Hoelang kan koffie in een thermoskan voordat die 'oud' wordt en niet meer lekker?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Als ik visite krijg zet ik vaak van te voren koffie en doe dat dan in een thermoskan.
    Hoelang kan koffie in een thermoskan voordat die 'oud' wordt en niet meer lekker?

Groetjes,
    Hanna

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Klein uurtje. Je proeft het vaak direct dat het al oudere koffie is.

Je zal mij geen plezier doen met koffie ouder dan een uur. Krijgt dan een slappe oude sokken smaak bah.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:D

Heb jij dan ooit slappe oude sokken geproefd? LOL!

Ik zou het niet weten. Lust geen koffie. Ben een theeleut.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Uch, ik heb in de thuiszorg een klant gehad die zei "Wil je ook een bakje koffie? Er zit nog wat in de thermoskan, als het koud is warm je het maar even in de magnetron op" heb toen maar verteld dat ik 's ochtends liever thee drink :/

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou zo smaakt het wel dan haha. vieze gore smaak is het oude koffie haha. drink bijna nooit thee. Geef mij dan maar wel thee. haha.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik vraag me oprecht of waarom je van te voren koffie in een thermos doet? Of bedoel je als er meerdere mensen ofzo op visite komen zoals verjaardag?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik doe het altijd in de thermoskan...ideaal.

Ik vind het nog lekker tot ongeveer 2,5 uur na het zetten.

Mijn broertje lust het helemaal niet uit een thermoskan...die vindt het sowieso dan niet lekker.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Wat ik sowieso zou doen (maar dat doe je misschien al) is de thermoskan eerst vullen met kokend water en dat even laten staan, zodat de isolatielaag al warm is. Als je er dan warme koffie in schenkt (nadat je het water eruit hebt gegoten:D) blijft de koffie volgens mij best lang lekker. Wij hebben hier een koffiezetapparaat met een thermoskan en die warmen we niet voor, maar na een uur is de koffie altijd nog prima (en ik ben kritisch qua koffie, mij doe je geen plezier met Senseo bijvoorbeeld, dat is geen koffie).

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Owwww..... ik krijg jeuk van die titel. Dat gezeik van de mensen altijd. Oude koffie?? Uren later kun je hem nog drinken, dat van die smaak is puur psychisch. Gaat niemand merken als je niets zegt.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Hier komen ook wel eens mensen die oploskoffie smerig zeggen te vinden... Maar als ik het ze geef vinden ze het toch echt lekker en krijg ik complimentjes haha. Ik drink zelf geen koffie, mijn man alleen af en toe oploskoffie dus vandaar hebben we niet allemaal apparaten (wat heul erg ongastvrij schijnt te zijn trouwens :D).

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Na een half uur neemt de kwaliteit van gezette koffie drastisch af. En wordt dus oud.
    Het is geen onzin sandana!

Dat is de theorie overigens, niet mijn smaak want ik drink geen koffie.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Ik heb het juist andersom, visite krijgt van mij een versgezet bakkie, ik drink m rustig nog van een paar uur oud, koud of opgewarmd uit de magnetron, te lui om nieuw te zetten.:)
    Maar goed, ben niet zo'n koffieleut, meer een theedrinker (maar die ook regelmatig koud)

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, klopt. Met verjaardag bedoel ik. Of bij andere gelegenheden als het huis vol visite zit.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Uurtje oké maar uren later? Nou dan is het geen gezeik meer hoor, dat proef je echt wel!

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mij maakt het idd. ook niet veel uit. Ik was laatst ergens in een kantine waar ik koffie moest zetten. Maar er stond al een hele pot koffie. Degene met wie ik de koffie in die pauze moest schenken, goot de hele pot koffie leeg in de gootsteen onder het mom van 'dat is oude koffie en dus echt niet meer te drinken!' :$ Ik was helemaal verbaasd, die pot stond er hooguit een half uur...
    Vandaar dus mijn vraag. Of er dus echt mensen zijn die dit proeven....

16. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Er is wel een verschil tussen koffie in een thermoskan, of koffie die in de pot op dat warmhoudplaatje van het koffiezetapparaat wordt warmgehouden. In een thermoskan blijft het volgens mij best een paar uur prima, maar in de pot is het na één uur ronduit vies, brrr.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb iemand gehad waar de koffie gewoon gitzwart was. Echt, mn haren over mn hele lichaam stonden recht overeind:D
    Mn collega's hadden me al het advies gegeven om daar geen koffie te nemen maar ik vond het sneu voor die man.;):)
    Bleek dus dat hij een pot koffie zette en dat het net zolang opgewarmd werd tot het op was. Die van mij bleek achteraf al 2 dagen oud te zijn:$

18. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik krijg al maagpijn bij het idee...

Deel Deze Pagina