Lastig he als je niet bekend bent in dat wereldje. Met elke geweven doek kun je je kindje op je buik en rug ( en heup) dragen. Dus met een little frog ook. Een maat 6 is het meest gangbaar ( dit is 4,6m). Little frog valt wel wat kleiner ( ik dacht 4,20m). Dus dan zou je misschien beter een 7 kunnen nemen als je man ook gaat dragen. Er zijn wel consulenten die je kunnen leren knopen, maar dat kost geld . Mss kun je iemand in je omgeving vinden die weet hoe het moet? Of bv een mama cafe?
Mijn little frog valt niet klein en ik moet zeggen dat ik andere mensen daar ook niet over gehoord heb.. maat 6 LF is prima als je een normaal postuur hebt.
Oh fijn! Die van mijn nicht valt een stuk kleiner. Dan heb ik niets gezegd en is het mss een foutje bij haar doek!
mocht je er niet uit komen met knopen dan bied ik mij aan om je te helpen! ben geen consulent hoor, enkel fanatiek drager
maat 6 is prima, ook van lf. mijne viel niet klein hoor de mensen op draagdoekenmarkt verzenden allemaal gewoon aangetekend. daardoor is je pakketje verzekerd. webshops verzenden op dezelfde manier een nieuwe doek moet je eerst zelf zacht maken. daar gaat best een hoop tijd(en kracht) in zitten.
Draagdoek of draagzak, onze draagdoekconsulent geeft vakkundig advies! Home Page en idd de Draagdoekenmarkt van Facebook. En doordat het best wel een 'ons kent ons' cultuur is daar, is dat echt wel te vertrouwen om daar te kopen. En er bestaat een speciaal mapje met -Onder de 50,00- Maar pas op, voor je het weet ben je verslaafd. Ik heb zelf een Toto Wrap en die was 75,00 ben daar echt heel erg blij mee. Ook mijn eerste geweven doek, (sinds 1 maand) en de 2e komt er aan. Ik ben ook begonnen met een rekbare Bykay (2e hands 30,00 op marktplaats) maar niet aan de raden als je kindje naar de 10 kilo gaat en niet geschikt voor rugdragen. Dat mag sowieso bij voorkeur pas als je kindje zelfstandig kan zitten. Succes met uitzoeken!
Hier een little frog van 4.6meter.. nog nooit zo blij geweest met een lap stof! Man en ik dragen de kleine er beide in, slaapt binnen een kwartier!
Nou dames, hartelijk bedankt ! We gaan morgen gelijk een little frog bestellen ! We zijn alleen nog niet uit over de kleur aangezien ze zoveel combis hebben Maar we zijn er wel beetje geruster op nu eindelijk op het goede pad te zijn en hopen snel ook onze dochter te kunnen dragen Dankje !
Om het jaar rond te dragen met 1 doek zou ik een zomerdoek aanraden, anders is het in de zomer al snel te warm (in de winter doe je dan gewoon een extra laagje kleertjes aan). Ik heb de hoppediz das leichte, is ook een fijne beginnersdoek qua knopen.