Hoeveel voedingen geven jullie nog bij 5 maanden? Ik geef nu de helft BV en de helft FV maar Thijs blijft om de 3 uur komen voor z'n voeding. Ik heb het idee dat dat nog zoveel is voor z'n leeftijd. Ik lees hier wel dat kindjes nog maar voedingen krijgen. En Rick kreeg op deze leeftijd al 5 flessen per dag (BV toen niet gelukt) Schema ziet er nu ongeveer zo uit (hou het niet strak aan qua tijd, maar meestal komt het hier op neer): 07.00 BV 10.00 KV (180+6) 13.00 BV 16.00 KV (180+6) 19.00 KV (180+6) 23.00 BV
Met 5 maanden namen ze hier gewoon op verzoek borst, en dat was echt vaker dan 6 keer hoor! Waarom bied je niet gewoon borst aan als je kind er om vraagt, zonder voedingen te tellen of op de klok te kijken? Vond ik veel handiger.
Ik voed hem ook op verzoek verder hoor, hij meldt zich alleen ongeveer om de 3 uur. Ik vroeg me af of dat 'normaal' is en wat andere kindjes van zijn leeftijd doen.
Is zo ontzettend verschillend op die leeftijd! Eigenlijk is alles tussen 6 en 12 voedingen 'normaal'.
Grappig, we hebben ongeveer dezelfde voedingstijden. Mijn zoontje is iets jonger, 4,5 maand, maar mijn dochtertje dronk met fv ook nog 6 flessen ofzo. Mijn zoontje krijgt 4 x bv en 2 x fv (meestal 120 ml, meer krijgt hij zelden weg) op een dag. Ik vind het wel prima zo, volgens mij kan dat goed hoor.