Hallo wij willen met onze 2 kids na dominicanen of jamaica, eind november wie heeft ervaring met 2 jonge kids zo lange vliegreis. Hoe hield je ze bezig? Sowieso mogen me man en ik niet naast elkaar zitten. Wel achter elkaar dus met ieder een kind op schoot? We zijn al eerder op vakantie geweest met onze dochrer al 2 x turkije en dominicanen en me zoontje enkel nog turkije. Maar goed nu zijn ze wat ouder dus hoe hou k ze bezig? En hoe was jullie reis
Ik ben tot nu toe maximal 3,5 uur gevlogen en moet eerljk zeggen dat ik dat wel maximaal vond met een jongetje van 22 maanden. Zeker als je niet echt kan afwisselen omdat je 2 kindjes heb. Nu konden we hem goed vermaken met filmpjes en boekjes, maar op een gegeven moment is hij dat ook wel zat
Pfoe. Ik ben wel wat gewend maar met twee kinderen van die leeftijd én niet naast elkaar mogen zitten... Ik zou denk ik toch een extra stoel voor je oudste boeken. Dan mag je in ieder geval ook wel naast elkaar zitten en heb je wat meer ruimte. Maar beter nog, kies een bestemming iets dichter bij huis . Tussen 1 en 2 jaar vond ik echt de rotste periode om te vliegen met ze en dan zo'n end...ik zou zegen max. 4 uur vluchttijd lijkt me meer dan voldoende. Canarische eilanden oid is het ook mooi weer rond die tijd.
Wij zijn vd zomer naar Aruba gevlogen met onze zoon van toen 13 maanden. Heen was een dagvlucht en echt geen pretje, terug was nacht en heeft hij het grootste gedeelte van geslapen. We hadden zowel heen en terug 3 stoelen op een rij (geluk, geen stoel bijgeboekt), dus uk kon naast ons in. Als dat niet zo was geweest was ik de vakantie niet als ontspannen mama begonnen, laat ik het zo maar zeggen
Wij zijn met onze dame in januari naar curacao geweest. Ze was toen 8 maanden. Op de heenweg heeft ze 6 uur geslapen en op de terugweg de complete vlucht. Dus wij mochten alles behalve klagen... je moet wel zeker zijn van je zaak dat je makkelijke kids hebt, anders kan het nog wel eens probleem worden. Wat wij gedaan hebben is helemaal achterin het vliegtuig geboekt. dan had de kleine achter ons de ruimte om een beetje rond te lopen en te dollen. Op de terugvlucht zat voor ons een gezin met 3 kinderen waarvan 2 strontvervelende kleuters en een jankende baby. Ergernis ten top.
Ik heb best gemakkelijke kids maar mn dochtertje van 22 maanden zal denk k willen lopen etc. En met iedereen een praatje maken. Pff twijfel nu, mn zoontje kan k wel bezig houden ( hoop over een maand ook nog). We mogen niet naast elkaar zitten omdat er op elke rij maar 1 kind mag, werd mij gezegd. Dus niet doen?
Ik zou het wel doen. Maar wel een stoel voor je dochter boeken. Je wilt evht niet zo lang met haar op schoot zitten en zo hebben jullie beiden meer bewegingsvrijheid!
Ik heb geen ervaring, maar mijn ouders wel. Zij vlogen met ons naar Amerika (vlucht van 18uur incl overstaptijd). Maar het is wel te doen hoor. Bij voorkeur een nachtvlucht en voor de oudste een stoel bij boeken. Misschien een idee om een paar kleine cadeautjes te kopen die ze om de zoveel uur in het vliegtuig mogen uitpakken?
Met welke maatschappij vlieg je? We hebben met Klm gevlogen met 2 kinderen onder de 2 (3 maanden & 20 maanden) en daar mochten we wel naast elkaar.we zaten bij zo'n tussenschot, daar moet je even voor bellen maar kan de moeite zijn. Dan heb je wat extra beenruimte c.q. Speelruimte. Ze hebben toen ook onwijs hun best gedaan om een extra stoel voor ons te regelen, dat was ook fijn (geen garantie natuurlijk) Dus misschien loont het om naar een andere maatschappij te kijken? Is je oudste al geïnteresseerd in filmpjes? Dan kan je wat filmpjes op de ipad zetten. Daarnaast voor beiden wat nieuwe kleine speeltjes inpakken. Wat snoepjes waar ze wat langer over doen, voldoende boekjes en evt een magisch tekenbord. Het is hard werken tijdens de vliegreis, maar wij vonden het absoluut de moeite waard. 10 maanden was echt prima te doen, 20 maanden was idd wat lastiger.
