Even jullie ervaring/advies gevraagd aangezien ik morgen weer naar de gyn moet voor een follikelmeting. Ik heb een korte cyclus met de ovulatie op dag 17 of 18 en dus een hele korte LF. Nu heb ik dus Clomid voorgeschreven van de gyn. Volgens hem reageer ik daar goed op, de follikels groeien sneller. Maar... Mijn ovulatie blijft op dag 17/18 hangen en mijn LF wordt ook niet langer. Is het zo dat het eerst een paar maanden duurt voor zoiets aanslaat? Of is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Clomid is niet het juiste middel om je luteale fase te verlengen, tenzij je duidelijk geen of geen goede eisprong hebt. Dus wel logisch dat er niet zoveel verandert. Het heeft geen zin om hier nog maanden mee door te gaan. Je kunt beter over stappen op iets wat echt bedoeld is om je luteale fase te verlengen, namelijk extra progesteron. Je kunt dan denken aan Pregnyl-injecties of Utrogestanbolletjes.
Als ik jou was zou ik met m'n gynaecoloog bespreken wat je nu ontdekt hebt. Ze komen vanzelf met een voorstel om je te helpen. Een regelmatige eisprong op dag 17 is volgens mij prima... Maar over het verlengen van je lf moet je de dokter echt even laten meedenken, die kent jouw medische situatie het best! Ik heb cycli van ongeveer 30 dagen en een lf van gemiddeld 11 dagen. Dus meestal eisprong rond cd20. Deze ronde voor het eerst clomid geslikt (5 dagen 50mg) en daar ging mijn eisprong nu ineens wel rap door vooruit: op cd11 was er al een eitje van 1,7cm en ik had vandaag (cd13) eisprong! Mijn lf verandert niet door de clomid, zeiden ze. Dus die zal 11 dagen blijven. Ik wacht af
Ik heb ook clomid. Eerste maanden netjes rond dag 17. 18. En nu had ik op dag 13 al 4 grote eitjes van 3x 17.5 en 1x 32 mm en ik blijf maar n raar gevoel hebben.. weet niet of ze al gesprongen zijn.. ovu testen blijcen onduidelijk.
Je cyclus lengte, late ovulatie en korte luteale fase laten de alarmbellen voorstadium van vervroegde overgang afgaan. Laat je amh waarde eens prikken!
MissDonna op welke cd zit je nu en wanneer heb je weer een echo? 4 grote eiblaasjes... Wow, durf je nog wel te vrijen?