Hoi dames! Ben er vadaag achtergekomen dat ik zwanger ben. Echt geweldig!!! Ben nu vier weken zwanger! Zooooo leuk. Ons zoontje krijgt een brusje! Alleen nou wil het dat ik ook een soort griep heb volgens mij. Ik heb echt onwijse diaree (sorry voor de onsmakelijke details). En echt super kramp in mn darmen. Ook hoofdpijn en spierpijn en huidpijn en warm en dan weer koud. Nou vroeg ik me af; is dit griep of zijn er meer zwangeren die dit hadden. En als het griep is kan het dat kwaad voor de beeb? Mag ik een paracetamol nemen? Ik heb vandaag al een ORS zakje genomen tegen uitdroging enzo. Nou ben benieuwd naar reacties! Aan alle nieuwzwangeren GEFELICITEERD!!! Aan allen die zwanger willen worden SUCCES!!! De Mazzel Miep
Ik moet maandag ongesteld worden maar ik het precies hetzelfde. Voel me enorm grieperig wat komt en gaat, diaree misselijk enz. En flinke hoofdpijn. Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook wat ik me kan herinneren. Dus spannend en gefeliciteerd !
Ja hoor, ik herken het ook. Dus volgens mij hoort het er wel bij. Paracetamol mag je tijdens de zwangerschap gewoon hebben, volgens mij.
Ik heb het nog even voor je opgezocht, want ik was zelf ook wel erg benieuwd: "U kunt paracetamol in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan een week achtereen en niet meer dan vier tabletten (2 gram) per dag. Het wordt in die dosering al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Heeft u meer dan vier tabletten per dag nodig, overleg dan eerst met uw arts. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan ook eerst met uw arts." Bron: Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Roter-Paracetamol
Dank je wel voor de reacties! Dus geen griep maar een zwangerschapssymptoom... jeetje. Hoop niet dat dit negen maanden lang aanhoud want ik voel me echt best wel beroerd. Fijn dat ik iig wel een paracetamol mag nemen. Nonnevot; Ik hoop dat het bij jou ook een symptoom is! Ik duim voor je! Duurde het bij je vorige zwangerschap lang of gaat het snel weer over? Veel liefs Miepie
De griep was snel over maar ik wisselde dat af met 12 weken lang overgeven hahaha ook geen pretje. Ik voel me nu goed beroerd jeetje zeg. Maar vandaag zou ik eigenlijk al bruinverlies moeten hebben maar er is niks ! Dus ik heb zo'n vermoeden........ Maar ik ga maandag misschien morgen testen ben zo bang voor een negatieve uitslag