Ik zou het niet doen maar dat is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen tot nu toe met mijn zoontje. Dit jaar voor het eerst met zoontje van bijna 4 en dochtertje van 10 maanden gevlogen naar Mallorca en dat was al een drama met mijn dochtertje. Ze kan geen moment stil zitten en was non stop bezig om haar in bedwang te houden. Moet er zelf niet aan denken om zo'n lange vlucht te maken met 2 kids. Mijn man is Arubaans maar ik ga pas naar Aruba als ze beiden zichzelf kunnen vermaken.
Ja, moeilijk om te zeggen wat te doen. Heb met 1 kind 3,5 uur gevlogen. Kan niet klagen maar zit niet heel lekker met kind op schoot zolang. Zou dus ook geen lange vlucht aandurven dan. Alhoewel er maatschappijen zijn die een soort van bedje hebben voor de baby's. Zou je na kunnen vragen.
Ik zou het niet doen. Mijn kinderen zijn net 2 en 10,5 maand en ik vlieg elke 2 maanden met ze naar Nederland, een vlucht van 2,5 uur. Dat vind ik zelf wel echt lang genoeg. Mijn kinderen zijn supermakkelijk, en gewend te vliegen, maar ik ben zelf altijd gesloopt na zo'n vlucht. Dochter is de ipad en een beetje kleuren na een uurtje toch wel zat, zoontje bezig houden en op 1 plek laten zitten is tegenwoordig lastig... Voor mijzelf is 3 uur echt de max.
Ik lees even mee. Wij gaan in januari naar de Dominicaanse Republiek. Zoonlief is dan 14 maanden oud. Ben ook erg benieuwd hoe dat gaat.
Mijn ervaring (als stewardess) is, dat je het "makkelijkst" vliegt met kindjes die of nog baby zijn en niet kunnen lopen, of juist met de 3+ peuters, die je goed kan vermaken met boekjes, een dvd of kleuren. Kindjes die net bezig zijn met de wereld ontdekken.... Mwahhh, ik zie genoeg ouders worstelen aan boord. Tijdens een nachtvlucht gaat het nog wel, maar overdag, tja, niet altijd even gemakkelijk. Bedenk ook dat door de gangpaden lopen een deel van de vlucht (tijdens de service) niet mogelijk is. Dus er moet een gedeelte echt in de stoel gezeten worden. Daarom is het inderdaad een goed idee om een stoel bij te boeken. Dat geeft je meer ruimte. En probeer ook van te voren de stoelen qua plek in te boeken. Dat je zeker weet dat je zit waar je wil zitten, en ook bij elkaar!
K ga even kijken met welke vliegmaatschappij we vliegen een stoel bij boeken betalen we zo de volle pond als ik me niet vergis? Iemand een idee waar ik goedkope vliegticket bij kan boeken.. Denk dat het wel was gelukt als we naast elkaar mochten zitten k ben meer bang dat me dochter steeds wilt afwisselen dat is naast elkaar gemakkelijker dan als we niet naast elkaar zitten Het wordt kaapverdie (6) uur vliegen of dominicanen 14 uur vliegen.. We willen na een warme land dus dit is er mogelijk..
Wij hebben 16 uur gevlogen met onze dochter van destijds 16 maanden. Grote kist van KLM, hele vlucht niet gehoord. Heeft alleen maar zitten spelen en af en toe sliep ze. Echt niet 1 keer gehuild. Een eigen stoel had ze ook niet. Nu hebben we er een zoontje bij van 10 maanden. Zou ik dit met hem doen? Geen haar op m'n hoofd. Ik kan nu al voorspellen dat het een drama zal gaan worden. Je weet zelf wel of je kind lange vlucht proof is. Als ze dat zijn lekker gaan!
Beide vluchten zijn helaas met arke dus geen wiegje Weet iemand hoe dat werkt een eigen stoel bij boeken? Zit er dus aan te denken een stoel bij te boeken zodat we gewoon naast elkaar kunnen zitten