Ik las zojuist deze titel bij iemand anders en wil mijn probleem nu voorleggen Ik woon in een klein dorp. Ik heb hier ongeveer 15 jaar gewoond, 3 jaar ergens anders en nu weer ( mijn man is hier geboren en getogen) Het dorp is een beetje "ons kent ons" ..en ik sta bekend als verwaand. Dit ben ik totaal niet; ik ben verlegen en ik vind het raar om tegen Jan en allemaal "hoi" te moeten zeggen. We wonen inmiddels 5 maanden hier en de oude gewoonte om mensen niet te groeten sluipt er weer in ..vanmiddag op het schoolplein zie ik mijn oude buurvrouw voorbij fietsen, maar ik zeg niets. (zij ook niet trouwens ..) Later in de winkel kom ik weer iemand tegen die ik eigenlijk zou moeten groeten, maar doe dit niet ( zij ook niet) Daar kan ik achteraf zo om balen .hoe moeilijk kan het voor mij zijn om mensen te begroeten? Ik ben ervan bewust en wil graag veranderen, maar waarom lukt het mij niet??:x
Doen alsof. Echt serieus. Gewoon toneelspelen. ik ben zo ook niet. En als ik eenmaal een stille ben ergens kan ik het niet meer doorbreken. Dus doe ik meteen alsof. Alsof ik niet verlegen of onzeker ben. Gewoon groeten. Hoi en hallo. En als het tot een praatje komt kun een lijstje hebben met onderwerpen. Zo werkt t voor mij. Dus bv als ze kinderen hebben: hoe is het nu met jullie .. ? Op school? En op je werk etc Succes hoor
niet over nadenken en gewoon iedereen groeten die je tegenkomt! een simpele hoi, of hallo is al goed..
Gewoon automatisme van maken en doen alsof idd. Het probleem zelf is wel herkenbaar helaas. Tenminste, vroeger. Nu gaat het een stuk beter gelukkig.
Werkt idd goed, ik ben verlegen, maar toen ik een baan kreeg dacht ik, tja dat weten ze hier niet haha.heb mezelf erover heen gezet en net gedaan alsof ik erg sociaal ben
Gewoon tegen alles en iedereen hoi zeggen. Doe ik ook, en inmiddels doe ik het ook als ik bij mijn ouders in de stad op visite ben hahaha!
Hahaha dat heb ik dus ook... Hier in het dorp groeten we mekaar allemaal...en als ik bij mijn ouders in de stad ben heb ik die neiging ook.. Ben dus niet de enigste