wie ook pco en wel zwanger geworden

Discussion in 'Zwanger worden' started by nijnonijntje, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag meiden
    Er is waarschijnlijk pco bij mij geconstateerd. Nog niet helemaal zeker. Ik heb gisteren een echo gehad en dat kwam uit de uitslag.
    Vrijdag terug naar de ha en dan zal ik horen wat er verder gaat gebeuren.
    Ik ben nu benieuwd wie er ook pco heeft en wanneer en hoe die zwanger is geraakt.
    Ook om mij even op te beuren.
    Tis toch een klap in je gezicht :(

2. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Het is zeker even een klap in je gezicht meis :(
    Ik hoop dat je het in ieder geval gauw een plekje kunt geven.

Ik zou willen dat ik je wat kon opbeuren, maar helaas kan ik dat niet. Sorry :(

Wij proberen sinds februari 2007 zwanger te raken en sinds 1 april 2010 weet ik dat ik PCO heb. We zijn nu dus 5 maanden bezig met hormooninjecties, maar zelfs op die manier heb ik nog maar 1 x een eisprong gehad.

Gelukkig kan ik je toch nog wel iets opbeuren, bedenk ik me nu...
    Een oud-collega van mij heeft PCO en werd ongepland zwanger! :$
    Het kan dus wel...

Heel veel succes!

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik kan je misschien een beetje opbeuren. Niet met mijn eigen verhaal, want ik heb geen pco. Bij ons ligt het probleem heel ergens anders.

Een hele goede vriendin van mij heeft pco. Daar kwam ze na een half jaar achter toen ze stopte met de pil. Ze werd maar niet ongesteld en als ze het wel werd was het enorm heftig.
    Toen ze erachter kwamen, kreeg ze clomid maar dit hielp niet. Daarna is ze overgestapt op injecties en in ronde 2 raakte ze zwanger. Haar kleine meid is inmiddels 1,5 jaar. In april dacht ze, weet je wat... ik stop met de pil en kijk wel hoe mijn cyclus verloopt. Ze raakte meteen die maand spontaan zwanger en is nu al bijna 20 weken zwanger van nummer 2! Zo kan het dus ook gaan :)

4. nijnonijntje

@Saskia
    Ja dat is mooi bericht.
    Ik hoor trouwens eigenlijk alleen maar slechte berichten van clomid
    Volgens mij helpt dat voor geen meter en daarom snap ik ook niet waarom ha's en gyn's dat nog voorschrijven.
    Wat ik het probleem bij jullie dan?
    Of vertel je daar liever niks over.

5. marisa78

marisa78 Actief lid

Aug 15, 2010
    234
    18
    18
    Ik kan je wel opbeuren hoor!!
    Ik heb ook PCO en heb eigenlijk totaal geen cyclus van mezelf sinds mijn 16 de ongeveer, toch ben ik 2 x spontaan (zonder medicijnen of wat) zwanger geworden, ik heb 2 zonen!!
    Nu willen we toch graag een derde,en nu gaan we wel aan de clomid omdat ik nu weet dat mijn 2 eerste zwangerschappen eigenlijk echt wondertjes zijn, 2 x een eisprong gehad, en beide keren dus bevrucht..whahaha!!
    Maar vandaag ga ik beginnen met provera om de menstruatie op te wekken....heel spannend allemaal
    Eigenlijk wilden mijn man en ik het weer gewoon zonder medicijnen proberen ,maar omdat we toch graag iets meer zekerheid wilden,en omdat onze 2 jongens ook ouder worden (14 & 7) wilden we niet nog eens meer "jaren"wachten zeg maar....
    Al ben ik van beide binnen een jaar in verwachting geraakt...

Nou ja ik hoop dat je er wat aan hebt, ik ben er al achter dat elk PCO patient anders is....

Groetjes Marisa

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey nijnonijntje

ik ben er vorig jaar maart achter gekomen dat ik milde pco had.. dus niet erg...zeggen ze..

daarvoor al 3 jaar zelf geprobeert maar geen een keer zwanger geweest in ieder geval niet dat ik weet,,

we kwamen bij de kliniek aan vorig jaar en daar werd dus pco geconstateerd.
    kreeg toen 50 mg clomid mee maar dat werkte niet ik had alleen maar de vervelende bijwerkingen ervan..
    toen 100mg clomid ook dat werkte niet..
    toen mocht ik over op gonal-f en pregnyl in combi met zelf klussen..
    dat heb ik 5 rondes gehad met elke maand gewoon een eisprong.
    in october ben ik zwanger geweest maar dat wisten we niet dat zag de gyn bij de eerste follikelmeting weer..

in november heb ik overstimulatie gehad waardoor we rust hadden tot januarie..
    in januarie ben ik aan de eerste iui begonnen.. wat uitliep op een zwangerschap,hoe blij ik was met ijn positieve test hoe verdrietig ik de volgende dag was toen ik een mk kreeg..

in maart werd de cyclus afgebroken door provera door een doorbraakbloeding. in april precies hetzelfde geval.
    in mei de 2e iui niet raak..
    in juni de 3de iui ook niet raak..

vanaf 5 augustus zijn wij bezig met de 1ste ivf poging.
    ik krijg begin volgende week de punctie en donderdag of vrijdag volgende week deterugplaatsing..

zo zie je maar dat het ook anders kan..

