Al 3 weken diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boannan, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje heeft altijd dunne ontlasting (zoals vla of zelfs dunner) omdat hij alleen vloeibare voeding krijgt (hij eet en drinkt zelf niets en krijgt volledig sondevoeding).

Maar 3 weken geleden zijn we overgestapt op een andere voeding omdat hij nog op de baby versie zat en daar te oud voor was geworden. Dit allemaal in overleg met de dietiste uiteraard.

Volgens de leverancier van de voeding is het normaal dat maag en darmen daar op reageren. Zijn ontlasting is al sinds de overstap waterdun. Verder voelt hij zich prima. Geen koorts ofzo. Het lijkt ook niet op diarree van een virus. Het stinkt niet meer dan normaal, is niet vaker dan normaal, is gewoon normaal van kleur en niet slijmerig. Maar wel waterig dus. En zijn billen vinden dat minder leuk.

Vorige week ook even benoemd bij de MDL arts toen we daar waren voor de controle van de sonde maar zij maakt zich geen zorgen.

Gewoon nog maar even aankijken?

2. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    je kan altijd zijn ontlasting ff laten nakijken bij de huisarts. gewoon een beetje in een potje doen en afgeven.. kunnen ze testen op bacterien..
    maar zolang hij goed eet en drinkt zou ik me niet teveel zorgen maken. die dame van mij heeft ook wel is twee drie weken dat haar ontlasting dun is.
    laatst was het twee weken een een dikke drap. zag er zo raar uit. maar ze at goed en dronk genoeg dus huisarts maakte zich geen zorgen.
    als het niet over ging wou hij het laten testen maar van de ene op de andere dag was het over.

succes ermee..

Deel Deze Pagina