Hoi meiden en eventuele heren ik had een vraag of er misschien tips en trics zijn die de vruchtbaarheid en of slagingskans van een zwangerschap vergroten doormiddel van voeding en levensstijl. Ik weet dat roken drugs alcohol bijvoorbeeld een negatieve invloed hebben, maar wat zijn bijvoorbeeld dingen die je juist wel moet eten bijvoorbeeld. Ik heb eens gehoord dat eieren eten bijvoorbeeld bevordelijk kan zijn, en dat granaatappelsap de vruchtbaarheid ook zou kunnen verbeteren. Nu ben ik benieuwd naar nog meer van zulke dingetjes. Ook tips over zwangerschapssupplementen, of andere dingen ben ik benieuwd naar. Ik weet dat het niets hoeft uit te maken maar baat het niet, dan schaadt het niet denk ik toch? En misschien komen er wel hele verrassende tips voorbij?
Hoi marytje, Foliumzuur is goed om binnen te krijgen. Ik heb etos zwanger worden geslikt en ik slik nu foliumzuur van KV. Daarnaast zit in paprika foliumzuur.. Slechte voeding kan van invloed zijn op je vruchtbaarheid. Zowel jij als je partner moeten proberen om gezond te eten als jullie proberen om zwanger te worden. In plaats van je te concentreren op speciale voedingsmiddelen, doe je er beter aan te streven naar een algehele goede voeding. Een verscheidenheid aan voedingsmiddelen met weinig vet en een hoge voedingswaarde uit alle voedselgroepen zorgen ervoor dat je de vitaminen en mineralen binnenkrijgt die noodzakelijk zijn voor een optimale voortplantingsfunctie. Wanneer je bang bent te weinig vitaminen en mineralen binnen te krijgen, kun je een vitaminepreparaat gebruiken. succes!!
Kiwi's slecht? Nog nooit gehoord! Ik heb gravitamon geslikt en verder gewoon gezond gegeten. Oja, ik nam altijd magere zuivelproducten en had gelezen dat je juist volle zuivelproducten moet nemen. Weet niet of dat het was wat er uiteindelijk voor heeft gezorgt dat er nu een klein wondertje in me groeit, maar het is het proberen waard denk ik!
M'n man zegt dat aubergine slecht is voor de zaadjes, dus die eten we niet meer Daarnaast raadt het voedingscentrum zo min mogelijk aspartaam aan (dat lijkt me ook zonder kinderwens een goede), omdat dat de eisprong zou remmen. Verder sluit ik me bij Nonaches aan: zo gevarieerd mogelijk uit de schijf van 5; weinig suiker en vet, weinig cafeïne/theïne. Ik vond online nog dit: Flavonoiden Het eten van voeding die rijk is aan flavonoiden helpt bij de bescherming tegen schadelijke vrije radicalen. Denk aan: blauwe bessen, kersen, druiven, sinaasappelen, pruimen, tomaten Goed voor je libido Van oudsher worden gezien als libido-opwekkend: avocados, bananen, asperges, amandelen, knoflook, meloen, vijgen, oesters Waar of niet, ze zijn in elk geval rijk aan vitaminen en mineralen die goed zijn voor je vruchtbaarheid. Alkaline Een vruchtbaar voedingspatroon moet ook rijk zijn aan voedsel met een hoog alkalinegehalte. Dit zorgt namelijk voor een gezonde afscheiding bij de vrouw. Denk aan: asperges, broccoli, wortelen, selderij, kool, kersen mangos, olijven, bamboescheuten, perziken, komkommer, uien, aardappelen, appels
Voor de tweede helft van je cyclus (na je eisprong) wordt er aangeraden frambozenbladthee te drinken. Je moet daar echter wel mee stoppen zodra je weet dat je zwanger bent.
bedankt voor de berichtjes tot zover al! Dat je gezond en gevarieerd moet eten snap ik inderdaad, doen we ook zeker! Maar ik was benieuwd naar wat aparte dingetjes zoals bijvoorbeeld frambozenblad thee, (waarom is dit bijvoorbeeld en waarom stoppen als je zwanger bent?) Sophy das een mooi lijstje!