Voor op de fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lappie, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi mijn zoontje van 6 maanden kan al goed zitten, gaat ook zelf al zitten.
    Maar mag hij dan nu al mee op de fiets in het voorzitje??

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

In theorie kunnen ze mee als ze zelfstandig kunnen gaan zitten en niet omvallen als je ze een klein zetje geeft. Dus dat ze zich corrigeren. Persoonlijk vind ik 6 maanden wel erg jong om mee in het voorzitje te gaan. Mijn zoon was nog net geen 9 maanden dat hij ging zitten, en de lengte had hij mee, maar hij was zo smal dat hij nog niet goed mee kon. De gordeltjes zakte van z'n schouders af.

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier tussen 6-7 maanden gaan fietsen met haar. Ging dan om hele korte ritjes.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou nog even wachten, stil op de grond zitten is wel heel wat anders als mee op de fiets... dat hobbelt en schud alle kanten uit... misschien slimmer om nog een paar maandjes te wachten...

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het advies is;
    Zelfstandig tot zit kunnen komen, blijven zitten bij een duwtje en zolang kunnen zitten als de duur van de fietstocht.
    en
    Vanaf 9 maanden.

Het eerste is om te zorgen dat het gehele lichaam het aan kan en je op die manier niets over belast.
    Het tweede is vanwege rug en nekwervels icm hobbeltjes etc. Elk hobbeltje geeft een klap op de nek.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ben net eens met wat hierboven staat.

Ik denk wel dat er iets van speling zit in de 9 maanden regel. Mijn zoon kon zelf gaan zitten met 4 maanden en loopt sinds gister los (8,5 maand). Het lijkt me onlogisch dat een kind nog niet op de fiets kan wanneer hij wel sterk genoeg is om los te lopen. Ik ben gaan fietsen met 8 maanden, met mijn dochter rond die leeftijd ook.

7. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier zitten met precies 6 maanden. Maandje later ben ik lekker gaan fietsen hoor! Niet meteen de tour natuurlijk :p

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens! Uiteindelijk vonden wij dat zl pas met ruim 9-9,5 maand er pas aan toe was om mee te gaan op de fiets.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook pas na 9 maanden gaan fietsen. Hij ging ook pas met 8.5 maand zitten, dat wel!

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Oke, ja ik vond het ook al erg vroeg. Maar dan wachten we gewoon nog even, geeft niets. Ik vroeg het mij gewoon af.
    Bedankt.

11. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Als je kindje al zelfstandig loopt vind ik het een heel ander verhaal. Een kindje wat gaat zitten hoeft nog niet stevig te zijn in het opvangen van schokken. MIjn uk liep wat maanden achter dus hier niet van toepassing, scheelde weer een discussie hahah . Ik ken dus een verhaal van directe omgeving waar kindje nek gebroken had bij het fietsen, kindje was ook al heel stabiel dacht ze maar bij het fietsen bleek anders. brrrr dat verhaal kwam vlak voordat ik zelf wou gaan fietsen, dus heeft ze wel aan het denken gezet.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zit echt ongeduldig te wachten tot onze jongste zelfstandig gaat zitten (hij is nu bijna 9 maanden). Het zou ideaal zijn als ik de oudste tussen de middag met de fiets kan halen en brengen straks. Maar ondanks mijn haast en ongeduld, ga ik het echt niet forceren. Voor mij geldt echt de regel minimaal 9 maanden en zelfstandig zitten.
    Als je 'te laat' met je kind gaat fietsen heb je misschien een aantal onhandige momenten beleefd, maar hé: die maanden ervoor heb je het ook gered dus er zal niet echt een man overboord zijn.
    De gevolgen van te vroeg met je kind gaan fietsen (in een fietsstoeltje dus) kunnen erg groot en onherstelbaar zijn. Ik zelf zou dat risico nooit nemen. 't Is 'maar' fietsen.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo denk ik ook.

Ik volg in zulke gevallen trouw het advies op, veiligheid boven plezier of gemak.
    En ach, dat we nog 3 maanden langer (dan die 9 maanden) hebben moeten wachten, so be it. :)

14. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Officieel mogen ze pas vanaf 9 maanden mee op de fiets want het is voor die tijd echt niet goed voor het ruggetje en de nek! Dat lichaampje moet op de fiets al best heel wat hobbels en schokken opvangen en dat is meer dan we zelf zo door hebben!

Deel Deze Pagina