ik heb ff een vraag en niemand lijkt mij te geloven of te snappen, mijn dochtertje is nu bijna 6 w oud en heb heel veel problemen met t eten en leven van haar, zal t ff uitleggen ze heeft kans op allerlei allergieen dus ben meteen na de geboorte begonnen met FV hypo-allergeen van friso ( heb zelf geen BV ) maar daar reageerde ze met enorm veel krampen op, na overleg met de KA van t CB ben ik overgestapt naar friso intensief nr 1 vanwege die krampen, na t eten hielp t wel maar tijdens t eten had ze nog veel meer kramp leek wel, ze slaat de fles uit je handen schud kei hard met haar hoofdje zodat de fles er wel uitglipt, huilt heel veel en begint ook nog eens te schoppen, t geven van de fles wordt echt een nachtmerrie en zit er ook steeds meer tegenop om de fles te moeten geven door dit gebeuren heb ik de Huisartsenpost gebeld en die adviseerde mij om een heel andere voeding te proberen, nou zo gedaan maar die klachten lijken niet weg te trekken. ze blijft maar huilen en is ondertussen haar stem kwijt. de HA wilt mij ook niet door sturen en t Cb doet er ook niks tegen want die weet niet wat t zijn kan. Nu vraag ik me af, lijkt dit op een allergie.? mijn gevoel zegt dat ik meteen moet ingrijpen alleen lijkt niemand (zelfs vriend niet) mij te geloven en slaat mijn ongerustheid gewoon in de wind. ik kan wel janken van de pijn in mijn hart als ik haar zo hoor huilen want zo ken ik haar helemaal niet. ze kijkt zelfs glazig uit haar ogen, wat moet ik in hemelnaam doen? ? ? ik hoor t graag groetjes susanne
Ik weet niets van allergieën, ik denk zelf aan krampen; die kunnen idd vreselijk pijnlijk zijn. Na alles uitgeprobeerd te hebben, kwam ik op ABC-Dophilus. Ik kreeg er een compleet ander kind voor terug. Sterkte XXX
Toch nog wat vraagjes: -Is de speen goed? Is het gaatje niet te groot of te klein? -Wacht je te lang met voeden? Reageer je op de eerste hongersignaaltjes of mis je ze? -Heeft ze überhaupt wel honger? -Misschien is ze ongeduldig of te moe? -Heb je al gevarieerd met de temperatuur? -Heb je andere houdingen geprobeerd? -Voed je in een rustige ruimte? -Doet ze gelijk al zo of pas halverwege of aan het eind? Ik geef dan wel borstvoeding, maar dat geef ik direct uit de borst en afgekolfd. Mijn dochter had een tijd dat ze ook dit gedrag vertoonde.... Soms hielp het haar half in slaap te wiegen met een speentje en dan het speentje eruit en de fles erin.
Hoi, Omdat Lena ook eens wat last had van krampjes, had ik dit topic bij mijn favorieten gezet omdat er veel tips en middeltjes in staan die goed zouden kunnen helpen: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=93676 Wat rot dat niemand je zorgen lijkt te delen zeg. Maar jij bent 'r mama hoor jij weet het echt het beste. Heel veel sterkte!
Geen idee of dit wijst op een allergie. Wel heel vervelend, je wilt niet dat je kleintje zo'n last heeft van krampjes of wat dan ook... Je schrijft dat ze 6 weken is, je hebt (als ik het goed lees), inmiddels al 3 soorten/merken voeding geprobeerd. Dat heeft soms ook even tijd (paar weken) nodig om aan te wennen en kan in het begin ook kramp verergeren... Ik snap dat je het liefst iets hebt om het nu op te lossen, misschien kan je proberen om de voeding die je nu geeft een tijdje te blijven geven en misschien met dat spul wat yake zegt... Als je je zorgen blijft maken, toch maar weer naar de huisarts en je zorg uitspreken... en wederom vragen om doorverwezen te worden. Ben je al op nacontrole geweest bij de verloskundige? Anders zou je het daar misschien ook nog wel aan kunnen kaarten. Sterkte!
bedankt voor de antwoorden ze lijkt nu goed te reageren op de nutrilon standaard, vandaag voor t eerst dat ze al de hele dag kramp vrij is. ik voed eigenlijk zodra ze zelf komt maar wel met min 3 uur er tussen. en t leek erop dat ze te gulzig as want dat was vannacht ook zo en toen kwamen de krampen weer terug, dus ik denk dat daar t hele euvel heeft gelegen maar ze had ook ineens een snotneusje dus t had ook nog wel eens een lichte verkoudheid kunnen wezen. we wachten rustig af en deze voeding houdt ik zeker voor langere tijd aan ant heb echt geen zin om weer een andere voeding te gaan uitproberen groetjes susanne
Veel babytjes hebben last van erge krampen. Dat heeft onze dochter ook erg gehad. Je moet nu vooral niet experimenteren met verschillende voedingen, druppeltjes, pilletjes enz enz. Dat werkt alleen maar averechts. Ik snap dat het moeilijk is want je wilt dat het het snelst over is natuurlijk. Ik zou wel een kleine speen proberen. Dat ze de melk niet te snel naar binnen krijgt. En nu sowieso een paar weken die standaard voeding proberen. Bij de tuinen heb je abc dolfinius (zoiets) te koop. Das een hele goede poeder. Kost wel iets van 30 euro voor een klein potje maar het heeft ons dochtertje toen erg goed gedaan. Succes.
eens met Babs; hoe sneu het ook is, je beebje moet er even doorheen. En geloof me ik weet wat het is, onze Demi heeft zeker 3 mnd af en aan last gehad van krampjes. Echt supersneu.