade te laat is. Wat niet wegneemt dat je alsnog rap een WA-verzekering zult moeten afsluiten. Volgens mij is de pakkingsring van jullie en niet van de woningbouw. (Het kan best zijn dat hij er nog van de vorige bewoners aanzat toen jullie in het huis kwamen. Maar dan nog is hij nu van jullie.) Je zou dit natuurlijk even bij de woningbouw moeten navragen, maar ik vrees dat je pech hebt. De onderburen kunnen dit niet op hun eigen verzekering verhalen, tenzij ze liegen over de oorzaak. En dat kun je in mijn ogen niet van ze vragen.
we sluiten nu sowieso een pakket af, ook voor de toekomst natuurlijk (en nu goed op letten op de datum...), en wachten de claim wel af. hopelijk valt het allemaal mee!
Maar ik ben misschien een beetje dom,maar een wa-verzekering loopt toch gewoon door per kalenderjaar tenzij je hem zelf opzegt? Overigens kun je dit geval niet op je nieuwe wa-verzekering indienen. Je sluit hem namelijk in het heden af ,dus stel per vandaag en de lekkage is bijv 3 dgn geleden. Ja dan zou er gelogen moeten worden over data's en dan zou je het over een aantal wkn aan moeten geven, maar dit lijkt mij een risico. Hopelijk valt de schade mee
alsnog aflsuiten kan natuurlijk niet voor een eerder opgetreden schade. Dan zou niemand eerder premie gaan betalen natuurlijk en zich alleen melden voor uitkering. Ik zou inderdaad goed onderzoek doen naar de echte oorzaak en voor wiens rekening dat is. Hopelijk valt het mee! Ik raad je aan wel voor nu zsm een nieuwe verzekering af te sluiten. Stel dat je iemand lichamelijk letsel oid toebrengt wat in de duizenden euro''s loopt als iemand daardoor niet kan werken bijvoorbeeld, dan kan diegene fluiten naar zn schadevergoeding dat wil je echt niet op je geweten hebben.
Ik begrijp ook niet dat de wa-verzekering verlopen is. Of je hebt het niet door gehad dat hij niet betaald en is hij beëindigd door de verzekeringsmaatschappij. Anders loopt hij automatisch door! Misschien even een belletje naar de verzekeringsmaatschappij of hij inderdaad niet meer loopt? Maar goed, voor deze schade heeft het geen zin meer om 'm af te sluiten. Zoals zoveel al melden zou ik 'm wel zo snel mogelijk afsluiten. Jouw buren moeten die schade gewoon op hun eigen verzekering melden. Een inboedelverzekering keert normaliter (uitzonderingen daar gelaten) op basis van nieuwwaarde uit. Een aansprakelijkheidsverzekering altijd op basis van dagwaarde. Dus het is ook in hun voordeel dat ze het bij hun eigen verzekering melden! Komen ze toch uiteindelijk bij jou verhalen (of hun verzekeringsmaatschappij) dan zou ik de discussie met de woningbouw wel aangaan! Maar ik verwacht dat je niks hoort van hun verzekeringsmaatschappij hoor! Succes ermee!
Helemaal mee eens. Al zijn er soms mensen die dat vertikken (als ze bijvoorbeeld niet verzekerd zijn), maar de normale gang van zaken is dat je onderburen het melden op hun eigen inboedelverzekering. Die zullen dan waarschijnlijk een expert sturen, die ook bij jou komt kijken waar de schade vandaan komt. De schade aan de muren, schilderwerk enzo valt over het algemeen trouwens onder de opstalverzekering van de woningbouwvereniging. De betrokken verzekeraars zullen misschien proberen de schade op jou te verhalen, maar dan kun je op dat moment alsnog de strijd aangaan. Ook ik ken trouwens geen enkele verzekering die 'zomaar' verloopt, wordt altijd al dan niet stilzwijgend verlengd, tenzij je m opzegt of niet betaalt... succes!!
Dat zij ik ook daar straks en iemand zij weer dat dat niet kon ben blij dat jullie twee reacties het zelfde zeggen. Bv wat ik vertelden over mijn moeder met waterschaden van de buurman. Moest ze idd zelf bij haar inboedverzekering melden. En is zo op gelost toen. En idd. Je moet je verzekering op zeggen of je moet niet betaald hebben anders loopt die stil zwijgend door. Toevallig drie maanden terug me verzekering om gezet naar een andere en moest de andere op zeggen duurde geloof totaal een maand was zo geregeld.
zoiets wou ik dus ook gaan zeggen maar thnx jij hebt het al gedaan hahaha maar misschien toch de wa afsluiten en ff praten met je buren erover?dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen?
en als je die niet betaald hebt krijg je brieven dus snap niet waarom je niet wa verzekerd bent dat ligt echt bij de woningbouw hoor als het in de muur zit
De onderburen kunnen het wel proberen te verhalen op hun inboedelverzekering maar als die gaan controleren en ontdekken dat de oorzaak bij jullie is zullen ze naar jullie WA gaan verwijzen of zelf proberen de schade daar te verhalen. Sowieso morgen onmiddelijk een WA verzekering (heet AVP) afsluiten. Zeker als je bv ook auto of motor rijdt dan kun je echt geen dag zonder (stel dat je iemand aanrijdt met jouw schuld die nooit meer kan lopen) als je dan geen WA hebt kun je je leven lang werken om deze kosten op te brengen.
Voor dit laatste biedt de AVP géén dekking hoor! Is de bekendste uitsluiting die er op de AVP zit. Hiervoor sluit je de verplichte WA dekking op je auto of motorverzekering...
Alsnog een verzekering afsluiten mag niet. Omdat je dan geen "onzeker voorval" verzekerd. je weet immers al dat er schade is en dat is fraude. Verder, zou ik het gewoon proberen te verhalen op de woningbouwvereniging. Lukt dat niet dan zal je het uit eigen zak moeten vergoeden...
volgens mij kan een verzekering wel verlopen als je niet betaald. Dan wordt je uit de verzekering gezet... (wordt dan wel erg lastig om weer ergens een verzekering af te sluiten...)