ik heb bloed moeten laten prikken omdat ik veel last heb van me gewrichten nu heb ik een waslijstje gekregen met wat er allemaal niet goed is maar kan iemand mijn vertellen wat het precies inhoud ?? b12 te laag die moet normaal 140 zijn en de mijne is 82 wittebloedlichaampjes te hoog die moet normaal 10 zijn en de mijne is 16.7 bezinking te hoog die moet 6 zijn en de mijne is 12 vitamine d te laag die moet 50 zijn en de mijne is 31 alvast bedankt ooh ik ben niet ziek ofzo geen verkoudheid
Kijk eens op deze website: NVKC - Wij nemen uw bloed serieus! Daar staat per test, dus waar op is geprikt, een uitleg. Heel handig.
heb ik van de huisarts gekregen , maar die hebben alleen gezegd dat ik pilletjes kreeg voor me b12 en verders was het ff afwachten , en ik maak me niet druk was alleen benieuwd wat het inhield maar bedankt flora01 voor de link en bedankt sneeuwpop
- B12 zou normaal minimaal 200 moeten zijn zelfs. Dit betekent dat je waarschijnlijk in eerste instantie elke dag tabletten moet gaan slikken om deze op te hogen. Als dit niet werkt gaan ze injecties geven om de 2 maanden. Ik heb dit ook, is totaal niet eng of pijnlijk -de wittebloedlichaampjes en bezinking zijn waarschijnlijk te hoog door een infectie of iets dergelijks. Kan een verkoudheid zijn die net voorbij is of zelfs iets dat je helemaal niet gemerkt hebt. - vitamine D is vaak te laag als je B12 ook te laag is. Dit is op te lossen door meer groente en fruit te gaan eten of multi vitaminen tabletten te gaan slikken. Ik moet wel zeggen: ik vind het schandalig dat je ha dit niet goed uitgelegd heeft. Sowieso moeten zij de oplossingen geven, niet wij. Dus gewoon terugbellen en eisen dat ze je netjes uitleggen hoe en wat, en wat je moet gaan doen om het op te lossen! Succes
In groente en fruit zit geen of nauwelijks voldoende vitamine D om een voldoende vitamine D te garanderen (bron: vitaminedtekort.nl). Als je een tekort aan vitamine D hebt is dat zonder extra inname (pilletjes, druppels, drank) in deze maanden heel moeilijk op te krikken. Mocht je je huisarts nog spreken zou ik daar zeker een advies over vragen. Vind het ook wel heel slecht dat je zo weinig informatie over je bloeduitslagen hebt gekregen (mogelijke oorzaken en wat je kunt doen eraan). Ik denk niet dat je er wat aan hebt als 'wij' jouw waarden nu gaan proberen te interpreteren. Ik vind je D ook inderdaad wel laag, naast je b12, zeker in deze maanden want in de winter gaat het vaak nog meer zakken.
Heb je inderdaad gelijk in maar zoals ik al zei, als je B12 laag is is de D dat vaak ook. Dit komt door een opname stoornis als de B12 laag is. Lang ingewikkeld verhaal maar het komt er inderdaad op neer dat ze beter tabletjes kan nemen en de ha op zijn donder moet geven
Vitamine D is de ideale waarde 100 31 is echt een gigantisch tekort. Ik zou vragen om een vitamine D drankje. deze bevat 50.000 eenheden en is je tekort binnen enkele weken op peil. te vergelijking: 1 tabletje vitamine D bevat normaal 400 eenheden Met een drankje krijg je 1x per week 50.000 eenheden binnen, daar zou je met tabletten iets van 120 dagen over doen. B12 zul je je leven lang injecties voor krijgen. volgens het medisch compas krijg je de eerste 5 weken 2x weeks 1 injectie en daarna op geleide van klachten. succes!
dikgedrukte: 99% van mensen met een B12 tekort heeft een opname probleem in maag of darmen, dan kun je een kilo tabletten eten, maar dat heeft geen nut. enkel smelttabletten die rechtstreeks in de slijmvliezen komen of injecties werken dan VitD zit nauwelijks in eten, ja, in vette vis enzo, maar niet echt wat je dagelijks eet. een normaal gezond persoon met een goede vitamine D waarde moet minimaal 400 eenheden vitD per dag binnenkrijgen ( hetgeen wat in een multivitamine tablet zit) maar iemand met een gigantisch lage waarde van 32 die hoort dus echt veeeeeel meer eenheden binnen te krijgen om het tekort in te lopen, want met een tabletje van 400 eenheden per dag gaat haar tekort alleen nog maar erger worden nu in de herfst/winter maanden.
Zo laag qua vit D zit ze wel Ze heeft zelfs kans op erge osteoporose . 50 is echt de ondergrens van normaal, dus als je in de 30 zit is dat echt bizar laag Zie bij 27-50 in de tabel
Sluit me aan bij Daantje. Alleen bezinking moet volgens mij lab onder de 10 zijn. Nog ff: b12 is zeer ernstig!! Vandaag nog starten met injecties!!
Injecties b12 zijn alleen noodzakelijk wanneer er ook sprake is van een opnamestoornis in maag/darmen. Wanneer hier geen sprake van is kan de b12 gewoon via tabletten aangezuiverd worden. Maar laten we TS nou vooral niet bang maken met het is ernstig en etc... TS, probeer die tabletten 1 maand en laat dan opnieuw prikken, als je t opneemt vanuit je maag/darmen zal je waarde gestegen zijn, is ie stabiel of nog verder gezakt dring gelijk aan op injecties. Andere vitamines e.d. Geen verstand van.
je mag helemaal geen B12 slikken of injecteren als je B11 niet gecontroleerd is als die laag is (en je HB dan vaak ook) moet je eerst die aanspreken en dan pas de B12.
ook eens, ik denk dat je het dokteren aan de dokters moet overlaten, en je gewoon eens goed moet laten uitleggen hoe alles zit door je arts (kan natuurlijk geen kwaad om rond te kijken en na te vragen)
dat is niet bang maken, dat zijn de keiharde feiten.. daar moet niet te licht over worden gedacht, want als je er tegenwoordig zelf niet meer achteraan gaat wil je niet weten wat je kan krijgen van oa een ernstig vitamine D tekort, TS heeft oa al last van haar gewrichten wat niet gek is met die waarden TS valt nu in de categorie 27-50 van het vit D een waarde van 80-250 is optimaal, en daar val je met een waarde van in de 30 ver, maar dan ook echt ver onder
idd! ik had een B12 van net 100 maar was wel bezig met zwanger worden en slikte dus foliumzuur en raakte helemaal in de war. ging voortaan bellen met de afstandsbediening en al ook is het zo dat als je een B12 onder de 180 hebt je 3,5x meer kans hebt op een kindje met een open ruggetje, hartafwijking, en herhaalde miskramen etc, zie stichting B12 tekort. Er moet dus idd niet licht over gedacht worden