Nieuwe stoelen. Verkeerd geïnformeerd, en nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moppiemuis, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    #1 Moppiemuis, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Wij hebben zaterdag nieuwe eetkamerstoelen besteld, hele mooie, en vooral heel veel geld (hebben er lang over getwijfeld maar het is echt nodig en vinden ze echt heel mooi)
    Ons in de woonwinkel laten informeren over een Protexx behandeling, demo gehad dat het gek leidde vocht er gewoon op blijft liggen en je het zo weg kunt halen. Daar betaal je nog eens €50 per stoel extra voor.
    Het leek ons wel heel waardevol voor het behoud van de stoelen, dus gedaan.

Aan het eind kregen we een folder mee over doe Protexx behandeling, en die zit ik nog even door te lezen.
    Wat blijkt nu, de stoelen zij leatherlook, geen textiel, en nu lees ik dat ze helemaal niet geïmpregneerd worden, maar je krijgt er wat onderhoudssetjes bij om ze zelf te behandelen.
    Dat is niet wat ons is verteld en niet wat ons is verkocht. En na 3 jaar mag ik dat dus zelf gaan kopen terwijl een impregneerlaag echt veel langer werkt (mijn ouders hebben dat ook op hun 15 jaar oude stoelen van textiel en daar werkt het nog)

Nu ben ik eigenlijk gewoon heel boos, we geven heel veel geld uit en worden gewoon geïnformeerd. Ik heb gebeld en ze zeggen dat we dan maar een andere stoel of deze stoel in een andere stof uit moeten komen zoeken.

Maar dat willen we helemaal niet want we hebben express deze stoelen gekozen.

Ik word zo door de manager teruggebeld, maar ik weet zelf eigenlijk niet welke oplossing ik wil zien. Ik ben echt pissig dat we gewoon zo verkeerd geïnformeerd worden en dus iets heel anders hebben dan we dachten te hebben gekocht.
    Ik voel me gewoon onwijs in de zeik genomen en wil van dat gevoel af. En eigenlijk wil ik dat de winkel daar voor zorgt.
    Anders gaan we de hele boel annuleren en zit ik met een kutgevoel omdat ik het echt serieus mooie stoelen vind. Maar het hoera gevoel van de nieuwe aankoop is er even vanaf.

Wat zou volgens jullie een schappelijke oplossing zijn?
    Of is het niet normaal om te verwachten dat ze dit netjes oplossen? Om in ieder geval de klant tevreden te houden?

Ps. Sorry voor het lange verhaal

2. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Geld terug voor de laag waar je voor betaald hebt, maar niet krijgt.
    Dat lijkt mij een schappelijke oplossing en dat zou ik ook eisen.

De verkoper had dat erbij moeten vermelden, zodat jullie een weloverwogen beslissing konden nemen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als ze niet geimpregneerd hoeven te worden, zou ik die 50,- per stoel terugvragen.

Hebben de stoelen verder in het gebruik wel dezelfde eigenschappen als die van je ouders? (want dat is blijkbaar wat je wilt, lees ik). Dat je op een gegeven moment onderhoud aan meubels moet plegen is op zich normaal, daar zou ik geen punt van maken.

4. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Zeker weten dat het leatherlook is? Je hebt ook stof die eruit ziet als leer maar toch echt stof is en dan krijg je wel gewoon de textiel behandeling. Mag ik vragen bij welke winkel je bent geweest?

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    #5 kleinegup, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Ik zou ook die 50 euro per stoel terug vragen! Ze hadden gewoon goede informatie moeten geven en dat hebben ze niet gedaan. Anders gewoon de hele zooi annuleren en de stoelen bij de zelfde winkel keten alleen dan ander filiaal halen. Of eventueel online bestellen. En dat ook duidelijk maken aan de manager.