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook pcos, clomid zou volgens mijn bloedresultaten niet eens werken
    dus moest een hsg ondergaan en daarna gaan beginnen met injecties
    maar werd toch vanzelf zwanger, eerst helaas een mk
    maar na de hsg was ik weer zwanger!

8. nijnonijntje

@Blackeyedgirl
    Wow wat mooi zeg. Super verhaal.
    Wordt er helemaal blij van.

9. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

Mijn schoonzus, ze heeft 2 gezonde kinderen een meisje en een jongen.

10. nijnonijntje

@Butterfly
    En heeft ze die gewoon "spontaan" gekregen over dmv hulp van medici?

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Mijn man heeft extreem weinig en traag zaad.

12. nijnonijntje

Dat is inderdaad balen.
    Maar waarom gaan ze dan niet meteen over op iui of ivf dan?
    Dan aangemodder is toch ook niet wat.
    Daar krijg je weer andere problemen van.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Wij gaan voor ICSI. We wachten nu op de uitslag van het chromosomenonderzoek.
    Zelf aanmodderen is er voor ons al een tijdje niet meer bij ;)
    We hebben 1x IUI gehad en toen was het maar net genoeg om het door te laten gaan. De tweede IUI is afgebroken omdat er niet voldoende goed zaad over was. Daarna een nieuwe analyse gehad met het advies om voor ICSI te gaan. IVF heeft met deze aantallen al geen zin meer. De laatste analyse hielden we maar 10.000 zaadjes over helaas.
    Bij een gezonde man zijn dat er minimaal 20 miljoen. Wil dus wel zeggen hoe slecht het allemaal is.

14. nijnonijntje

O wow. Iks chrik heirvan. Vind het echt heel erg voor jullie.
    Ik hoop dat jullie echt snel positief nieuws hebben.
    Kan me niet voorstellen hoe je man eronder is.
    Hij zal zich wel heel schuldig voelen.

15. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Hier 3,5 jaar bezig geweest, totaal geen cyclus, sporadisch een eisprong, toen Clomid(hormonen) gekregen en een LEO behandeling, uiteindelijk gestopt met alles, lichaam was moe.
    Nu, spontaan zwanger geraakt. Los gelaten en pats boem raak!
    Wil niet zeggen dat dit bij iedereen kan, maar het vrouwenlichaam is een raar iets....

16. nijnonijntje

huh? haha vrouwenlichaam is inderdaad raar.
    Stond je niet te kijken dan toen je ineens ovetijd was?
    Of hoe kwam je erahter?

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    We hebben vertrouwen in de ICSI en op zich gaat het wel goed met ons. Af en toe wat dipjes, maar die horen erbij. Zeker als je elke keer weer slechte uitslagen krijgt, die ook alleen maar slechter lijken te worden.
    We zijn "blij" dat er nu ook echt iets gaat gebeuren waar we zelf achter staan. De IUI geloofden wij niet in met deze aantallen. ICSI wel. Het is wel heftig, maar je verlegt je grenzen en verwachtingen als je in de medische molen stapt.

Ik hoop dat het voor jou allemaal niet nodig is en dat je snel een positieve test in je handen hebt.

18. nijnonijntje

Dankjewel
    Ik hoop ook voor jullie dat dit het hem echt is.
    Zou toch super zijn!!!

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Hier ook een PCOS klantje. Sinds juni van dit jaar bekend.

Never nooit geen spontane menstruatie oid. Nu we aan kinderen willen gaan beginnen erg onhandig natuurlijk.

Sinds deze maand aan de Clomid. Dit wekt een eisprong op. Kreeg natuurlijk de lichtste variant om mee te beginnen. Geen enkele bijwerking/klacht gehad waar ze me wel uitgebreid voor gewaarschuwd hadden.
    Afgelopen maandag naar de gyn geweest, der zat niet 1, maar 2 eitjes! eentje van 16.5mm de andere van 17. Vandaag mocht ik weer terug om te kijken hoe groot ze waren of dat ze al gesprongen zijn. Bij de inwendige echo waren ze vandaag 20 en 23 mm groot.

Vandaag en morgen dus klusadvies meegegeven (hadden we voor gister en eergister ook al :) ) en dan mag ik vrijdag weer terugkomen voor een echo. Door de Clomid groeien eitjes vaak net wat langer door tot ze springen.

Het zaad van mijn vriendlief is ook meteen nagekeken en die zat boven de 80 milj. Zeer goed dus want met een 20 milj zijn ze al zeer tevreden.

Ik heb het geluk (of de pech) dat er 2 eitjes tegelijk gerijpt zijn. De kans op een tweeling bestaat maar de kans dat er 1 bevrucht wordt is natuurlijk groter wanneer er 2 eitjes zijn.

Voor ons nu dus een spannend rondje.

20. nijnonijntje

@Sjulie
    O wat klinkt dit spannend inderdaad.
    En met die grote hoeveelheid zaadcellen gaat dat echt wel lukken.....
    Spannend!!! Ik duim voor jullie. Doe jeb est vandaag en morgen zou ik zeggen :D

Welke bijwerkingen zijn er eigenlijk bij clomid?

Share This Page