Wij hebben zaterdag nieuwe eetkamerstoelen besteld, hele mooie, en vooral heel veel geld (hebben er lang over getwijfeld maar het is echt nodig en vinden ze echt heel mooi) Ons in de woonwinkel laten informeren over een Protexx behandeling, demo gehad dat het gek leidde vocht er gewoon op blijft liggen en je het zo weg kunt halen. Daar betaal je nog eens 50 per stoel extra voor. Het leek ons wel heel waardevol voor het behoud van de stoelen, dus gedaan. Aan het eind kregen we een folder mee over doe Protexx behandeling, en die zit ik nog even door te lezen. Wat blijkt nu, de stoelen zij leatherlook, geen textiel, en nu lees ik dat ze helemaal niet geïmpregneerd worden, maar je krijgt er wat onderhoudssetjes bij om ze zelf te behandelen. Dat is niet wat ons is verteld en niet wat ons is verkocht. En na 3 jaar mag ik dat dus zelf gaan kopen terwijl een impregneerlaag echt veel langer werkt (mijn ouders hebben dat ook op hun 15 jaar oude stoelen van textiel en daar werkt het nog) Nu ben ik eigenlijk gewoon heel boos, we geven heel veel geld uit en worden gewoon geïnformeerd. Ik heb gebeld en ze zeggen dat we dan maar een andere stoel of deze stoel in een andere stof uit moeten komen zoeken. Maar dat willen we helemaal niet want we hebben express deze stoelen gekozen. Ik word zo door de manager teruggebeld, maar ik weet zelf eigenlijk niet welke oplossing ik wil zien. Ik ben echt pissig dat we gewoon zo verkeerd geïnformeerd worden en dus iets heel anders hebben dan we dachten te hebben gekocht. Ik voel me gewoon onwijs in de zeik genomen en wil van dat gevoel af. En eigenlijk wil ik dat de winkel daar voor zorgt. Anders gaan we de hele boel annuleren en zit ik met een kutgevoel omdat ik het echt serieus mooie stoelen vind. Maar het hoera gevoel van de nieuwe aankoop is er even vanaf. Wat zou volgens jullie een schappelijke oplossing zijn? Of is het niet normaal om te verwachten dat ze dit netjes oplossen? Om in ieder geval de klant tevreden te houden? Ps. Sorry voor het lange verhaal
Geld terug voor de laag waar je voor betaald hebt, maar niet krijgt. Dat lijkt mij een schappelijke oplossing en dat zou ik ook eisen. De verkoper had dat erbij moeten vermelden, zodat jullie een weloverwogen beslissing konden nemen.
Als ze niet geimpregneerd hoeven te worden, zou ik die 50,- per stoel terugvragen. Hebben de stoelen verder in het gebruik wel dezelfde eigenschappen als die van je ouders? (want dat is blijkbaar wat je wilt, lees ik). Dat je op een gegeven moment onderhoud aan meubels moet plegen is op zich normaal, daar zou ik geen punt van maken.
Zeker weten dat het leatherlook is? Je hebt ook stof die eruit ziet als leer maar toch echt stof is en dan krijg je wel gewoon de textiel behandeling. Mag ik vragen bij welke winkel je bent geweest?
Ik zou ook die 50 euro per stoel terug vragen! Ze hadden gewoon goede informatie moeten geven en dat hebben ze niet gedaan. Anders gewoon de hele zooi annuleren en de stoelen bij de zelfde winkel keten alleen dan ander filiaal halen. Of eventueel online bestellen. En dat ook duidelijk maken aan de manager. Wat voor soort leaderlook hebben jullie? daar zit ook verschil in. Maar in principe zou leaderlook gewoon met een alles reiniger afgenomen kunnen worden. Als je ze wel wilt behandelen zou ik een fles lederlook behandeling halen. kost je 15 euro
Lederlook moet je juist niet met allesreiniger afnemen! Alleen met water en eventueel met lederlook reiniger. Ligt eraan in welke winkel je de reiniger koopt, bij mij in de buurt kost het 9,95 voor 150 ml
Ik ben even teruggebeld door de manager en zal proberen het uit te leggen. Ze bieden Protexx aan voor die 50 (sorry het was 45 zie ik nu op de factuur) per stoel. Bij textiel is het voor impregneer en 5 jaar garantie en voor leatherlook voor 3 jaar onderhoudssets en 3 jaar garantie. Ze bieden dus wel echt iets aan voor dat geld, maar hebben ons de textiel uitleg gegeven ipv de leatherlook uitleg! Het is zeker echt leatherlook! En geen textiel. Wat we precies voor soort leatherlook hebben gekocht durf ik niet te zeggen, daar heb ik echt bar weinig verstand van! Wist niet dat er meer soorten waren 😳. Of bedoel je glad? Ze zijn zacht, niet dat gladde maar ehm ja hoe noem je dat 😁, nubbuk? Suède? Ik weet het niet, sorry! Ik heb nu van hem in ieder geval een heldere uitleg gekregen, en een extra korting, en (misschien wel belangrijker) een oprecht excuus. Eigenlijk betaal je die 45 per stoel (180 totaal dus), voor de sets maar vooral ook garantie. Als er in die drie jaar een vlek in komt die er niet uit gaat, dan krijg je een nieuwe stoel.
Ben je tevreden met de oplossing? Klinkt wel goed, toch? Toch wel slecht van de onduidelijke uitleg en reagerend op je eerste bericht snap ik dat je teleurgesteld bent en een goede oplossing zou willen. Hopelijk zit het zo goed...! En kun je weer opnieuw enthousiast zijn over je aankoop met extra korting..!
Nou eigenlijk ben ik wel blij, het ging me niet direct om de korting, maar deze meneer was gewoon zo slim om even oprecht zijn excuus aan te bieden, en om toe te geven dat ze een fout hadden gemaakt. Samen met zijn heldere uitleg over het lederlook 'pakket' wat we hebben gekocht (met de verkeerde uitleg dus), had ik het gevoel dat we het ook gedaan zouden hebben als we de juiste uitleg hadden ontvangen. En dat was het gevoel waar ik naar op zoek was (klinkt dat raar? Ik was echt teleurgesteld!)
Klinkt helemaal niet raar. Je voelde je misleid of slecht geïnformeerd voor toch erg veel geld. Dat is nu weg genomen met toch een mooie? korting! En natuurlijk een oprecht excuus. Ik snap je wel!
nee in dat geval zou ik dat niet doen ik zou ook in dat geval niet dat goedkope spul erop smeren (ook alleen bij glad lederlook aan te raden). Goed dat het zo is opgelost! geniet van je stoelen
Maakt dat uit? Heb overigens nergens gezegd dat ik denk dat het echt leer is, dat was het probleem ook niet!
Nou rustig maar hoor! Bij echt leer heb je zo'n speciale behandeling vaak niet nodig en volstaat een onderhoudsproduct over het algemeen prima. Bij nepleer kan vuil en vocht veel dieper in het materiaal komen. Vandaar mijn vraag.