Wij hebben een eettafel van eikenhout, en een salontafel (geen idee welk hout dat is) maar die zit vol met deuken. Ik hoef er maar met een lepel zachtjes op te tikken of je ziet al een deukje. Wij willen nieuwe meubels kopen. Het liefst steigerhout, maar het moet wel sterk genoeg zijn.. Onze eettafel daarin tegen lijd nog veel meer aan het speelpleinwerking van m'n kinderen maar daar zie je geen deuk! van welk hout zijn jou meubelen?
Grenen en vuren zijn heel zachte houtsoorten. Steigerhout is vuren dus heel zacht. Zelfs met een harde laklaag sla er zo een deuk ik. Wij hebben eiken meubels en daar krijgt zelf onze zoon die in de sloopfase zit geen deuk in.
Onze kast is een antieke grenen kast, wit geverfd, daar zie ja alles op, deukjes enzo, en dat is de bedoeling. Zonder deukjes en krasjes vind ik hem te strak Onze salontafel is ook een antieke, donker eiken, ook wit geverfd, die blijft ook redelijk onbeschadigd. Maar ook daar vind ik een paar deukjes juist mooier dan strak. De eettafel staat in de eetkamer, een lelijke witte uitschuiftafel van Ikea, daar zie je bijna niks op, maar ik weet niet waar die van gemaakt is eigenlijk.
Wij hebben vergrijst eikenhout met een stenenblad in het midden van de salontafel en eettafel. Nog steeds heel gelukkig met de meubels.
Het meeste is van eikenhout, blijft erg goed! Af en toe weer eens met olie behandelen en het ziet er weer goed uit.
Onze meubels die nu in de maak zijn worden weer van eikenhour gemaakt. Onze oude meubels waren ook van eikenhout. Nog geen deuk in te krijgen en loeizwaar. Ik ga voor geen andere houtsoort dan eiken. Vooral met kinderen.
wij hebben grenen kasten een eiken tafel en een geleefde teak salontafel. Hoewel ik de salontafel erg mooi vind, vind ik hem eigenlijk te groot en totaal niet praktisch met al die gaten en kieren. Grenen is erg zacht maar vind het wel mooi als we gaan verhuizen wil ik ze grijzig verven. De eiken is heel hard en deukt niet.
Hier drijfhouten meubels. Geen deuk in te krijgen en is onbehandeld. Wel is het niet egaal als je de meubels koopt en heeft het een nature look met knoersten enz. Je kunt helaas geen meubels bijkopen dan krijg je een andere lichting drijfhout waardoor kleurverschil kan zijn.