Mijn dochter van 1,5 geeft echt heel vaak en heel snel over. Het komt echt vanuit het niets, ze begint dan te hoesten en hop, alles wat er in haar maag zat komt er weer uit.. Dit is heel vaak in de auto maar ook zeer regelmatig gewoon thuis of bijvoorbeeld in de wandelwagen. Ze heeft er daarna geen last van, tijdens het overgeven is ze vaak een beetje in paniek. Hoe kan dit? En is dit normaal? Ik moet m'n auto nu echt professioneel laten reinigen omdat de achterbank gewoon al helemaal onder zit (heb een achterwaartse stoel) en thuis en onderweg is het natuurlijk ook niet bepaald handig.. Ze doet het overigens ook in een voorwaartse stoel (voordat er ideeën komen over dat ze in een achterwaartse stoel misselijk wordt). Ze heeft tot haar 5 maanden ongeveer matige reflux gehad met medicatie, kan het hiermee te maken hebben? Ik begin nu zelf voortaan angstig te worden als ze ook maar een beetje begint te hoesten
Mijn vader heeft nog reflux klachten gehad in zijn puberteit, maagklepje sloot niet goed. Dus het kan zeker, misschien toch eens een arts naar laten kijken? Naar lijkt het me. Wagenziekte kan natuurlijk sowieso.
Heeft je dochter niet last van wagenziekte? En vooral omdat ze achterwaarts zit lijkt me dat ze waarschijnlijk hierdoor ziek word in de auto. Mijn zusje had dat vroeger ook heel veel last van. Misschien met apotheek overleggen en kijken of ze reispilletjes hebben voor deze leeftijd. Kan je altijd kijken of het dan nog steeds zo is dat ze zo spuugt.
Ze heeft het niet alleen in de auto, vandaar dat ik dus niet aan wagenziekte denk. De meeste ritjes gaan ook zonder problemen denk als ze wagenziekte heeft dat ze dat dan toch iedere rit zou hebben? Vanmorgen gebeurde het bijvoorbeeld toen we gewoon bij mijn ouders waren en ze aan het spelen was..
Rijtjes: ja misschien toch handig om eens met de arts te overleggen.. Vraag me alleen af wat ze er tegen kunnen doen?
Wat vervelend, zowel voor je meisje als voor jullie! Ik zou ook denken aan een medische oorzaak. Kindje van kennissen van ons kreeg pas last van reflux toen ze met bijvoeding gestart waren. Hij had het regelmatig ook al benauwd. Alles is opgehoogd waar hij op ligt (kind is nu 2) en hij mag ook geen dingen eten die de slokdarm extra irriteren.
Nescio: ja het is sneu voor haar, al lijkt ze er toch geen last van te hebben. Als ze eenmaal 'klaar' is dan gaat ze weer verder met spelen. Denk dat ik maandag toch maar eens even de huisarts ga bellen.