Ik ben me toevallig gisteren ook gaan verdiepen in excell en kwam deze website tegen. Misschien ook leuk voor jou: Cursus leren werken met Excel - basisbeginselen.
Heej meid, toevallig heb ik die net ook helemaal door genomen hahaha... beetje zitten proberen. Maar de meeste dingen kan ik nu wel (nou ja dat wat ik nodig heb) Alleen kom ik er maar niet achter hoe ik excel nu dingen bij elkaar kan laten op/af tellen???? (zie vorig berichtje met een voorbeeldje van wat ik bedoel...)
Is het al gelukt of niet? Je zou anders het volgende kunnen doen: Eerst alle bedragen bij elkaar op laten tellen met SOM. Daaronder zet je dan die 100,- neer. In de cel daar weer onder zet je dan de formule: =100,--opgetelde bedragen, dus bv =C9-C8 In C9 staat dan die 100,-, in C8 de opgetelde bedragen. Als je nog geld over hebt is het bedrag positief, heb je al teveel uitgegeven komt er een - voor het bedrag te staan en is het dus negatief.
Wat nog veel makkelijker is dan zelf pielen is bij openen kiezen voor een sjabloon en dan budget kiezen, Daar kun je alles zelf invullen. Rekent het automatisch voor je uit. Of ff googlen op excel budget. Dan vind je er 100den, waarom zelf denken wanneer anderen dat al hebben gedaan.
Ja het is met toevallig net gelukt op de manier hoe jij het me nu uitlegd JEEJ! ik begrijp excel! hahahaha dankje meiden!