Welke klei is fijn? Misschien rare vraag maar er zijn zoveel soorten. Heb wel eens enorm vies spul gehad, gelijk weggegooid. Er is schijnbaar ook klei waarmee je niet kunt kneden maar alleen met vormpjes in de weer kunt. Ik ben juist op zoek naar boetseerklei.
De boetseerklei van de Action is prima. Daar heb ik het weleens gehaald. Niet erg leuk nog met een peuter/kleuter ( tenminste die van mij, die houdt niet van vieze handen)
Ik heb klei van playdoh. Die is prima. Voor Sinterklaas nog een setje van dat goedkope spul erbijgekocht, maar die plakt veel meer aan de tafel en de handen.
Wij kopen altijd die van de action. lekker goedkoop en als het er niet meer mooi uit ziet, gooien we het weg en kopen nieuwe. Mijn jongste heeft met kerst Moon Dooh gekregen. Dat is klei die niet uitdroogt. Het voelt wel even raar enzo. Maar het is niet plakkerig en je kan er mooie figuurtjes mee maken.
Die moon Dooh heeft Jitte ook gehad an de sint en dat is idd erg fijn spul. Beetje vergelijkbaar met Play doh, maar die droogt uit en dat doet deze idd niet. Andere soorten klei vind ik vaak te hard. Dan moet je eerst een hele poos kneden voordat hij warm word en dus zacht is en daar hebben mijn kinderen het geduld en de kracht nog niet voor...
Wij hebben laatst voor het eerst met HEMA klei gespeeld, fijn spul! Snel mooi zacht en vormpjes maken gaat uitstekend. Of het snel uitdroogt weet ik niet, sindsdien niet meer erbij gepakt