hallo, ik zit in de 2e ronde van het stoppen met de pil. de 1e cyclus duurde 43 dagen, dus dacht gelukkig het lichaam neemt de menstruatie vrij snel zelf over. Inmiddels zit ik nu op 52 dagen en test blijven negatief. In de 2e ronde dacht ik wel vrij vroeg mijn eisprong gevoeld te hebben (dag 12 van de cyclus) rond die dagen geklust. Die week daarna echt klachten van misselijkheid, metaal smaak in de mond, borsten gevoelig en groter voor mijn gevoel, dus dacht misschien ben ik wel zwanger. Na deze week namen de klachten af, nu heb ik de laatste week steeds krampen in de onderbuik, soort ongi krampen. Dus elke keer denk ik nu ben ik ongesteld, maar nog steeds niks waarneembaar! Kan ik nog steeds zwanger zijn? ondanks negatieve testen (getest op de 45ste dag van de cyclus) en afname van klachten, heb nu alleen nog gevoelige borsten En zou ik deze cyclus ook nog zwanger kunnen raken als het niet mijn eisprong is geweest die 12e dag? Maar als de 12e dag inderdaad mijn eisprong is geweest had ik nu toch allang ongi moet zijn geweest? En stel dat ik deze cyclus niet zwanger ben/raak, hoe kan ik in zo'n onregelmatige cyclus mijn eisprong dan berekenen? (alleen met ovutesten?) We gaan gewoon fijn door met klussen je weet maar nooit, merk wel dat het de laatste tijd veel strakker aanvoelt bij de penetratie (sorry voor de omschrijving) kan dat een symptoom van iets zijn? Hoop snel op meer duidelijkheid! Herkent iemand mijn verhaal of heeft iemand antwoorden op mijn vragen/ongerustheid
je cyclus is waarschijnlijk erg onregelmatig... wat je beter kan doen is dat je gaat temperaturen dan weet je een beetje of je een eisprong hebt en hoe lang je cyclus duurt.... dat hebben wij ook gedaan...
Het duurt waarschijnlijk ook wel even voor je ''normale'' cyclus op gang komt door de pil het is niet gezegd dat het bij jou ook zo zal zijn maar het heeft bij mij ruim een jaar geduurd voor mn cyclus weer een beetje regelmaat vertoonde
Maar met temperaturen moet je toch beginnen op de 1e dag van je menstruatie? En hoe werkt dat verder? Kan mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
ik ben wel eerlijk... tempen kan alleen een handje helpen...om te kijken hoe je cyclys loopt dat je daar wat beter zicht op hebt... wat ik de eerste maanden had gedaan is vanaf de eerste dag van je menstruatie elke morgen voor het opstaan me temperatuur meten... nou heel veel succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel... groet, Vivian
Ik heb het gelezen, en het is vrij duidelijk. Waar kan ik zo'n grafiek vinden? kan op basaal lichaamstemp geen link vinden om ook zo grafiek aan te maken, denk dan heb ik hem bij de hand voor als ik ongi wordt. Heb jij een link? Het zal idd veel energie gaan kosten, zit in de zorg dus als ik vroege dienst heb moet ik om 6u op. Maar als ik late of vrij ben zal ik toch om 6u moeten tempen haha.... Maar heb ik er zeker voor over hoor. Nu wachten op mijn ongi!