Wat voor soort leaderlook hebben jullie? daar zit ook verschil in. Maar in principe zou leaderlook gewoon met een alles reiniger afgenomen kunnen worden. Als je ze wel wilt behandelen zou ik een fles lederlook behandeling halen. kost je 15 euro ;)

6. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Lederlook moet je juist niet met allesreiniger afnemen! Alleen met water en eventueel met lederlook reiniger. Ligt eraan in welke winkel je de reiniger koopt, bij mij in de buurt kost het € 9,95 voor 150 ml

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik ben even teruggebeld door de manager en zal proberen het uit te leggen.
    Ze bieden Protexx aan voor die €50 (sorry het was €45 zie ik nu op de factuur) per stoel. Bij textiel is het voor impregneer en 5 jaar garantie en voor leatherlook voor 3 jaar onderhoudssets en 3 jaar garantie.
    Ze bieden dus wel echt iets aan voor dat geld, maar hebben ons de textiel uitleg gegeven ipv de leatherlook uitleg!
    Het is zeker echt leatherlook! En geen textiel.
    Wat we precies voor soort leatherlook hebben gekocht durf ik niet te zeggen, daar heb ik echt bar weinig verstand van! Wist niet dat er meer soorten waren 😳. Of bedoel je glad? Ze zijn zacht, niet dat gladde maar ehm ja hoe noem je dat 😁, nubbuk? Suède? Ik weet het niet, sorry!

Ik heb nu van hem in ieder geval een heldere uitleg gekregen, en een extra korting, en (misschien wel belangrijker) een oprecht excuus.
    Eigenlijk betaal je die €45 per stoel (€180 totaal dus), voor de sets maar vooral ook garantie. Als er in die drie jaar een vlek in komt die er niet uit gaat, dan krijg je een nieuwe stoel.

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Het is geen gladde leatherlook, maar een beetje dat zachte, dus allesreiniger kan zowieso niet!

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Piet klerx!

10. misa

misa Niet meer actief

Ben je tevreden met de oplossing? Klinkt wel goed, toch?
    Toch wel slecht van de onduidelijke uitleg en reagerend op je eerste bericht snap ik dat je teleurgesteld bent en een goede oplossing zou willen.

Hopelijk zit het zo goed...! En kun je weer opnieuw enthousiast zijn over je aankoop met extra korting..! :)

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nou eigenlijk ben ik wel blij, het ging me niet direct om de korting, maar deze meneer was gewoon zo slim om even oprecht zijn excuus aan te bieden, en om toe te geven dat ze een fout hadden gemaakt.
    Samen met zijn heldere uitleg over het lederlook 'pakket' wat we hebben gekocht (met de verkeerde uitleg dus), had ik het gevoel dat we het ook gedaan zouden hebben als we de juiste uitleg hadden ontvangen.
    En dat was het gevoel waar ik naar op zoek was (klinkt dat raar? Ik was echt teleurgesteld!)

12. misa

misa Niet meer actief

Klinkt helemaal niet raar. Je voelde je misleid of slecht geïnformeerd voor toch erg veel geld. Dat is nu weg genomen met toch een mooie? korting! En natuurlijk een oprecht excuus. Ik snap je wel!

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    nee in dat geval zou ik dat niet doen ;) ik zou ook in dat geval niet dat goedkope spul erop smeren (ook alleen bij glad lederlook aan te raden).
    Goed dat het zo is opgelost! geniet van je stoelen ;)

14. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Dankjewel! :)

15. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Maar is het nu wel of niet echt leer? Je hebt het over leather look, dat is nepleer. Dat weet je he?

16. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Maakt dat uit?
    Heb overigens nergens gezegd dat ik denk dat het echt leer is, dat was het probleem ook niet!

17. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Nou rustig maar hoor! Bij echt leer heb je zo'n speciale behandeling vaak niet nodig en volstaat een onderhoudsproduct over het algemeen prima. Bij nepleer kan vuil en vocht veel dieper in het materiaal komen. Vandaar mijn vraag.

18. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik doe wel rustig hoor 😂😂😂

Deel Deze Pagina