Hallo, Ben ongeveer 8 jaar geleden begonnen met de pil als anticonceptie. Ben begonnen met Stediril 30, voorgeschreven door de HA. Volgens de bijsluiter een lichte pil. 3 jaar geleden ben ik gaan smanewonen en veranderd van HA. Omdat hij de stediril niet had kreeg ik de Microgynon 30. Volgens de HA, bestaande uit dezelfde bestandsdelen, dus ook een lichte pil. Toen ik dit jaar mijn recept kwam verlengen, keeg ik ineens de Rigevidon mee, omdat hij de Microgynon 30 niet meer in het assortiment had. Op de bijslijter is niet te vinden of het wel of niet een lichte pil is, maar volgens de Assistente, hetzelfde werk met een andere naam. Vanaf zondag ben ik gestopt met de pil! Gisteren is mijn eerste bloeding begonnen. Wie heeft ervaringen met deze pillen? Hoe lang duurt het ontpillen? Groetjes Simone
Over de ontpil periode kun je heel weinig zeggen, dat is voor iedereen anders.... Kijk maar naar de vrouwen die door de pil heen zwanger worden. Ikzelf heb helemaal niet hoeven ontpillen en kreeg meteen een regelmatige cyclus. Niet dat dat tot nu toe geholpen heeft...maarja, dat is ook bij een ieder verschillend De pil die jij hebt gehad had ik nog nooit van gehoord, maar volgens mij maakt het niet zo heel erg veel verschil? Marian
vindt het ten eerste al raar dat je ha tegen jou zegt dat hij een bepaalde pil niet heeft, of jou een ander pil voorschrijft onder het mom dat hij die niet meer in het assortiment heeft?? hij is toch niet de medicijnleverancier (om het zo maar ff te zeggen) dat is toch je apotheek??? zo te lezen hebben ze je met rigevidon een pil gegeven die weliswaar dezelfde bestandsdelen waarschijnlijk bevat, maar goedkoper is (daar krijgt je ha weer geld voor als hij die voorschrijft..) omdat na een bepaald aantal jaar een medicijn door andere fabrikanten nagemaakt worden (dezelfde bestandsdelen maar andere naam) , en vaak zijn deze goedkoper dan de 1e oorspronkelijke medicijnen wat betreft ontpillen zoals sommige het noemen (sommige geloven daar niet in maar ja wat is waar) is het voor iedereen weer verschillend...zodra je stopt met de pil kan je cyclus voor lange tijd uitblijven of heel onregelmatig (lang) zijn, je kunt allerlei verschijnselen (klachten) krijgen die je ook kan krijgen bij een eventuele zwangerschap etc etc.... ze zeggen dat je (en van wat ik lees klopt dat ook wel, ook als ik naar mezelf kijk wat mijn cyclus van toen en nu betreft) dat als je vroeger voor de pil een regematige cyclus had je dat na het stoppen van de pil ook weer krijgt.... succes meid
Hey smoekie (en alle anderen), Bedankt voor de reactie. Aangezien ik in een klein dorpje in Friesland woon heeft de HA bij ons ook de apotheekfunctie. Dus vandaar dat hij inderdaad ineens een andere pil heeft geleverd. Ik ben sinds donderdag lekker aan het opruimen 'daar beneden' zeg maar. Ondanks het warme weer vind ik het ff niet ereg om flink ongi te zijn. Laat alles maar lekker eruit spoelen, dan is alles schoon voor hetgene wat misschien binnenkort komen gaat. Groetjes Simone
dan zou je eens vaker nova moeten kijken, dan zie je nog eens wat o.a hoe het werkt en op welke soort manieren huisartsen en apothekers premie's krijgen voor het uitschrijven (meegeven) van goedkopere medicijnen... zijn altijd leuke discussie's om te volgen en je wordt er nog eens wijzer van.... ik had het zelf een dikke 3/4 jaar geleden nog toen ik nog de marvelon slikte en ik een nieuwe moest halen, toen wilde ze me ook een ander merk meegeven die precies hetzelfde was (volgens hen) maar goedkoper (pfff nog geen 50 cent) maar toevallig had ik even daarvoor dus dat programma van nova gezien waarin ze flink aan het discussiëren waren (hoe die 2 heette die met elkaar in discussie ging weet ik niet) maar ik werd er wel zo wijs van dat ik me dus niet liet afschepen met die "goedkopere"pil om andermans zak te spekken.... 8)
o ja dan snap ik het wel ja(ben wel eens in Heegh geweest) dan snap ik wat je bedoelt... veel succes meid