Hier écht precies hetzelfde.. enige verschil is dat mijn zoontje nog maar amper 6 maanden is en dit al 2 maanden heeft.. Krijg er met heel veel strijd met moeite 300cc in.. vaak nog niet eens.. pap wil hij al helemaal niet! Ben zo radeloos, ik weet t écht niet meer!
Ik bedoelde met fruitflesje dat het zo heet, het kan ook uit een beker of tuitbeker. in gewone melk zitten echt voldoende vitamines, samen met fruit, brood, warme maaltijd en vitd krijgt je kindje genoeg binnen.
@LovelyDK: een vriendin van mij heeft een dochtertje bij wie het drinken ook zo moeizaam gaat. Zij heeft gewoon al die hoeveelheden los gelaten en kijkt enkel nog of ze voldoende plast en vrolijk enzo is. Sindsdien is de strijd weg en de dame zelf is hardstikke tevreden en gezond, (afgelopen week voor de allereerste keer een griepje gehad!).
@rozemarijke: Het is wel moeilijk om zo te denken. Ik probeer het ook elke keer weer, maar toch maak je jezelf druk of hij wel genoeg binnen krijg. Ik heb ook zeer nare ervaringen met het ziekenhuis en wil hier ook echt niet naar terug. Denk dat dit ook wel mee speel. Gelukkig lopen we nu wel sinds vorige week bij een andere KA in een ander ziekenhuis, maar daar moet ik nog even het vertrouwen weer treug winnen. @mamavanukkie badankt voor je tip, maar mijn zoontje wil dat soort dingen ook niet, heb net bij oma even half volle melk geprobeerd en dat drinkt hij wel ,maar dronk maar 30 ml en het was wel koud. Ik blijf alles proberen, kijken of we een oplossing vinden
Ik denk nu zo ook, maar minimaal 300cc MOET er eigenlijk toch wel in... en als zelfs dat niet lukt, voel je je toch wel rot..
Eva heeft tot 14 maanden borstvoeding gehad, maar vanaf 11 maanden geen voedingen meer overdag. Toen kreeg ze zelfgemaakte drinkyoghurt (melk, yoghurt en diksap gemengd). Misschien kan je dat proberen? Dan gebruik je gewoon opvolgmelk. Sinds kort wil Eva de drinkyogurt ook niet meer, nu krijgt ze Yoki, dat gaat er het beste in. En ze krijgt een groot toetje. Zou je ook nog kunnen doen als hij dat wil. Verder proberen je er niet te druk om te maken. Eva is niet zo'n grote drinker, ik denk dat ze vandaag zo'n 300ml drinken op heeft, een half toetje en aardig wat fruit (druiven vooral, dus veel sap). Maar ze doet het prima en heeft gewoon plasluiers, dus het zit wel goed. Succes!