Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar info voor het geval dat ex van hubby een herbereking voor de allimentatie aan wilt vragen. Dit is wat ik weet van de 1e berekening. Zij werkt part-time, hubby werkte fulltime en verdiende hetzelfde als nu. Hubby woonde op kamers. Het bedrag wat eruit gekomen is ging ze niet mee akkoord dus het is iets meer geworden. Maar wat als ze een herberekening aan gaat vragen? Tellen haar nieuwe kinderen mee? Nee toch? Het heeft verder toch niks te maken met haar draagkracht? Ik weet dat ons zoontje wel meeteld voor de draagkracht van hubby. De woonlasten zijn hoger, maar ze zullen in 1e instantie mij verplicht stellen om de helft te betalen daarvan toch? Wordt er rekening gehouden met het feit dat mijn ex gevlucht is, LBIO is ingeschakeld, maar ik dus nog nooit een cent allimentatie heb gekregen van haar vader? Ik moet de volledige zorg voor haar dragen. De helft van de zorg voor ons zoontje en dan de helft van de vast lasten. Dat is onmogelijk omdat ik part-time werk. Ook zit ik in een minnerlijk traject. Mogen ze dan wel mijn inkomen meetellen met de draagkrachtberekening van hubby? Niet dat er nu al sprake is van een aanvraag voor een herberekening, maar ik ben erg benieuwd in hoeverre wat meeteld mocht ze dat wel willen doen.