wie kan mij helpen en heeft ervaring?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door michelle2007, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    hallo allemaal..

ik heb een vraagje dit is mijn 2de ronde dat ik ovulatietesten gebruik..
    maar tot op heden geen 2 streepjes gezien alleen deze ronde hele vage licht roze streepjes!
    maar ze zeggen ook dat je aan je baarmoedermond kunt voelen of je in je vruchtbare periode zit..
    en op het moment is mijn bbm heel zacht en open gisteren stond die nog meer open..

mijn vraag is wie heeft er ervaring mee hoe lang een bbm open blijft staan?
    en snapt het waarom ik geen positief resultaat krijg?

sorry voor deze onsmakelijke woorden op de vroege morgen...

groetjes en alvast bedankt!

;)

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Met baarmoeders die openstaan etc. heb ik geen ervaring. Ik denk, eerlijk gezegd, dat je dat als leek moeilijk kunt beoordelen. Als je kwalitatief goede ovulatietesten koopt, zou je een eventuele eisprong moeten kunnen traceren. Als je dagelijks op hetzelfde tijdstip (niet met ochtendurine!) een ovulatietest doet, wordt die positief vlak voor je eisprong. De testen blijven 2 dagen positief. Voor de zekerheid zou je daarnaast ook je temperatuur op kunnen nemen (elke dag op hetzelfde tijdstip, voordat je opgestaan bent). Je kan aan je temperatuur ook zien of je vruchtbaar bent geweest.

Als je op deze manier geen ovulatie kan aantonen, zou ik even naar de huisarts gaan als ik jou was.

Ovulatietesten hebben trouwens over het algemeen altijd een lichte teststreep wanneer je niet ovuleert omdat je altijd wel wat LH in je lichaam hebt.

3. michelle2007

michelle2007 Bekend lid

28 okt 2008
    619
    0
    0
    oke dank je wel voor je reactie!
    en ik gebruik de testen dipstick van sensitest omdat ik in de vorige ronde de midstream heb gebruikt en daar kwam zelf geen licht streepje in dus vandaar dat ik dit nu probeer de dipsticks...
    maar alles kan nog gebeuren dus ik blijf gewoon doortesten..
    maar omdat ze zeggen als je bbm zacht en open staan dan zit je in je vruchtbare periode maar de testen geven nog van niet aan!

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Zelf heb ik de beste ervaringen met Clearblue ovulatietesten. Ze zijn erg duur maar ik heb er nog nooit naast gezeten met deze tests. Je hebt ze zelfs in een digitale variant, waarbij je een 'smiley' ziet wanneer je ovuleert en een een rondje als je nog niet ovuleert. Heel erg gemakkelijk. Maarja, het kost ook wel wat (iets van 30 euro voor 7 tests).

Suc6!

Deel Deze Pagina