Jullie ultieme recept voor rode kool

Discussie in 'De lounge' gestart door MrsXL, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik heb vandaag een rode kool mee genomen, die was zo goedkoop.

Maar ik wil vandaag iets anders dan normaal. Dus mijn vraag : Hoe maken jullie de rode kool klaar?

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik wil het ook zo graag eens zelf maken, volgende week waarschijnlijk. Een tijdje terug heb ik in een restaurant rode kool puree met appel en kaneel gegeten en dat was echt zo onwijs lekker, dat wil ik dus proberen te maken. Een recept heb ik alleen niet ;)

3. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ben dol op rodekoolschotel uit de oven met gehaktballetjes en aardappelschijfjes! Jummie!

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Eerder een bereidingswijze dan echt een recept, maar voilà:
    Men neme de rode kool en snijd haar in dunne reepjes.
    Die kook je dan, en bij het kookwater doe je wat azijn.
    Als de kool bijna gaar is, afgieten en appels bij doen (met uiteraard een beetje vocht of olie zodat je kool niet aanbrandt).
    Weer op het vuur zetten en roeren tot de appels appelspijs geworden zijn.
    Eventueel extra suiker erin naar smaak.

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ovenschotel:
    gehakt met een pakje nasi kruiden (alleen de kruiden erdoor doen verder niet de verpakking lezen of water toevoegen) rul bakken, rode kool even verwarmen, (die uit een potje. Hoe je een hele kool klaar maakt geen idee... ) puree maken dit alles doe je in een ovenschaal. Eerst gehakt dan de rode kool en dan de laag puree. Daarover heen doe je wat verkruimelde beschuiten of paneermeel en dan een lekker dikke laag geraspte kaas. Dit doe je in de oven tot de kaas een lekker korstje is geworden. Heerlijk! Al zeg ik hetzelf hihi

Deel Deze Pagina